Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:49:43 GMT

عملیات گازرسانی به پنج روستای مرزی گنبدکاووس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۱۱۹۲

عملیات گازرسانی به پنج روستای مرزی گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز عملیات اجرای گازرسانی به این روستاها که عصر چهارشنبه درمسجد روستای مرزی قولاق بورته برگزار شد، مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در سخنانی گفت: برای گازرسانی به این روستاها ۳۳ کیلومتر خط اصلی و ۶۷ کیلومتر شبکه داخلی در روستاها احداث شده و ۶۹۰ خانوار از نعمت آن برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرحیم رحیمی افزود: هم اکنون از مجموع ۱۶۳ روستای واجد شرایط گازرسانی شهرستان گنبدکاووس ۱۴۲ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و گازرسانی به چهار روستای دیگر از جمله "کرند، هوتن و شهید قربانی" درحال انجام است.

وی اضافه کرد: ۱۷ روستای دیگر گنبدکاووس که تعداد زیادی از آنها در بخش مرزی داشلی برون این شهرستان واقع هستند فعلا از نعمت گاز محرومند که قرار است در سه مرحله و ظرف دو سال آینده به این روستاها نیز گازرسانی شود.

رحیمی گفت: مرحله نخست گازرسانی به این روستاها با عملیات اجرایی گازرسانی به پنج روستا از امروز آغاز شد و به ۱۲ روستای دیگر نیز در دو مرحله دیگر گازرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: در هفته دولت امسال این شرکت به ۱۵ روستا شامل ۱۱ روستای شهرستان مراوه‌تپه و چهار روستا در شهرستان علی آباد کتول گازرسانی کرد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت، نگاه ویژه ای به مناطق مرزی و روستاهای محروم برای افزایش رفاه و آسایش مردم با ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت های لازم دارد.

عبدالقدیر کریمی افزود: بر این اساس طی چند سال اخیر بیشترین حجم اعتبارات دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس انجام شده که آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به پنج روستای این بخش با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال بخشی از این خدمات و سرمایه گذاری‌ها می‌باشد.

وی اضافه کرد: باوجود مشکلات و تنگناهای مالی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا اما در هفته دولت امسال نیز ۲۴۳ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی درسطح شهرستان گنبدکاووس افتتاح یا عملیات اجرایی آن با اعتبار ۳۰۴۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۳۰ نفر آغاز شد که کام مردم را شیرین کرد.

کریمی از وحدت، همدلی، همکاری و همراهی مردم با مسوولان و نقش ارزنده علما و روحانیون شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در تقویت وحدت و همدلی ها قدردانی و بر استمرار این همراهی ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش های مسوولان برای گازرسانی به روستاهای محروم بخش مرزی داشلی برون این شهرستان گفت: با قول مساعد رییس شرکت ملی گاز ایران انشاالله ظرف دو سال آینده همه روستاهای گنبدکاووس از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، حاجی نظر شیرمحمدلی بخشدار داشلی برون نیز در این مراسم که درحاشیه آن جمعی از مسوولان حاضر با خانواده شهید جاویدالاثر "عبدالکریم شیرمحمدلی" دیدار و نیز میز خدمت برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم برپا کردند، قدردانی کرد.

بخش مرزی داشلی برون شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس، افزون بر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد که در حدود ۳۰ روستا و یک نقطه شهری سکونت دارند.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گازرسانی اقتصاد کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین ؛ محمد محمدی گفت: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی بطول ۵ کیلومتر برای انتقال آب از مخزن به روستا شروع که به علت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد.

محمدی یادآور شد: با اتمام نصب انشعابات، شبکه آب روستا به خط انتقال قدیمی وصل می‌شود که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته مشکل معارضین هم مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات فوق ۳۰۰ خانوار با جمعتی بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از اهالی روستای سرپله شهرستان آبدانان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند.

دکتر محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: با روی کار آمدن دولت کار و فعالیت و توجه ویژه به تامین آب شرب پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی، آبفای استان در تلاش است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آب شرب سالم و پایدار تامین و در دسترس مردم قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز