Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ارنستو آرائوجو» وزیر امور خارجه برزیل روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت این کشور قادر است از محیط زیست حفاظت کند و در کنار آن، از صنعت کشاورزی پایدار برخوردار باشد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از آرائوجو نوشت که جهان نسبت به سیاستهای محیط زیستی دولت برزیل دیدگاهی تحریف شده دارد و تأکید کرد که برزیل به شیوه ای کاملاً بی سابقه برای فرونشاندن آتش سوزی در جنگلهای آمازون تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که «ژایر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل کشورهای آلمان و فرانسه را به تلاش برای «خریدن حق حاکمیت برزیل» متهم کرد و گفت: «به نظر می رسد که ۲۰ میلیون دلار قیمت ما [کشور برزیل] است! قیمت برزیل ۲۰ میلیون یا ۲۰ هزار میلیارد دلار نیست».

به گزارش مهر، بولسونارو روز چهارشنبه پس از دیدار با «سباستین پینه‌ را» همتای شیلیائی خود اعلام کرد: «کشورهای آمریکای جنوبی درصددند تا برای تعیین سیاستی مشترک در خصوص حفاظت از آمازون با یکدیگر دیدار کنند».

رئیس‌جمهوری برزیل همچنین گفت که کشورش پیشنهاد شیلی برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های آمازون را می‌ پذیرد. بر این اساس، قرار است شیلی چهار فروند هواپیما برای کمک رسانی به برزیل ارسال کند.

گفتنی است دولت برزیل پیشتر اعلام کرده بود که پذیرش کمک‌های خارجی برای اطفاء حریق در جنگلهای آمازون مشروط بر آن است که تصمیم‌گیری درباره نحوه هزینه‌ کرد این کمک‌ها، به عهده دولت این کشور باشد.

لازم به ذکر است که سران جی۷ در جریان نشست سه روزه خود در شهر بیاریتز فرانسه با اهدای کمک ۲۰ میلیون دلاری به برزیل موافقت کردند؛ حال آنکه دعوای ژایر بولسونارو رئیس‌جمهوری این کشور با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی او، مانع از پذیرش این کمک مالی شد.

کد خبر 4705388

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه شیلی آلمان امانوئل ماکرون ژایر بولسونارو برزیل اطفای حریق آمازون حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران عراق دونالد ترامپ فلسطین سوریه جنگ 2015 یمن عربستان سعودی فرانسه ترکیه جی هفت روسیه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست