Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان گلستانی طولانی‌ترین و بزرگتر کارآزمایی بالینی حوزه سلامت کشور که نتیجه آن پیشگیری ۵۰ درصدی از سکته‌های قبلی و مغزی است، مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به انجام پژوهشی با عنوان «پلی ایران» با حضور محققان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اشاره کرد و گفت: این پروژه طولانی‌ترین و بزرگترین کارآزمایی بالینی حوزه سلامت کشور است که باعث پیشگیری ۵۰ درصدی از سکته‌های قبلی و مغزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاضل بیان کرد: این پروژه با حضور پژوهشگران گلستان، تهران، اصفهان و پژوهشگرانی از موسسات بین المللی تحقیقاتی در آمریکا و انگلیس مشارکت کردند و نتایج آن در مجله معتبر بین المللی لنست منتشر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: این مطالعات نشان داد که مصرف منظم و مستمر قرص «پلی پیل» موجب کاهش بیش از ۵۰ درصدی مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های قبلی عروقی و سکته‌های قبلی و مغزی می‌شود.

وی تصریح کرد: در مطالعه پنج ساله «پلی ایران» که بر روی حدود ۷ هزار فرد بالای ۵۰ سال شرکت‌کننده در جامعه آماری ۵۰ هزار نفری در بستر مطالعه کوهورت گلستان به عنوان بزرگ‌ترین مطالعه کوهورت خاورمیانه و شمال آفریقا به اجرا درآمد، ۲۳۶ روستای استان به دو دسته مداخله و کنترل تقسیم شدند و ۱۱۶ روستا با ۳ هزار و ۴۱۷ شرکت‌کننده تحت آموزش سبک زندگی سالم بدون مصرف پلی پیل قرار گرفتند. ۳ هزار و ۴۲۱ نمونه ساکن در ۱۲۰ روستا نیز علاوه بر آموزش سبک زندگی سالم، هر روز یک قرص پلی پیل مصرف کردند که باعث کاهش بیش از ۵۰ درصد از مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی شد.

وی با اشاره به اهمیت این یافته علمی، گفت: پلی پیل‌ها در ۲۲ کشور، برای پیشگیری ثانویه از سکته‌های قلبی و مغزی در دسترس هستند، اما مطالعه «پلی ایران» بزرگ‌ترین کارآزمایی بالینی این نوع مطالعات است که تاثیر «پلی پیل» را در پیشگیری اولیه از سکته‌های قلبی و مغزی اثبات کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیشگیری از سکته قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟