Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر با بیان اینکه ۵۴ گروه جهادی پس از سیل برای سازندگی در شهر پلدختر حضور پیدا کردند گفت: سپاه این شهرستان ۴۵ واحد مسکونی را تعمیر کرد. ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، سرهنگ محمد محمودوند شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات پساسیل که در سالن جلسات سپاه این ناحیه برگزار شد با بیان اینکه پلدختر سومین شهرستان بزرگ استان لرستان از لحاظ وسعت است که بیش از 73 هزار نفر جمعیت، 22 هزار نفر بسیجی و 296 روستا دارد اظهار داشت: این شهرستان در اوایل سال 98 دوبار دچار سیل‌زدگی شد که در سیل پنجم فرودین‌ماه 150 منزل مسکونی در شهر معمولان و بابازید را سیل برد و آب شرب شهر معمولان هم قطع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی 50 روستا در سیل پنجم فرودین‌ماه مسدود شد، افزود: برق 40 روستا و آب شرب 35 روستا قطع شد که سه پل روستایی هم تخریب و دیواره ساحلی پلدختر در سه نقطه تخریب شد.

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر با بیان اینکه می‌توانستیم برنامه‌ریزی بهتری انجام دهیم تا آسیب کمتری داشته باشیم، عنوان کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج و گردان‌های بیت‌المقدس در روستاها و شهر پلدختر فعال بوده و اطلاع‌رسانی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در سیل پنجم فرودین ماه از خروجی پلدختر به‌سمت خوزستان 500 نفر از مسافران نوروزی که در معرض سیل بودند را در سالن‌های سپاه اسکان داده و خدمات‌رسانی انجام دادیم، بیان کرد: در هفتم فروردین با 2 بالگرد و هشت سورتی پرواز به روستاهایی که راه ارتباطی آن‌ها قطع بود 50 هزار بسته غذایی توزیع کردیم.

محمودوند با تأکید به اینکه روز هشتم فرودین‌ماه فرمانده سپاه استان لرستان وارد منطقه شد و جلسه تجهیز ماشین‌آلات مهندسی را برگزار کردیم، گفت: سپاه آبرسانی و کمک به سیل‌زدگان را در سیل پنجم فرودین‌ماه به‌خوبی انجام داد، برنامه‌ریزی لازم انجام و بلوک‌‌بندی را در شهرهای پلدختر و معمولان انجام دادیم.

پرداخت کمک بلاعوض به 14000 خانوار سیل‌زده گلستانی/ساخت و تعمیر 3000 واحدمسکونی دیگر ابلاغ شد‌‌تحویل 110 باب منزل تعمیری سیل‌زده به مردم منطقه عین‌دو اهواز ‌+ تصاویر‌تعمیر 10300 واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده گلستان به پایان رسید

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با سیل انجام شده‌ بود ولی احتمال نمی‌دادیم که سیل‌بند پلدختر و دیواره شکسته شود، شکستن همین دیواره سبب وارد شدن آب به داخل این شهر سیل‌زده شد.

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر با بیان اینکه سپاه این ناحیه با 2 پایگاه مقاومت شهید مؤمنی در ضلع غربی و علامه جزایری در ضلع شرقی کار اطلاع‌رسانی سیل به مردم را انجام دادند، خاطرنشان کرد: یک تیم از سپاه برای کمک به شهرداری با انباشت گونی‌های ماسه برای مقابله با سیل انجام‌ وظیفه کردند، چون احتمال می‌دادیم که در صورت بالا آمدن و سالم‌ ماندن دیواره جلوی آب گرفته شود.

محمودوند با بیان اینکه در سیل 12 فرودین‌ماه 23 پل اصلی و فرعی تخریب، بیش از 5 هزار 980 واحد مسکونی و تجاری هم دچار آب‌گرفتگی، آب و برق شهر پلدختر و روستاها قطع شد اظهار داشت: 23 واحد آموزشی و 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی در سیل تخریب شدند.

وی با بیان اینکه هزار و 146 رأس دام سبک و سنگین، 3 هزار قطعه طیور در سیل تلف شدند، افزود: 10 واحد نظامی و انتظامی و هفت مسجد هم تخریب یا آسیب دید.

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر عنوان کرد: سیل مهربانی گروه‌های جهادی و مردمی بعد از سیل ویرانگر به این شهرستان سرازیر شد و پلدختر را به هشت بلوک و معمولان را به پنج بلوک تقسیم‌بندی کردیم.

وی بیان کرد: سپاه‌های 10 استان و قرارگاه‌های مختلف جهادی برای کمک به مردم سیل‌زده وارد پلدختر شدند که در مجموع 12 هزار و 901 نفر در قالب 860 گروه به مردم سیل‌زده پلدختر کمک کردند و 888 نفر از بسیجی‌های پلدختری در کنار مردم بودند.

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر با بیان اینکه 335 ماشین‌آلات مهندسی، 11 آشپزخانه، 22 موکب، پنج آتلیه تعمیر لوازم‌ خانگی و یک بیمارستان صحرایی کمک‌هایی بودند که در پلدختر مستقر شدند، عنوان کرد: 54 گروه جهادی را در قالب طرح همبستگی ملی برای بازسازی وارد کار کردیم که 51 واحد مسکونی برای تعمیر و بازسازی به سپاه این ناحیه واگذار شده، یک واحد مسکونی در مرحله اسکلت و 45 واحد نیز تعمیر شده‌ است.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل

حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

به گفته او، طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.

کیخسروی  خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و افزود: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

او در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستاهای این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد