Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهاشم حسن‌ نیا چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: راه های فرعی و روستایی در این استان مهم هستند لذا تا پایان سالجاری ۴۰۰ کیلومتر از محورهای موصلاتی روستایی منطقه بازگشایی و بهبود خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با داشتن چند مرز رسمی و غیر رسمی از اهمیت خاصی برخوردار و هدف اصلی توسعه به ویژه در منطقه چابهار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه محور اصلی در حوزه سیستان وبلوچستان وجود دارد که یک محور در سمت کرمان، دوم در سمت زابل و بیرجند و سوم در محور چابهار است.

وی ادامه داد: تا پایان سال با هماهنگی شرکت «ساخت»۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۲ محور خراسان و کرمان تزریق و میزانی از مشکلات این محورها بر طرف خواهد شد.

حسن نیا با بیان اینکه حمل و نقل در سیستان و بلوچستان مهم است بیان کرد: توجه به پایانه های مرزی و ترانزیت باعث توسعه این استان خواهد شد.

وی پایانه مرزی میرجاوه را یکی از مراکز مهم در حوزه توریستی و اقتصادی دانست و افزود: سال گذشته بیش از ۷۰ هزار زائر از کشور پاکستان وارد ایران و بعد از آن وارد عراق شدند که باید حوزه راهی این مسیر بهبود پیدا کند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه ترمیم مسیرهای روستایی که در زمان وقوع سیل تخریب شده است گفت: بیش از ۱۰ تیم در این باره بسیج شده اند.

وی ادامه داد: چهار محور اصلی سیستان وبلوچستان با استانهای همجوار اگر تکمیل شود طول مسیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

حسن نیا بیان کرد: نگاه ویژه ای به حوزه زیر ساخت های راه سیستان و بلوچستان و حمل و نقل وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست گفت: یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل بزرگراه، راه آهن و آب آشامیدنی به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد شده که اگر موافقت شود شاهد توسعه مناسبی در این حوزه ها خواهیم بود.

احمد علی موهبتی بیان کرد: این روز ها دولت توجه جدی به سیستان و بلوچستان دارد و اقداماتی خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: بندر چابهار و به تبع آن توجه به حمل و نقل، ترانزیت و بهبود زیر ساخت ها برای توسعه مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تامین بار ۵۰ درصد روغن در حوزه شهرستان چابهار، پشتیبانی حوزه دام و کالا اساسی مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد: دولت مصوبه چهار هزار میلیارد تومانی برای حوزه های راه آهن و همچنین اعتباری برای بزرگراه در این استان پیش بینی کرده که در صورت تحقق باعث توسعه این حوزه ها خواهد شد.

موهبتی تصریح کرد: سالجاری برای نخستین بار بعد از گذشت حدود ۳۰ سال برای بزرگراه چابهار - میلک ردیف اعتباری گرفته شد.

وی توجه به راه های فرعی و روستایی را مهم دانست و افزود: طرح ضربتی ۲ ساله بازگشایی راه های سیستان وبلوچستان و همچنین کیفیت بخشی به راهای موجود به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: جاده های استان از داشتن علائم رانندگی، ورودی ها، کمربندی، روشنایی و موارد دیگر کم برخوردار است که نیاز به توجه دارد.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی مهمترین اثر گذاری در توسعه این استان را دارد چراکه در صورت نبود راه؛ مرزها، بنادر، دامداری، صنعت و غیره نتیجه نخواهد داشت.

۹۹۱۴**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وزارت راه و شهرسازی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از پایان عملیات ۱۳ روزه آبگرفتگی و سیلاب در جنوب استان و از امدادرسانی به ۵۸ هزار و ۷۵۲ نفر خبر داد.

سیدمحمد مهدی سجادی افزود: در پی بارش های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان در ۱۳ شهرستان ایرانشهر، سیب و سوران، سراوان، مهرستان، خاش، نیکشهر، زاهدان، میرجاوه، کنارک، سرباز، دلگان، فنوج و چابهار از آبگرفتگی و سیلاب آسیب دیدند.

وی ادامه داد: در ۱۳ روز عملیات سیل و آبگرفتگی با ۲ بالگرد هلال احمر و ۲۰۶ سورتی پرواز،۱۳ هزار و ۷۷ خانوار شامل ۵۸ هزار و ۷۵۲ نفر امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش شبانه روزی امدادگران و نجاتگران در سیلاب جنوب استان گفت: از روزهای اولیه سیل و آبگرفتگی، نیروهای عملیاتی هلال احمر چهار هزار و ۷۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

وی تصریح کرد: در این حادثه ۹ هزار و ۳۹۰ تخته پتو، چهار هزار و ۹۵۲ تخته موکت، یک‌هزار و ۲۳ دستگاه چادر امدادی، هفت هزار و ۴۱۷ کیلوگرم نایلون پوششی سقف، هشت هزار و ۶۴ بسته غذایی ۱۰ روزه، ۲ هزار و ۳۴۶ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۴ هزار و ۲۰۰ قوطی کنسروجات بین خانواده‌های تحت تاثیر توزیع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلال احمر استان، سجادی ضمن‌ قدردانی از همت تمامی امدادگران گفت: از ۲۸ فروردین تا ۹ اردیبهشت ماه، ۵۳۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۱۳ تیم با بکارگیری ۱۰۱ خودروی امدادی در عملیات سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان مشارکت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان