Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@20:43:27 GMT

شهرستان اردکان با چالش مهاجرات روبرو است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۳۴۳۱

شهرستان اردکان با چالش مهاجرات روبرو است

شهابی راد با اشاره به حضور اتباع در شهرستان اردکان گفت: شهرستان اردکان با چالش مهاجرات روبرو است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ « بهروز شهابی راد » در بخش دوم از نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران؛ این مقام مسئول به سؤالات مختلف فعالین خبری در بخش‌هایی ازجمله پاسخگویی مسئولین، اوضاع فعلی دانشکده فرش، معضلات زیست‌محیطی شهرستان، فعالیت موسسه خیریه نیکان، ابهامات ساخت کارخانه آهک صنعتی، چالش مهاجرت و کمبود مدارس برای تحصیل دانش آموزان اردکانی پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردکان با بیان اینکه پیگیری و رفع برخی از مسائل به لحاظ قانونی و اجرایی در توان مسئولان سطح شهرستانی نیست، گفت: کمیته‌های متعدد اردکان ازجمله کمیته آموزش عالی شهرستان چند روز قبل تشکیل شد و در نظر داریم تا جلسات این کمیته حائز اهمیت را به صورت ماهانه ادامه دهیم.

وی با اشاره به واگذاری بیش از 80 فقره باربری در شهرستان اردکان، افزود: یکی از مصائب موجود در دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی؛ عدم حضور و تحصیل دانشجویان در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها است که همین مشکل گریبان دانشکده فرش اردکان را نیز گرفته است. البته ما با رایزنی‌هایی به دنبال جلوگیری از تعطیلی این نهاد هستیم.

نماینده عالی دولت در اردکان ضمن اشاره به تغییر و تحول رخداده در نوع ساختار و سبک زندگی و فعالیت‌های روستاییان، ابراز کرد: ساخت و احداث مرکز تحقیقات امور زیست‌محیطی شهرستان اردکان، 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما هنوز به صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه کلیه مسئولین دلسوز اردکان در دفاع از محیط‌زیست از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند و صیانت از سلامت قاطبه مردم جزء دغدغه‌های اصلی آنان است، بیان کرد: در حال بررسی فرهیختگان اردکانی هستیم تا انشالله در ماه‌های آتی اولین همایش تجلیل از مفاخر شهرستان اردکان را برگزار کنیم.

سکان‌دار فرمانداری شهرستان اردکان بابیان اینکه ما در فرآیند راه‌اندازی کارخانه تولید آهک صنعتی نقشی نداریم، خاطرنشان کرد: طبق قانون برای این کار باید دو سیر اداری شامل اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و سپس واگذاری زمین به صاحبان کارخانه آهک صنعتی صورت گیرد. در اولین مرحله؛ سازمان صمت با توجه به معیارهای خاص خود مجوز را به متقاضی ارائه می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه فقط چند نفر در اردکان سراغ دارم که مجوز احداث آهک صنعتی رادارند، اضافه کرد: در بخش دوم یعنی واگذاری زمین به متقاضیان احداث کارخانه تولید کارخانه آهک صنعتی کارگروهی با 30 عضو (شامل دستگاه‌های مختلف خدمت رسان استان) با محوریت اداره کل راه، مسکن و شهرسازی تشکیل می‌شود و در زمان تصدی مسئولیت در دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیك استانداری یزد ما عضو این کارگروه نبودیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه در این فرآیند طولانی که گاهی با انصراف متقاضیان مواجه می‌شود؛ سفارش و اصطلاحاً پارتی‌بازی اثری ندارد، یادآور شد: در دوره سرپرست سابق فرمانداری شهرستان اردکان، پهنه‌ای نیز برای احداث مراکز تولید آهک صنعتی در نظر گرفته شد که به دلایلی با مخالفت اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و امور گردشگری روبرو شد.

وی با اشاره به کلنگ زنی اخیر دو مدرسه خیری در این شهرستان، گفت: در شرایطی که با تحصیل جمعیت بالای دانش‌آموز در اردکان و مشکلات ایجادشده ازجمله کمبود محیط فیزیکی تحصیل و... مواجه شده‌ایم در پی آن هستیم تا خیرین نیک‌اندیش را به سمت مدرسه‌سازی تشویق و ترغیب کنیم تا مشکل مرتفع شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی اردکان به محکومیت سابق و پلمپ دو واحد فولادی هلال و تارا شمش در این شهرستان اشاره و بیان کرد: این دو واحد به دلیل آلایندگی تعطیل شدند که یکی از آنان اخیراً مشکل آلایندگی خود را رفع کرد. دیگر واحد فولادی باقی‌مانده نیز فیلتر را نصب کرد و با مساعدت دادگاه به صورت موقت به فعالیت پرداخت اما هنوز به صورت کامل رفع پلمپ نشده است.

وی با اشاره به اینکه موسسه خیریه نیکان اردکان در دوره مسئولیت فرماندار پیشین این شهرستان تشکیل‌شده است، تصریح کرد: امروز این مجموعه وجود دارد و حتی دارای وسایلی ازجمله بیل مکانیکی است اما به فعالیت نمی‌پردازد.

بهروز شهابی زاد ضمن اشاره به اینکه به معنای واقع کلمه شهرستان اردکان با چالش مهاجرات روبرو است، گفت: در حال طراحی مجموعه مسکونی برای افاغنه مهاجر در نزدیکی کارخانه گچ هستیم؛ البته این مجموعه به خدمات زیربنایی در حدود سه چهار میلیارد نیازمند است بنابراین زمان خاصی برای بهره‌برداری آن پیش‌بینی نمی‌کنیم.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شیراز استان بوشهر هفته دولت بزرگداشت روز جهانی مسجد روز جهانی مسجد روز جهانی مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فرماندار اردکان شبستان یزد نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ورامین در منطقه صنعتی خیرآباد علاوه بر پیگیریِ مشکلات چند واحد تولیدی از کارگران هم با اهدا گل تقدیر شد.منطقه‌ صنعتی خیرآباد که حدود ۷۰۰ واحد صنفی و صنعتی در آن فعال هستند قرار است با مصوبه دولت به شهرک صنعتیِ خصوصی تبدیل شود.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم