Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ظریف که روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته به پکن سفر کرده بود با حضور در برنامه «دیده بان جهانی» شبکه خبر «سی سی تی وی» که به مجری گری "شوی" معروف ترین مجری تلویزیون چین برگزار شد به بسیاری از سوالات مرتبط با برجام، روابط ایران با کشورهای دنیا، بحران خاورمیانه، مناسبات ایران و چین و همچنین اوضاع هنگ کنگ پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز در چارچوب برجام عمل می کنیم

وزیر خارجه ایران در این برنامه که چهارشنبه شب پخش شد درباره توافق بین المللی برجام گفت برجام یک توافق میان ایران و کشورهای بزرگ دنیا بود ایران از آن خارج نشده است بلکه ایران به دلیل رفتارها و عملکردهای طرف های دیگر بخصوص پس از خروج آمریکا از این توافق و تحمل یک سال فشار، برخی از تعهداتش را کاهش داده است.

او به شائبه خروج ایران از برجام واکنش نشان داد و گفت که بنا به خروج نبوده است ما فقط تعهداتمان را کاهش می دهیم که علت های آن هم مشخص است و منافع اقتصادی چندانی در اختیار ملت ایران قرار نگرفته است.

ظریف گفت که به اروپا هم یک سال مهلت دادیم و پیشرفت چندانی بدست نیامد با این حال ایران هنوز هم در چارچوب برجام عمل می کند.

از مشکلات تحریم عبور می کنیم

وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم ها و فشارهای اقتصادی آمریکا و آینده گفت: ما به آینده بسیار خوشبین هستیم ما به بیگانگان وابسته نیستیم و ملت ایران به طور جدی برای پیشرفت تلاش می کند.

ظریف افزود که ایران با شدیدترین فشارهای اقتصادی در یک سال گذشته روبرو بود ولی از مشکلات عبور می کند ایران با همسایگان خود و روسیه روابط بسیار نزدیکی دارد به رغم همه فشارها ما نه تنها زمین نمی خوریم بلکه به مراتب قوی تر از گذشته و پیشرفته تر خواهیم شد.

رهیافت سیاسی تنها راهکار حل مساله سوریه است

وزیر خارجه ایران در مورد سوال سوریه گفت: ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران، پایان درگیری ها و ریشه کن کردن تروریسم همکاری خوبی با ارایه رهیافت سیاسی و پیشنهادهای سازنده از مدت ها قبل داشته اند و در طول پنج سال گذشته هم همینطور بوده و راهکار مذکور کاملا موفق بوده است.

او تصریح کرد متاسفانه بر خلاف این اقدامات سازنده، برخی از قدرت های خارجی می خواهند اوضاع سوریه و منطقه ناامن باشد آنها می خواهند چالش ایجاد کنند تا منطقه خاورمیانه توازن و پویایی خود را از دست بدهد و دچار چند دستگی شود رهیافت های ما مسالمت آمیز است اما می بینیم که در همین اوضاع آمریکایی ها میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای حاشیه خلیج فارس می فروشند و نقشی کاملا مخرب ایفا می کنند.

ایران از گذرگاه های کلیدی «یک کمربند-یک راه» است

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه به همکاری ایران با چین در راه ابریشم اشاره کرد و گفت: راه ابریشم می تواند فرصت های زیادی برای کشورها ایجاد کرده و باعث رشد اقتصادی، فقرزدایی، ایجاد تاسیسات زیربنایی و کاهش جرایم فرامرزی شود و یک منشا پیشرفت باشد.

او گفت که ایران می تواند با کریدورهای اقتصادی که در اختیار دارد و پل ارتباطی با اروپا و ارتباط نزدیک با آسیای مرکزی و افغانستان از گذرگاه های بسیار مهم و عناصر کلیدی پیشرفت برنامه راه ابریشم باشد و به اجرای موفق آن مساعدت کرده و مشارکت فعالی در این مسیر داشته باشد.

دخالت غرب عامل نا آرامی های هنگ کنگ

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ناآرامی های هنگ کنگ و مداخله بیگانگان در این منطقه هم گفت: برخی از کشورهای غربی همیشه به دنبال نفوذ در کشورهای مستقل برای پیشبرد انگیزه های سیاسی خود بوده و هستند آنها مشکلی چون حقوق بشر در هنگ کنگ ندارند بلکه می خواهند در امور داخلی چین مداخله کنند و البته نمی توانند شکافی در چین ایجاد کنند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد که چین برای کنترل اوضاع هنگ کنگ و امور داخلی خود نیازی به کشورهای دیگر ندارد.

ظریف در بخش پایانی مصاحبه امسال را که مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس چین نو است، تبریک گفت و اضافه کرد: چینی ها سرنوشت خود را تعیین می کنند و این قابل تقدیر است.

او گفت که چین نماینده معجزه اقصادی مستقل در دنیا است و با تمرکز بر رشد و با بسیج همه توان کشور و ملت توانسته است دستاوردهای قابل تحسین و شایانی در این هفت دهه حاصل کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر چین برجام محمدجواد ظریف هنگ کنگ تحریم های ایران قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد

بر اساس یک مطالعه جدید، شیر گاو حاوی نانوذراتی است که می‌تواند برای ارائه درمان‌های مبتنی بر آران‌ای (RNA) اصلاح کننده بیماری به صورت خوراکی استفاده شود. با توجه به اینکه داروهای مبتنی بر آران‌ای در حال حاضر فقط به صورت تزریقی قابل تجویز هستند، این کشف راه را برای درمان‌های ارزان‌تر و در دسترس‌تر برای طیف وسیعی از بیماری‌ها باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از بزرگترین چالش‌هایی که محققان با آن روبرو هستند، تبدیل داروهای تزریقی به نسخه‌هایی است که می‌توانند به صورت خوراکی مصرف شوند. داروهای خوراکی معمولا شکست می‌خورند زیرا نمی‌توانند در برابر محیط سخت روده مقاومت کنند و توانایی دارو برای جذب و اعمال اثر درمانی بر بدن از بین می‌رود.

به نقل از نیواطلس، دسته‌ای از داروها که فقط با تزریق قابل مصرف هستند، درمان با آران‌ای است. این داروها با استفاده از مولکول‌های مبتنی بر آران‌ای، بیان و فعالیت مولکول‌های هدف را دستکاری می‌کنند و مسیرهای زیستی را برای درمان یک بیماری خاص تغییر می‌دهند. آران‌ای درمانی امکان درمان بیماری‌هایی را فراهم می‌کند که داروهای معمولی بر روی آنها موثر نیستند.

تحقیقات جدید کینگز کالج لندن نشان داده است که نانوذرات زیستی موجود در شیر گاو به نام وزیکول‌های خارج سلولی(EV) ممکن است راهی برای تجویز درمان‌های مهم آران‌ای به صورت خوراکی باشند.

دریتون ولاسالیو(Driton Vllasaliu)، نویسنده مسئول این مطالعه و مدرس ارشد داروسازی در دانشکده کینگز کالج لندن، می‌گوید: تجویز خوراکی داروها قابل قبول‌ترین، راحت‌ترین و معمولا ارزان‌ترین راه برای مصرف دارو است، زیرا به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی متکی نیست. توانایی ارائه داروهای «زیستی»، مانند درمان‌های آران‌ای، اغلب به عنوان نقطه عطف تحویل دارو در نظر گرفته می‌شود، اما همچنان یک چالش سخت باقی مانده است. این مطالعه مهم است زیرا نشان می‌دهد که ممکن است تحویل خوراکی داروهای آران‌ای با استفاده از فناوری مبتنی بر وزیکول‌های خارج سلولی شیر امکان پذیر باشد.

وزیکول‌های خارج سلولی نقش مهمی در ارتباطات سلولی دارند. بیشتر سلول‌های ما آنها استفاده می‌کنند. وزیکول‌های خارج سلولی را مانند پوشش‌های سلولی در نظر بگیرید که برای انتقال محموله‌هایی مانند پروتئین‌ها، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک، از جمله آران‌ای، در فواصل طولانی تا سلول‌های هدف کار می‌کنند. آنها توسط یک لایه لیپیدی محافظ احاطه شده‌اند و مهم‌تر از همه، می‌توانند از موانع زیستی عبور کنند.

محققان بررسی کردند که آیا وزیکول‌های خارج سلولی استخراج شده از شیر گاو می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای رساندن دارو به دستگاه گوارش مشکل‌ساز ما استفاده شوند یا خیر. وزیکول‌های خارج سلولی شیر پیش‌تر برای درمان بیماری روده تحریک پذیر(IBS) در مدل‌های موش مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیکول‌های خارج سلولی شیر با استفاده از مدل‌های ارگانوئید واقعی روده انسان آزمایش شد و مشخص شد که آنها از دیواره روده عبور می‌کنند.

محققان می‌گویند که وزیکول‌های خارج سلولی شیر می‌تواند برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های قلبی و دیابت، با استفاده از درمان های خوراکی استفاده شود.

علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از مردم پیش از این به طور مرتب در معرض وزیکول‌های خارج سلولی شیر گاو قرار گرفته‌اند، بعید است که بر خلاف نانوذرات مصنوعی که در حال حاضر برای ارائه درمان آران‌ای از طریق تزریق استفاده می‌شوند، این روش جدید پاسخ ایمنی نامطلوبی ایجاد کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست