Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخوردهای سلیقه‌ای که در کمیته نما صورت می‌گیرد به اعصاب طراحان فشار می‌آورد چرا که آنها نمی‌توانند دلیل این برخوردها را درک کنند. ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نخستین نشست فصلی کمیته های نمای مناطق که عصر امروز با حضور معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران و جمعی دیگر از اعضای شورایشهر و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع نما در ساختمان مسئله ای است که از چند جهت اهمیت دارد؛ نخست از جهت زیبایی ساختمان و منظر آن که کارکرد اصلی نمای ساختمان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نظر هارمونی و فضای معماری شهری، کارکرد رفاهی و داخلی آن در ساختمان و همچنین از نظر ایمنی و استانداردهای شهری موضوع نما اهمیت پیدا می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در دهه‌های اخیر با افزایش قیمت ساختمان و رقابت در لوکس سازی و ایجاد تفاوت در نمای ساختمان‌ها شاهد هستیم که نمای ساختمان برای سازندگان در اولویت است. با رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به معماری ایرانی اسلامی نیز شاهد توجه به بعد دیگری از این موضوع توسط نهادهای حاکمیتی از جمله همین کمیته نما است که در دهه نود تشکیل شده است، هستیم.

هاشمی تصریح کرد: متأسفانه موضوع ایمنی و صرفه جویی در مصرف انرژی کمتر مورد توجه سازندگان و کمیته نما قرار گرفته است به عنوان مثال استفاده از سنگهای تزئینی برای نما آن هم در ضخامت‌های بیش از دوسانتی متر یکی از روشهایی است که سازندگان برای ایجاد تفاوت و زیبایی ساختمان استفاده می‌کنند درحالی که این نوع نما سازی حتی اگر از نظرم عماری ایرانی اسلامی در کمیته معماری با مشکل مواجه نشود اما از لحاظ ایجاد بار اضافه شده به سازه، از نظر ایمنی برای ساختمان ایجاد تنش می‌کند.

وی ادامه داد: بهترین نما ازلحاظ فنی ایمنی صرفه جویی در انرژی و رفاه ساختمان نماهای سیمانی با مصالح و رنگهای نانو هستند که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: جامعه معماری نیز به کمیته نما انتقادات زیادی وارد کرده است؛ کلیشه‌ای کردن یا کمونیستی کردن طرح‌ها، مخالفت ناشی از عدم اطلاع از تکنولوژی‌های روز نما مانند شیشه، برخوردهای سلیقه‌ای و محبوبیت‌های بدون توجیه که فقط کارکردی برای اخذ جریمه دارند مانند بیرون زندگی کمتر از 15 سانت نما از جمله این انتقادات است.

وی با بیان اینکه این در برخی از برخوردهای سلیقه‌ای در کمیته نما به اعصاب طراحان فشار می‌آورد چرا که آنها نمی‌توانند دلیل این موضوع را درک کنند، گفت: استفاده از نهادهای مدنی تخصصی مانند جامعه معماران یا کانون‌های طراحان معماری نیز پیشنهادی است که می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور

رئیس سازمان سنجش: همسر یکی از آنها دچار حادثه‌ای شد و تا آخر قرنطینه بی‌خبر بود، زمانی که به خانه رفت مراسم چهلم را برگزار کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فارس

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور