Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@16:33:24 GMT

واکنش مسجد جامعی به سرقت سردیس قیصر امین پور

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۰۹۷۵

به گزارش مهر، احمد مسجدجامعی  عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهرداری و نیروهای امنیتی پذیرفته نیست که آثار و نمادهایی که برای شهر ارزشمند است به سرقت برود و سارق یا سارقان این آثار پیدا نشوند، چون این آثار از جنس چیزهای دیگری نیست که در شهر سرقت می‌شود.

وی افزود: قیصر امین‌پور از نمادهای شعر معاصر ایران است و از شاعران پیشرو ادب معاصر است که پس از انقلاب اسلامی نامش سر زبان‌ها افتاد و بر میدانی از شهر گذارده شد؛ نخستین اشتباه این بود که میدان قیصر امین‌پور تبدیل به چهارراه شد چون میدان در کالبد شهری و حافظه جمعی متفاوت با چهارراه است و میدان معنا و مفهوم گسترده‌تری دارد؛ من همان موقع هم نسبت به این موضوع تذکر دادم و مخالفت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اهمیت شخصیت و آثار امین‌پور آنقدر بود که در زمان حیاتش هم چند نوبت پیشنهاد کرده بودیم نامش بر مکانی گذاشته شود، تصریح کرد: شاید حس شاعرانه قیصر به او می‌گفت که ممکن است چنین اتفاق‌هایی برای نمادهایی به نام او بیفتد که همواره مانع می‌شد این نامگذاری اتفاق بیفتد.

مسجدجامعی همچنین گفت: از شهرداری و نیروی انتظامی انتظار می‌رود که برای حفاظت از مجسمه‌های شهری اقدام قاطع‌تری کنند و این نقص را در فعالیت‌های حفاظتی جبران کنند چرا که این اولین بار نیست که چنین سرقتی رخ می‌دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!

به گزارش "ورزش سه"، امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران که این فصل در تیم ورونای ایتالیا با سرمربیگری رادوستین استویچف بازی می‌کرد با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر از ترک ایتالیا داد.

امین که فصل پر فراز و نشیبی را در این تیم پشت سر گذاشت با این استوری که منتشر کرد به احتمال فراوان دیگر به این تیم باز نخواهد گشت و مقصد دیگری را برای ادامه دوران ورزشی خود انتخاب کرده است.

چند تیم در لیگ برتر والیبال لهستان به دنبال او هستند و اگر مشکلی پیش نیاید از فصل آینده این قطر پاسور ملی‌پوش را در این لیگ و یکی از تیم‌های خوب لهستان خواهیم دید.

گفتنی است ورونا با امین اسماعیل‌نژاد دیشب در آخرین بازی خود در سوپرلیگای ایتالیا با شکست برابر لوبه عنوان ششمی این لیگ را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • عکس| تصویری دیده نشده از پیمان معادی، امین حیایی و بهرام رادان
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد