Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@04:55:09 GMT

سکوت می‌کنیم تا فیلم را نزنند/ اکران فیلم بعد از 5 سال

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۳۶۹۰

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی چاقی به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی بعد از پنج سال اجازه نمایش پیدا کرده و از چهارشنبه 6 شهریور  اکران می‌شود در طی این مدت حمید آخوندی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم نیز به دیار باقی شتافت.

علیرضا جلالی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم درباره تاخیر پنج ساله در اکران این فیلم گفت: با وجود آنکه نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر با استقبال همراه شده بود اما متاسفانه ما نتوانستیم تا امروز این فیلم را به نمایش دربیاوریم و فرصت اکران به ما داده نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر بخواهم درباره دلایل اکران نشدن این فیلم صحبت کنم، سوءتفاهماتی ایجاد می‌شود که شاید به اکران فیلم لطمه بزند. مانند اتفاقی که برای فیلم قبلی‌ام به نام ماهورا افتاد و بعد از انتقاداتی که از وضعیت فیلم کردم، نمایش آن در سینماها با اخلال همراه شد.

وی در ادامه گفت: به اندازه کافی از نمایش و اکران بد فیلم ماهورا دچار ضرر و زیان شدیم و نمی‌خواهیم مشکلات آن فیلم تکرار شود و می‌خواهم این بار چیزی نگویم تا این فیلم در سکوت اکران شود.

جلالی افزود: فیلم ماهورا یک فیلم قابل قبول در حوزه دفاع مقدس بود اما برخی‌ به دلیل انتقادات و حرفهایی که من در زمان اکران زدم، این فیلم را قربانی کردند و حتی به آن سانس نمایش نمی‌دادند و به گونه‌ای سانس نمایش چیده می‌شد که مخاطب مثلا در اهواز 10 صبح و یا در کرمان 9 صبح می‌توانست فیلم را ببیند و مشخص بود که این فیلم به فروش خوبی نرسیده است. به همین دلیل این بار تصمیم گرفتیم سکوت کنیم تا فیلم ما را نزنند!

وی خاطرنشان کرد: فیلم چاقی نسبت به نسخه‌ای که در جشنواره به نمایش درآمده و تدوین مجددی شده است، یک اثر قابل قبول اجتماعی است که امید زیادی داریم تا از طرف خانواده‌ها با استقبال همراه شود زیرا فکر می‌کنیم مباحثی که در این فیلم مطرح شده در برخی از خانواده‌ها وجود دارد یا تعدادی از خانواده‌ها اتفاقاتی که در این فیلم رخ می‌دهد را در زندگی واقعی خود دیده‌اند.

جلالی افزود: البته نسخه‌ای که هم‌اکنون اکران شده نسبت به نسخه جشنواره، اصلاحاتی داشته که آن اصلاحات هم اعمال شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علی مصفا حمید فرخ نژاد فیلم چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «دارشکنه» از جمله آثار حاضر در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز روی صحنه خواهد رفت.

شاه‌مردی درباره موضوع نمایش «دارشکنه» توضیح داد: این نمایش در واقع بازخوانی و قرائتی از برخی اتفاقات است که در دهه ۶۰ توسط منافقان رقم خورد. گروهی از زنان منافق در صدد بمب‌گذاری در مجلس روضه امام رضا (ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی و معنوی رقم می‌خورد.

وی معتقد است «دارشکنه» سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت (ع) هستند.

نویسنده و کارگردان «دارشکنه» با بیان اینکه همیشه نمایش و نمایشنامه‌نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی برایش مطرح بوده است، یادآور شد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند، تمام تلاشم بر پیاده‌سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می‌بندم. عموم این دغدغه‌ها مربوط به حوزه مقاومت و نمایش‌های دینی و آیینی است.

شاه‌مردی با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های قبلی جشنواره رضوی، تاکید کرد: وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسایل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج و به موضوعات و ایده‌های مختلف بیش از پیش پرداخته شود. در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر به‌فرد در این حوزه به رقابت بپردازند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم بپردازد اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که بیش از پیش از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

کد خبر 6093289 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!