Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ارتباط واحدهای دانشگاهی این استان با صنایع مختلف گفت: با توجه به اینکه استان ایلام از جمله استان‌‌‌‌‌‌های جنگ‌‌‌‌‌‌زده است که هنوز هم آثار ناشی از آن در این استان باقی مانده؛ صنایع در اینجا فعالیت چشمگیری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحال حاضر، صنایع فعال در استان ایلام، شامل لبنیات، موادغذایی شیرآلات، تولید سیمان و آهن می‌‌‌‌‌‌‌شود که به کشور عراق هم صادرات دارند. متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب، برخی از صنایع هم در معرض ورشکستگی قرار دارند. بر همین مبنا، درصددیم تا با بررسی صحیح و علمی از تعطیلی این صنایع، جلوگیری کنیم.

وی در ادامه تشریح کرد: در حال حاضر، دانشگاه آزاد ایلام با صنایع تولید گیاهان دارویی در این استان، ارتباطات تنگاتنگی دارد و با توجه به توسعه صنعت کشاورزی و ایجاد گلخانه، درصددیم تا به طور مستقل وارد تولید گیاهان دارویی و عرقیجات گیاهی شویم. در این گلخانه از دانشجویان رشته کشاورزی استفاده می‌‌‌کنیم که منجر به اشتغال‌‌‌‌زایی هم خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام درباره ایجاد دفاتری از دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌ها، در صنایع مختلف کشور اظهار کرد: بدون تردید، دانشگاه‌‌‌‌‌های ما باید از حالت آموزش محور خارج شده و دانشجویان به طور عملی مهارت‌‌‌‌‌‌های لازم را یاد بگیرند تا بعد از فارغ‌‌‌‌‌‌‌التحصیلی بتوانند مشغول به کار شوند. در واقع خروجی دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌های ما باید به گونه‌‌‌ای باشد که در دو بخش مهم صنایع و کشاورزی، دانشجویان ما حرفی برای گفتن داشته باشند. بنابرای ایجاد دفاتری از دانشگاه در دل صنایع، علاوه بر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، منجر به استفاده از متخصصان بومی و رونق تولید می‌‌‌شود که ثمره مهم آن استقلال و خودکفایی در تولید محصولات مختلف است.

میرزایی حیدری خاطرنشان کرد: با رایزنی‌‌‌‌هایی که با صاحبان صنایع در شهرک صنعتی استان داشتیم درصددیم تا با ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در این مکان، علاوه بر حضور استادان در دل صنایع، این ارتباط میان دانشگاه و صنعت را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی درباره ایجاد فرصت مطالعاتی در صنعت و ثمرات آن تصریح کرد: بدون تردید، فرصت مطالعاتی در صنعت برای استادان دانشگاه، شرایطی را فراهم می‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا به جای خروج از کشور در داخل ایران و با حضور در صنایع مختلف، مشکلات مربوط به آنها را شناسایی و برای رفع مسائل موجود در صنایع راهکار ارائه کنند. در حقیقت با ایجاد این شرایط علاوه بر آنکه صنعت از حضور متخصصان بومی استفاده می‌‌‌کند، استادان دانشگاه هم تجربیاتی که در صنعت کسب کردند را به دانشجویان منتقل می‌‌کنند.

انتهای پیام/

188 / 188 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام محمد میرزایی حیدری فرصت مطالعاتی در صنعت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام فرصت مطالعاتی در صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است

به گزارش خبرنگار مهر، کنستانتینیو چیونگا صبح دوشنبه در حاشیه دیدار با مسئولین گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

چیونگا مشخصاً به تراکتورهای ۴۷ و ۷۵ اسب بخار تراکتورسازی اشاره و تاکید کرد: تراکتورهای ایرانی از لحاظ کمی و کیفی و بخصوص فراتر از تولیدات بسیاری از کشورها پیشرو در این صنعت می‌باشد.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصربفرد دانست و گفت: استفاده از تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه صورت گرفته که بسیاری راضی کننده بوده است.

چیونگا خواستار ایجاد شرکت مشترک برای افزایش و تسهیل مراودات دو کشور در زمینه‌های مورد اشاره شد.

این مقام ارشد در عین حال روابط کنونی دو کشور را بسیار ایده آل و مثمرثمر دانست و اظهار داشت این روابط باید توسعه یابد.

گفتنی است کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور ایران اسلامی و معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدارها و مذاکرات گسترده‌ای داشته است.

کد خبر 6091872

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود