Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:42:23 GMT

تامین ۱۰ هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۹۷۵۴

تامین ۱۰ هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان خراسان شمالی

محسن نظام دوست روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: همچنین براساس برآوردها، سالانه ۲۵ هزار تن کود اوره در اراضی کشاورزی استان استفاده می شود که هم اکنون ۱۱ هزار تن آن تامین و توزیع شده است.

وی گفت: هم اکنون ذخایر کودی انبارهای استان خوب است که میزان ذخایر آن نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش دارد.

وی بحث انحراف و فروش های خارج از شبکه را نیز دغدغه و نگرانی اصلی کشاورزان دانست و اظهار داشت: در این خصوص ۶ پرونده به تعزیرات ارسال شد که ۴۰ تن کود شیمایی به شبکه برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از توزیع انواع کود شیمیایی توزیع در خارج از شبکه نداریم افزود: هم اکنون بحث نظارت بر شبکه توزیع داخلی و بخش خصوصی نیز مورد پایش و رصد کارشناسان این شرکت قرار می گیرد و همچنین در خصوص نظارت بر کیفیت و قیمت نیز به طور دائم نمونه برداری  و کنترل می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی بر حمایت تولید داخلی نیز تاکید کرد و افزود: در سال گذشته ۵۱ نوع کود داخلی توسط این شرکت بین کشاورزان توزیع می شد که هم اکنون به ۲۱۱ نوع رسیده که این امر در راستای کمک به کشاورزان و حمایت از تولید کننده های بخش خصوصی بوده است.

 نظام دوست  با بیان اینکه برای تامین امنیت غذایی، افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و تامین عناصر غذایی در خاک باید طبق استاندارد ها از انواع کود های شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی استفاده شود افزود: هم اکنون کشاورزان این استان نسبت به میانگین کشور کود کمتری در کشتزار ها بکار می برند که باید در این راستا بیشتر اطلاع رسانی شود.

وی گفت: اگر خاک فقر عناصر غذایی داشته باشد باید از انواع کود طبق نظر کارشناسان برای بهبود خاک استفاده کرد.

نظام دوست اظهار داشت: هم اکنون کشت کلزا در سطح کشتزار های این استان آغاز شده است که در بحث توزیع کود شیمیایی نیز برنامه ریزی شده است.

پیشتر، مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفته است: حدود ۶۰ درصد تولیدات این استان در بخش زراعی و باغی پاک تولید می شود.

عبدالله یوسفی اظهار کرد: میانگین استفاده از سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

میانگین کشوری در مصرف سموم شیمایی در هر هکتار ۶۰۰گرم است این در حالی است که در این استان در هر هکتار ۲۴۵ گرم انواع سموم استفاده می شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.  

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کود اوره کشاورزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین