Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@22:23:46 GMT

مطالبات اجتماعی برحق مردم باید در اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۳۸۳۵

مطالبات اجتماعی برحق مردم باید در اولویت قرار گیرد

قدسی با اشاره به اهمیت مطالبات اجتماعی مردم در جامعه ،گفت: مطالبات اجتماعی برحق مردم باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج،فرانک قدسی امروز(6شهریور) در جلسه هیأت اندیشه‌ورزان در خصوص بررسی آسیب‌های اجتماعی استان کردستان که در محل دفتر امور اجتماعی استانداری در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مطالبات اجتماعی برحق مردم باید در اولویت قرار گیرد زیرا هرچه بیشتر به  مسائل اجتماعی پرداخته شود به همان میزان در بخش‌های دیگر مشکلات کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برای کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی، توانمند کردن افراد، محقق کردن اهداف و مطالبه‌گری اجتماعی در راستای تقویت حضور اندیشه‌ورزان در جلسات تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و نظارت در اجرا بسیار ضروری است، زیرا آنها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری داشته باشند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، تصریح کرد:همچنین  باید همسو با افزایش زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در اجرای برنامه‌های کاهش آسیب، مشارکت همه اقشار تاثیرگذار جامعه اعم از اندیشه‌ورزان و دانشگاهیان و فعالین اجتماعی و تشکل‌های مردمی و نهادهای محلی بیشتر جلب شود تا روزبه روز شاهد کاهش بیشتر آسیب های اجتماعی باشیم.

 

وی افزود: همه  اقشار مختلف مردم باید در احصاء و شناسایی، تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی، ساماندهی،کنترل، نظارت و کاهش آسیب‌ها در جامعه مشارکت داشته باشند.

 قدسی بیان کرد: ضرورت شناسایی آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در استان از ضروریات است .

 

وی افزود: سرقت، آسیب‌های نوپدید، خشونت، کودک همسری، مصرف مشروبات الکلی، کولبری و مشکلات مرزی و بزهکاری کودکان از جمله آسیب‌های جدی در جامعه امروز است.

این مقام مسئول اظهار داشت:از دیگر آسیب‌های مهم در جامعه امروز،خودکشی، تکدی‌گری، آمار بالای فارغ‌التحصیلان بیکار بویژه دختران، اذیت و آزار سالمندان و کودکان کار است.

 

وی در پایان سخنانش با اشاره به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی ، خاطرنشان کرد:  با توجه به نگرانی‌ها و عوارض ناشی از استفاده بدون علم کاربران از فضاهای مجازی و همچنین ناایمن بودن و اعتیاد نسبت به آن به عنوان آسیبی که اکثر خانواده‌ها به نحوی درگیر آن هستند نیازمند ارائه و اجرای راهکارهای علمی و تاثیرگذار برای مقابله با این مشکل هستیم.

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز خبرگزاری شبستان هفته دولت استان بوشهر روز جهانی مساجد روز جهانی مسجد بزرگداشت روز جهانی مسجد شبستان یزد اولویت اجتماعی مطالبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلم‌های سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقه‌بندی ژانر اجتماعی قرار می‌گیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده‌ است، فیلم‌هایی که افزون‌بر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاش‌گر، در دل قاب‌های سخنگوی خود روایتگر آسیب‌های اجتماعی نیز بوده‌اند.

گرچه سینمای کارگری در ایران به‌دنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سال‌های نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهم‌ترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب می‌بیند.

در کنار فیلم‌هایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهم‌ترین نماینده‌های آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده می‌شوند، از «به‌آهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری می‌توان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.

همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشک‌ها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به‌ واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی به‌واسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلم‌های یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشته‌اند.

البته پیداست که در برخی از آن‌ها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

به هر روی سینمای ایران به ‌واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصه‌گو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسب‌ها کارگران اخبار سینما

دیگر خبرها

  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است