Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، بیژن زنگنه شامگاه چهارشنبه (ششم شهریورماه) در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر در پاسخ به بخشی از پرسش‌های مردمی این برنامه تلویزیونی که مرتبط با کارت‌های هوشمند سوخت بود، توضیح داد: حدود ۲۰ سال پیش و با فناوری آن زمان برای استفاده از کارت هوشمند سوخت فکر شد و تاکنون در مجموع بیش از ۴۰ میلیون کارت هوشمند سوخت در کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*وی با بیان اینکه حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون خودرو در کشور وجود دارد، ادامه داد: برای همه خودرو‌هایی که در کشور شماره شده‌اند کارت سوخت صادر شده است.وزیر نفت با اشاره به مفقود شدن کارت هوشمند سوخت برخی صاحبان خودروها، عنوان کرد: برای رفع این مشکل اعلام کردیم افرادی که کارت سوختشان گم شده است، ثبت‌نام کنند که حدود ٣ تا ٣.٥ میلیون نفر ثبت نام کردند.زنگنه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی هم فعال‌سازی کارت هوشمند سوخت را تکلیف کرد، افزود: بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند سوخت صادر و ارسال شده که از این میان حدود یک میلیون کارت هوشمند سوخت برگشت خورده است.

وی با بیان اینکه کارت هوشمند سوخت زمانی مفید است که سهمیه‌بندی مطرح باشد، گفت: برخی هم معتقدند کارت هوشمند سوخت برای کسب اطلاعات می‌تواند مفید باشد، اما به نظر می‌رسد اگر هدف تنها کسب اطلاعات باشد به زحمت آن نمی‌ارزد.

وزیر نفت این را هم گفت که اگر قرار به سهمیه‌بندی باشد بهتر است از سیستم بانکی استفاده شود.

به گفته زنگنه، هم اکنون ٩٩.٩ درصد کارت‌های هوشمند سوخت کلانشهر‌ها صادر شده است و از آنجا که به دلیل استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت جایگاه‌داران استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی با استقبال روبه‌رو نشد، محدودیتی در این زمینه لحاظ شده است؛ این محدودیت در کلانشهر‌ها احتمالاً بیشتر هم خواهد شد؛ تا وقتی سهمیه‌بندی انجام نشود، مردم کارت هوشمند سوخت را جدی نمی‌گیرند.

وی با اشاره به پاسخ به یک پرسش مردمی دیگر مبنی بر بالا بودن قیمت فرآورده‌های نفتی عنوان کرد: قیمت فرآورده‌های نفت کوره، نفت‌گاز، بنزین، نفت سفید، گاز مایع (ال‌پی‌جی) و سوخت هوایی همگی یارانه‌ای هستند و کارت سوخت گازوئیل هیچگاه از بین نرفته است؛ شاید منظور این شهروند روغن موتور بوده است که این محصول به‌طور آزاد عرضه می‌شود.

وزیر نفت در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره جایزه‌ای که عصر امروز در جشنواره شهید رجایی به وزیر نفت اهدا شد، گفت: این جایزه به پاس عملکرد و انجام تعهداتی که در قالب وظایف قانونی یک وزارتخانه تعریف شده است، اهدا شد و من آن را به تمام مدیران و کارکنان صنعت نفت تقدیم می‌کنم.

زنگنه یادآور شد: کار وزارت نفت در شرایط تحریم بسیار سخت است و با این وجود این وزارتخانه در بخش‌های مختلف عملکرد درخشانی داشته است.

*زنگنه در ادامه سخنان خود با اشاره به تازه‌ترین گزارش درباره تولید بنزین در کشور گفت: امروز گزارشی به من ارائه شد که آن را به مردم نیز اعلام می‌کنم تا خوشحال شوند، مجموع تولید روزانه بنزین ما در کشور به ۱۱۵ میلیون لیتر رسیده است. در تیرماه و مردادماه به ترتیب مقدار تولید بنزین به ۱۱۱ و ۱۱۲ میلیون لیتر رسید بنابراین با توجه به مقدار مصرف بنزین کل کشور، ما اکنون بیش از ۱۱ میلیون لیتر تولید اضافه بنزین داریم که البته این مقدار را ذخیره می‌کنیم، صادرات بنزین را نیز آغاز کرده‌ایم.

وزیر نفت یادآور شد: آن‌طور که به من اطلاع داده‌اند و البته هنوز خودم این موضوع را بررسی نکرده‌ام، اکنون در تولید بنزین و در ظرفیت پالایش در میان کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مقام نخست را داریم، اما متاسفانه از نظر تولید نفت در میان اعضای اوپک اکنون جایگاه سوم را داریم، در حالی که زمانی دومین تولیدکننده نفت اوپک بودیم، همچنین در زمینه تولید نفت‌گاز نیز با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر، در مردادماه ۱۲۰ میلیون لیتر در روز نفت‌گاز  تولید کردیم.

*زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره مقدار صادرات نفت ایران گفت: به دلیل مصلحت اندیشی درباره اعداد صادرات نفت و حتی فرآورده حرفی نمی‌زنم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ظرفیت تولید نفت اعضای اوپک گفت: بازارهای جهانی نفت خام همچنان مازاد عرضه دارد که این موضوع به دلیل تولید بالا و غیرقابل پیش‌بینی آمریکا بوده است که عدد آن حتی یک سال پیش نیز قابل پیش‌بینی نبود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیژن زنگنه وزیر نفت بنزین سهمیه بندی بنزین واردات بنزین نرخ بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی بوجود آمده، به اطلاع می رساند وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

پیش از این روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است؛ از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • معمای بنزین در ایران
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول