Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@00:24:56 GMT

سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۲۴۱۷

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج از  کرمانشاه :  در خصوص برنامه های تدارک دیده شده برای ماه محرم اظهار داشت: «سوگواره بصیرت عاشورایی» از شاخص ترین این برنامه ها است که در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه با تصریح اینکه این سوگواره در ۴۰ بقعه متبرکه استان برگزار می شود، افزود: این برنامه از ابتدای ماه محرم آغاز خواهد شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در خصوص اعزام مبلغین به مناطق مختلف استان طی ماه محرم گفت: به این منظور درخواست اعزام ۱۵۰ مبلغ از قم را داده ایم که طی این ایام به نقاط مختلف استان اعزام شده و به تبلیغ بپردازند.

وی به برگزاری چند برنامه شاخص دیگر نیز توسط اوقاف و امور خیریه استان طی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه‌های ما طی این ایام می توان به همایش« لبیک یا حسین» اشاره کرد که در روز دوم ماه محرم مصادف با ۱۲ شهریور ماه راس ساعت ۱۷ و ۳۰ در محل امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار می شود.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: این همایش ویژه هیئت های مذهبی است و به صورت همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد و در کرمانشاه نیز این مراسم در محل امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار می شود.

وی از برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در روز جمعه ششم محرم مصادف با ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: محل برگزاری این همایش در مرکز استان هنوز مشخص نشده اما در شهرستان ها بقاع متبرکه شاخص مجری این همایش خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه یادآور شد: سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه در محل ورزشگاه امام خمینی(ره) به صورت باشکوه برگزار شد و امسال نیز تلاش می شود که این همایش به بهترین نحو برگزار شود.

این مسئول همچنین از اجتماع نوجوانان حسینی تحت عنوان « احلی من العسل» در هفتمین روز از ماه محرم مصادف با ۱۶ شهریور ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: این اجتماع ساعت ۱۰:۳۰ صبح  در محل امامزاده ابراهیم طاق بستان برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش «رهروان زینبی » ویژه بانوان دیگر برنامه شاخص طی این ایام است که به صورت همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه شاخص طی ۱۲ محرم مصادف با ۲۱ شهریور ماه راس ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: سایر برنامه‌های ما چون مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به شکل خیلی ویژه در تمام بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد و در بقاع متبرکه شاخص نیز دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی به شکل کاروان حرکت می کنند. قرائت روزه و زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های ما طی این ایام است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی

حجت الاسلام محمد قناعت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ایام شهادت امام جعفرصادق (ع) ۵۲۰ نفر مبلغ در شهرها، بخش‌ها و روستاها در قالب گروهی و انفرادی به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های تبلیغی مبلغین در ایام صادقیه شامل برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات امامین انقلاب حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری حفظه الله در خصوص جهاد تبیین، برگزاری مراسم سوگواری امام صادق علیه السلام، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت بویژه امام جعفرصادق (ع) است.

قناعت گفت: تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، امیدآفرینی، حجاب و عفاف و حمایت از طرح نور، فرهنگ ایثار و شهادت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، تحکیم خانواده و کاهش مصرف انرژی از دیگر برنامه‌های فرهنگی ایام شهادت است.

کد خبر 6094964

دیگر خبرها

  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)