Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:44:59 GMT

حضور بیش از ۱۲۰۰ کانون دانشحویی در جشنواره رویش

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۰۴۶۵

حضور بیش از ۱۲۰۰ کانون دانشحویی در جشنواره رویش

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه بیش از ۱۲۸۰ کانون در جشنواره "رویش" شرکت کردند، گفت: فعالیت در امور دانشجویی به ویژه در کانون‌ها، دانشجویان را از انزوا خارج می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در هفتمین جشنواره رویش ویژه دستاورد و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی سراسر کشور که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها پس از انجمن‌های علمی، پرشمارترین مجموعه تشکل‌های دانشجویی را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: کانون‌های دانشجویی در سرمایه‌آفرینی در دانشگاه‌ها به ویژه سرمایه‌آفرینی فرهنگی حرف اول را می زنند و در حال حاضر بیش از ۳۲۰۰ کانون فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه افزود: در هفتمین جشنواره رویش، ۱۲۸۱ کانون از ۱۳۷ دانشگاه کشور حضور داشتند که توسط داوران خبره، توانمندی و آثار این کانون‌ها، داوری و آثار منتخب برگزیده شد.

دکتر غفاری تاکید کرد: امیدواریم شاهد رونق بیشتر کانون‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها باشیم اگر به معنابخشی زندگی دانشجویی قائل هستیم که باید باشیم، یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند این امر را محقق کند، مجموعه کانون‌های فرهنگی و دانشجویی است.

غفاری با بیان اینکه کانون‌ها هویت‌آفرین هستند، گفت: ما وقتی صحبت از حوزه آموزش می‌کنیم، یک حوزه رسمی و تعریف شده است ولی وقتی دانشجو به صورت داوطلبانه فعالیت خود را شروع می‌کند، فعالیتش رسمی نخواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: بیشتر حوزه فعالیت دانشجویان در دانشگاه‌ها، از کانون‌های فرهنگی و دانشجویی آغاز می‌شود که این بسیار مهم است؛ براین اساس کانون‌های ما برای دانشجو و دانشگاه هویت‌آفرین می‌شود.

غفاری افزود: وقتی دانشجویان در تشکل‌های فرهنگی و دانشجویی فعالیت می‌کنند، سریع‌تر می‌توانند پس از پایان تحصیلات، به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و دیگر فعالیت‌ها در جامعه بپیوندند.

وی تأکید کرد: کانون‌های دانشجویی و فرهنگی، تجلی‌گر فعالیت‌های داوطلبانه هستند و هویت‌ و اثرگذاری در بیرون دانشگاه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه فعالیت در امور دانشجویی، دانشجویان را از انزوا خارج می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این فعالیت داوطلبانه است، دانشجویان با محدودیت‌هایی که دارند، باید با سعه‌صدر برخورد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره رویش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در دوره حاضر که مملو از پیشرفت‌ها و اتفاقات مختلف است، یک روحانی شاید نتواند به شیوه‌های سنتی گذشته در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد موفق عمل کند؛ بنابراین روحانی‌ها باید با ذائقه شناسی و برگزاری برنانه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مخصوصا ورزشی اقدام به جذب این قشر کنند. کاری که چند سالی است، حجت‌الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ بعنوان امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد جامع نازک علیای پلدشت فعالیت داشته که در طول این مدت با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی اُردو‌های سیاحتی و زیارتی توانسته است گام‌های موثری را در جذب جوانان و نوجوانان به سمت مسجد و کانون بردارد.

سپس ازسال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۱ به‌عنوان امام جماعت و مسئول پایگاه بسیج مسجد امام هادی (ع) ارومیه ادامه فعالیت نموده و از تابستان ۱۴۰۱ تاکنون نیز به‌عنوان امام جماعت، مدیر کانون المهدی (عج) و نیز مسئول پایگاه بسیج مسجد طوبی ارومیه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ورزشی خود را پیگیر بوده که با استقبال خوب جوانان و نوجوانان توانسته توفیقات روزافزونی را دراین عرصه‌ها کسب کند.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی