Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@12:07:13 GMT

نماهای شهر تجلی باورهای شهری است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۹۸۹۷

نماهای شهر تجلی باورهای شهری است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در نخستین همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق با اشاره به این نکته که قانون طراحی و اجرای نما به تصویب شورای شهر تهران رسیده است، گفت: خوشبختانه قانون طراحی و اجرای نما پس از تصویب در شورای شهر تهران به تأیید کمیسیون تطبیق فرمانداری تهران نیز رسید و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جلسه‌های متعددی برای بررسی وضعیت ساختمان و نما برگزار شد و باید اعلام کنم که کمیسیون معماری و شهرسازی در این مسیر در آغاز کار است و برای نهادینه شدن اهداف راه طولانی در پیش است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد من به عنوان رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران این است که این نشست‌ها با حضور ذی‌نفعان برگزار شود و بر اساس مسئولیت‌ها و جایگاه‌ها اعلام نظر شود.

سالاری با تأکید بر این نکته که به دنبال تسری مسائل ساخت و ساز به جامعه هستیم، تأکید کرد: حضور طراحان و متولیان ساخت و ساز در پایتخت در اینگونه از سلسله نشست‌ها جزئی از ضرورت انکارناپذیر این چنین برنامه‌ها است.

بیشتربخوانید: ۲۰ درصد از جمعیت طبقه متوسط فقیر شده‌اند/ اغلب بساط گستران تمایلی برای دستفروشی ندارند

او ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر شاهد برپایی جشنواره معرفی نماهای برتر در پایتخت باشیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: ما اگر در اینگونه نشست‌ها به تبیین مبانی نظری بپردازیم، خوب است اما این اقدام کفایت نمی‌کند و رسالت ما باید در حوزه ساخت و ساز و نمای ساختمان تسری پیدا کند به گونه‌ای که نماهای شهر تجلی از باورهای شهری شود.

سالاری ادامه داد: باورها و بایدهای ما و جامعه شهری است و باید به گونه‌ای عمل نشود که در یک گوشه از پایتخت بلند مرتبه‌سازی و در منطقه دیگر بدنشینی و یا بافت فرسوده را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است