Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: مهم‌ترین مشکل دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور غالب نبودن گفتمان مهارت‌آموزی است و رایج شدن این گفتمان نیاز به کمک رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از یزرسا؛ محمدحسین امید عصر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد از افزایش دو مرکز علمی کاربردی به مراکز استان خبر داد و گفت: بر اساس سیاست جدید این دانشگاه تمامی مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی باید به بخش خصوصی واگذار شوند که تاکنون این دو مرکز یعنی مراکز بهزیستی و فرهنگ و هنر به ترتیب به یکی از مراکز بهزیستی تفت و خانه فرهنگ و هنر صدوقی واگذارشده و تعداد مراکز در استان یزد به 11 مرکز رسید که از مهرماه دانشجو پذیرش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: یکی از شروط واگذاری مراکز به دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی این است که دارای محیط کار باشند یا بتوانند محیط کار را برای مرکز خود فراهم کنند.

امید؛ در ادامه از راه‌اندازی دو مرکز جدید درزمینهٔ های گردشگری و صنایع غذایی در آینده نزدیک در یزد خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بازنگری دانشگاه جامع علمی کاربردی در سیاست‌ها و تمرکز بر روی مهارت‌آموزی دانشجویان این آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های استان‌ها و ابراز تمایل یخش خصوصی برای راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی در صورت فراهم آوردن شرایط لازم، مجوز مرکز اعطا کند و در این خصوص زیرساخت‌های موردنیاز هم فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: استان یزد درزمینهٔ های مختلف و به‌ویژه صنایعی نظیر کاشی و سرامیک، صنایع غذایی و کشاورزی خاصه در صنعت دام و طیور و گردشگری از پتانسیل خوبی برخوردار است و ما می‌توانیم در حوزه‌های تولید، برای دایر کردن مراکز جدید کمک کنیم.

رئیس یزدی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام دانشجویان ورودی سال جاری گفت: هرچند امسال بیش از 50 درصد قبول‌شدگان دانشگاه‌های کشور انتخاب رشته نکرده‌اند اما می‌توانیم با توجه به سیاست مهارت‌آموزی دانشگاه جامع علمی کاربردی و اشتغال پذیری رشته‌های این دانشگاه پذیرش مناسبی داشته باشیم.

وی راه‌حل کاهش جمعیت بیکار کشور را رو آوردن جامعه به رشته‌های مهارتی دانست و ابراز داشت: بیش از دوسوم آموزش‌های مهارتی بر عهده دانشگاه جامع کاربردی است و اغلب رشته‌های این دانشگاه بازار کار مناسبی دارند بنابراین دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند پس از فراغت از تحصیل مشغول به کار شوند.

امید بابیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی مهم‌ترین رکن آموزش‌های مهارتی در کشور است گفت: ظرفیت کافی برای پذیرش دانشجویان راداریم و شایان‌ذکر است که مدرک این دانشگاه یک مدرک معتبر بین‌المللی است.

وی در پایان مهم‌ترین مشکل دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور را غالب نبودن گفتمان مهارت‌آموزی عنوان و تصریح کرد: گرچه در سال‌های اخیر مردم از مدرک‌گرایی به سمت مهارت افزایی تمایل پیدا کردند اما هنوز رایج شدن این گفتمان نیاز به کمک رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی دارد.

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران

حجت الاسلام موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با بیان اینکه ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت هستند، گفت:مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

او افزود: ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است و بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شامل ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی