Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:54:45 GMT

وکلایه دادگستری آماده ارتقای دانش حقوقی شهروندان

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۲۷۰۴

وکلایه دادگستری آماده ارتقای دانش حقوقی شهروندان

علی بهادری جهرمی چهارشنبه شب در همایش طرح ملی وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه در گرگان، اظهار داشت: اکنون این نهاد با ۲۳ هزار وکیل و ۱۳ هزار کارشناسی رسمی، ظرفیت همکاری برای ارتقای افزایش دانش حقوقی شهروندان جامعه در تمامی مناطق کشور را دارد.  

وی با بیان این که این مرکز توانایی اتصال با حاکمیت برای شناسایی آسیب ها و اجرایی کردن راهکارها در رفع آن ها در راستای تحقق عدالت در جامعه به ویژه در حوزه حقوقی را دارد گفت: باید دقت و شتاب بیشتری در بهره گیری از ظرفیت مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادری ضمن توجه دادن نهادهای حاکمیتی برای فراهم ساختن زیر ساخت های مورد نیاز در استفاده از ظرفیت نخبگان از جمله این مرکز برای بالندگی انقلاب و رفاه مردم، بیان کرد:انتظار داریم ارزش این نهاد مدنی را بیشتر دانسته و از ظرفیت آن برای بهره برداری در ارتقای حقوق شهروندی استفاده شود.

رییس دادگستری کل گلستان نیز با اشاره به این که بیانیه گام دوم انقلاب الگویی برای پیشرفت و بالندگی کشور در همه عرصه ها از جمله قضایی محسوب می شود، گفت: به طور قطع در این الگوی تحول زا، سند تحول دستگاه قضایی دیده شده و در آتی نقش پر رنگ در اجرای عدالت در جامعه خواهد داشت.

هادی هاشمیان افزود: سند تحول قوه قضائیه که از سوی ریاست این قوه به مقام معظم رهبری تقدیم شده بر رفع ۶ ابر چالش در این حوزه شامل افزایش ورودی پرونده، کاهش اعتماد عمومی، مبارزه با فساد، ضعف در مدیریت عمومی، ضعف در رسیدگی قضایی و ضعف منابع مالی و انسانی اشاره دارد.

وی گفت: مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه ظرفیتی است که می تواند به این دستگاه در کاهش ورودی پرونده با افزایش آگاهی شهروندان از حقوق خود، فرهنگ سازی در صلح و سازش، دسترسی راحت به وکیل رایگان و افزایش اعتماد عمومی به قوه قضائیه نقش پررنگ ایفا کند.                                                                                     هاشمیان همچنین به دستاوردهای دادگستری گلستان در مجازات جایگزین حبس در سال ۹۷ اشاره کرد و  افزود: چهار هزار و ۲۰۰ رای مجازات جایگزین حبس در استان صادر شده که طبق اعلام دستگاه قضایی ، گلستان نسبت به سایر استان ها پیشرو است. 

وی بر استفاده بیشتر از ظرفیت های موجود در استان از جمله مرکز وکلا، کارشناسان، مشاوران خانواده، مراکز دانشگاهی و بسیج در افزایش حقوق شهروندان و رعایت عدالت در جامعه تاکید کرد.

 گلستان دارای یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون است که طبق گزارش رییس دادگستری کل استان سالانه ۴۰۰ هزار پرونده ورودی دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کانون وکلای دادگستری هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا،  ابوالفضل نیکوکار در این باره گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد