Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نسبت به عدم توجه کارگروه تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت به درخواست وی و دستور رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت سبوس گلایه کرد و خواهان جلوگیری از این امر شد. متن این نامه به‌شرح زیر است؛

پیرو نامه قبلی در خصوص بازنگری در قیمت سبوس گندم که از سوی کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان بدون هماهنگی با این وزارتخانه اعلام شده، به استحضار می‌رساند علی‌رغم درخواست این وزارت مبنی بر "کان‌لم‌یکن نمودن آن و دستور حضرت‌عالی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، متأسفانه کارگروه تنظیم بازار مجدداً قیمت سبوس را همان مبلغ قبلی 1250 تومان تصویب کرده و در مرحله ابلاغ می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که قیمت سبوس گندم در بهمن سال 97 حدود 540 تومان بوده که با 55 درصد افزایش قیمت در سال جاری به 840 تومان رسیده است و قرار است طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار به 1250 تومان برسد (در طول 7 ماه پیش بیش از 130 درصد افزایش قیمت توسط مرجع دولتی تنظیم بازار) که این افزایش قیمت تأثیر مستقیمی به‌روی قیمت گوشت و شیر خواهد داشت و این شائبه را در اذهان خواهد نمود که دولت قیمت کالاهایی را که در اختیار دارد نیز افزایش می‌دهد.

علی‌ای‌حال با توجه به این‌که 70 درصد قیمت تحویلی به کارخانجات با قیمت یارانه‌ای (660 تومان) و حدود 20 درصد با قیمت 900 تومان است برای نانوایی‌های آزادپز و حدود 10 درصد به‌قیمت 1850 تومان عرضه می‌شود. این افزایش علاوه بر تبعات منفی بر قیمت گوشت و شیر این امکان را ایجاد می‌کند که سهم سبوس توسط کارخانجات آرد و سبوس افزایش پیدا کند.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اینکه مصوبه هنوز ابلاغ نشده است تصمیم مقتضی به‌عمل آید.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات