Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@14:32:06 GMT

ورود نیروهای دولت مستعفی یمن به شهر عدن

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۱۴۵۵

ورود نیروهای دولت مستعفی یمن به شهر عدن

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن، در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «نیروهای ارتش و دستگاه‌های امنیتی در حال رسیدن به شهر عدن، پایتخت موقت یمن هستند و مدیریت آن را در دست خواهند گرفت.»
 
وی افزود: «نیروهای ما تسلط بر فرودگاه یمن را از دست جدایی‌طلبان جنوب خارج خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
 
مردم شهر عدن از درگیری‌های مجدد در این شهر و حمله نیروهای دولت مستعفی یمن به مناطق شرقی این شهر و همچنین افزایش آتش توپخانه‌ای علیه جدایی‌طلبان جنوب یمن خبر داده‌اند.
 
به گفته منابع محلی، درگیری‌های خشونت‌بار در منطقه «خور مکسر» ادامه دارد و نیروهای دولت منصورهادی در مسیر رسیدن به فرودگاه عدن هستند. نیروهای دولت مستعفی یمن که از سوی دولت عربستان حمایت می‌شوند، پیش از رسیدن به نزدیکی عدن، بسیاری از روستاهای مجاور این شهر که به دست جدایی طلبان مورد حمایت امارات افتاده بود را بازپس گرفتند.
 
بنا به اعلام منابع محلی، نیروهای دولت مستعفی یمن در شرایطی که صفوف اعضای شورای انتقالی جنوب درحال فروپاشی است، آماده تسلط بر فرودگاه عدن هستند.
 
جدایی‌طلبان یمنی در ماه می سال ۲۰۱۷ شورای انتقال یمن جنوبی را ایجاد کردند. رهبر این جنبش «عیدروس الزبیدی»، والی ولایت عدن است که در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۷ برکنار شده بود.
 
درگیری‌ها میان نیروهای حکومتی و جدایی‌طلبان یمنی در ۷ آگوست جاری در شهر عدن آغاز شد و نیروهای مسلح جدایی‌طلبان پایگاه‌های نظامی، ساختمان‌های ادارات دولتی و کاخ ریاست‌جمهوری «معاشیق» در عدن را تصرف کردند که در نتیجه درگیری‌ها ۴۰ تن کشته و حدود ۲۶۰ تن دیگر زخمی شدند.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی ستاره عراقی از مس رفسنجان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با توجه به غیبت‌های غیرمجاز و مکرر بازیکن عراقی، با نظر محرم نویدکیا سرمربی محترم مس رفسنجان علی عدنان از این تیم کنار گذاشته شده و در اختیار باشگاه قرار گرفت.

بر این اساس باشگاه مس رفسنجان با کسر مبلغ باقیمانده قرارداد و امضای توافقنامه فسخ دوجانبه ، به همکاری با بازیکن عراقی پایان داد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900681

دیگر خبرها

  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • جدایی ستاره عراقی از مس رفسنجان
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند