Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@01:13:49 GMT

۵۰۰ هکتار اراضی شبکه آبیاری از سد زنوز افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۲۵۸۵

۵۰۰ هکتار اراضی شبکه آبیاری از سد زنوز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین روز هفته دولت در شهرستان مرند شاهد افتتاح چندین طرح عمرانی و کشاورزی و فنی بود، افتتاح اراضی شبکه آبیاری سد زنوز، پروژه های شهری شهرداری مرند و بهره برداری از شبکه توزیع و پست هوایی مجتمع برق کارگاهی شهرک صنعتی از آن جمله بود که با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند و برخی از مسئولین افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور آب منطقه ای شهرستان مرند، عصر امروز در مراسم افتتاح طرح شبکه پایاب توسعه خط لوله های فرعی شبکه های آّبیاری زهکشی سد زنوز، ابراز داشت: این طرح در ۵۰۰ هکتار از اراضی صورت گرفته است، این آب به اراضی ۵ هکتاری رسیده در حالی که پیش از این آب در اراضی ۱۰۰ هکتاری تقسیم می شد.

محمدی با اشاره به لوله گذاری ۱۵ کیلومتر در این طرح افزود: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است، ۶۰ حوضچه و شیرفلکه جهت استفاده بهینه از آب کشاورزی سدزنوزی در این طرح استفاده شده است.

وی تنظیم آب ۸۰۰ هکتار باغات و اراضی آبی، تامین کسری آب هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی نیمه آبی و دیم، افزایش درآمد ۹۰۰ خانوار بهره برداری کننده از اراضی، نرخ ۱۲ درصدی برگشت سرمایه، بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک منطقه و ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در منطقه را از آثار اقتصادی و اجتماعی این طرح برشمرد.

رئیس امور آب منطقه ای شهرستان مرند همچنین حجم سد زنوز را ۷۰۰ هزار مترمکعب است، عنوان کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار مترمکعب به دلیل نیاز به حجم این سد اضافه شده است.

محمدی در ادامه سد زنوز شهرستان مرند را بهترین و اقتصادی ترین سد استان آذربایجان شرقی دانست و تصریح کرد: ۲۴ کیلومتر شبکه آبیاری در این طرح اجرا شده و شهرهای زنوز و روستاهای چرچر و تازه کند را تامین می کند.

وی با اشاره به نزدیک رسانی آب سد زنوز به اراضی گفت: ۳ هزار هکتار از اراضی زنوز از طریق سد زنوز آبیاری می شود و ۱۵ کیلومتر براین اساس لوله گذاری شده است.

رئیس امور آب منطقه ای شهرستان مرند با تقدیر از همکاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند تاکید کرد: ۷ میلیارد تومان برای کل طرح هزینه شده و تلاش می کنیم تمامی قطعات را به ۵ هکتار برسانیم و با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان مرند، سیستم آبیاری تحت فشار نیز در این قطعات اجرایی خواهد شد.

همچنین در ادامه برنامه های هفته دولت، آیین افتتاح شبکه توزیع و پست هوایی مجتمع برق کارگاهی شهرک صنعتی مرند به همت مدیریت توزیع برق این شهرستان برگزار شد.

در این آئین، احداث ۳ دستگاه ترانس هوایی به ظرفیت ۴۰۰ کیلوولت و تابلو تجمیع ۱۴ تایی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و احداث خط ۲۰ کیلوولت به طول ۲۶۰ متر با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اما در ادامه پنجمین روز هفته دولت، پل تازه احداث خیام مرند را که با ۲۰۰ میلیون تومان به همت شهرداری مرند به بهره برداری رسیده، افتتاح کرد، در این مراسم دیگر طرح ها و پروژه های شهرداری مرند که در مجموع با ۹ میلیارد تومان آماده شده افتتاح شد.

کد خبر 4705278

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند آبیاری نوین هفته دولت هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی

آهنگری گفت: گندم به عنوان یک محصول عمده از زراعت در شهرستان ارزوئیه است و در سال زراعی جاری بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می‌شود، بیش از ۸۰ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از کشت گندم در این شهرستان به گندم دوروم با کیفیت عالی برای کارخانجات ماکارونی کشور اختصاص دارد.

مدیر زراعت استان کرمان بیان داشت: برای افزایش عملکرد و نفوذ بذر رسمی به چرخه تولید در مزارع گندم در این شهرستان، ۱۸ هکتار مزارع بذری پرورشی، ۹۵ هکتار مزارع مادری و ۹۳۰ هکتار مزارع گواهی شده که ظرفیت تولید به ترتیب ۳۲ و ۳۸۰ و ۴ هزار ۷۰۰ تن را دارند، وجود دارد و محصول تولیدی به شهرستان‌های استان و حتی خارج از استان ارسال می‌شود.

 وی در ادامه گفت: شهرستان ارزوئیه با دارا بودن ۴۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی قابل کشت و قریب به ۵ هزار بهره بردار، اقلیم مناسب و خاک زراعی مطلوب، سالانه بیش از ۵۰۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و ۴۸۷ هزار تن محصولات زراعی، قطب مهم کشاورزی در شمال استان می‌باشد.

آهنگری گفت: بخش عمده تولیدات این شهرستان مربوط به محصولات زراعی است و در سال‌های اخیر در مجموع بیش از ۴۸۷ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد