Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه با شرایط کنونی کشور در فضای مجازی مشخص است که مطالبات مقام معظم رهبری آن گونه که باید در کشور اجرا نشد گفت: تنها قشری که می‌توان به‌صورت ویژه انتظار ورود به میدان مجاهدت در فضای مجازی داشت بسیج است. ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در آئین افتتاحیه دومین دوره توانمندسازی شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی گروه‌های شبکه‌های اجتماعی که در دانشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که توجه بر غفلت‌‌های فرهنگی و آسیب‌های فضای مجازی را مطالبه می‌کنند اظهار داشت: زمانی که مباحث سیاسی و اقتصادی مهمی مطرح بود، می‌فرمایند که من به اندازه مسایل فرهنگی نگران نیستم و به خاطر نگرانی از امور فرهنگی شب‌ها خواب ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهمیت فضای مجازی از نگاه مقام معظم رهبری را یادآور شد و افزود: اهمیت این حوزه به قدری است که مقام معظم رهبری فرمودند که «اگر رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم».

آل‌هاشم با بیان اینکه فضای مجازی با افزایش ارتباطات از راه دور با افکار عمومی، پا را فراتر گذاشته است و با جمع زیادی از انسان‌ها سر و کار دارد، گفت: امروز فضای مجازی با همه مردم سروکار دارد و به خاطر ویژگی خاص آن جزو مسایل بحرانی و مهم جامعه است.

اهواز|فضای مجازی در ترویج «امر به معروف و نهی از منکر» نقش به‌سزایی داردهمدان|چتر بسیج بر روی سر فعالان فضای مجازی گسترده استدشمن در فضای مجازی با زیرکی و در قالب طنز محتوای خلاف دین تولید می‌کندوی فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی پس از تشکیل شورای عالی فضای مجازی را نشان از اهمیت ویژه مدیریت فضای مجازی عنوان کرد و اضافه کرد: حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد. این فضا مانند رودخانه پر از آب و خروشان است که می‌آید و بر آب رودخانه افزوده و خروشان می‌شود که اگر این رودخانه را مدیریت کنیم تا سد می‌رسد و به فرصت تبدیل می‌شود اما اگر رهایش کنیم و برنامه‌ای نداشته باشیم، می‌شود یک تهدید و سیل که به سد نمی‌رسد.

امام جمعه تبریز سه نکته از فرمایشات مقام معظم رهبری را در مورد فضای مجازی مورد تاکید قرار داد و افزود: نکته اول اینکه اهمیت فضای مجازی که به اندازه انقلاب اسلامی است. نکته دوم اینکه پیشرفت بدون توقف و اجتناب ناپذیری تکنولوژی‌ها و در نهایت نکته سوم، تدبیر و برنامه و زهکشی و هدایت این فضا است. اگر هدایت شود، فرصت بزرگی در اختیار ماست که در غیر این صورت تبدیل به تهدید می‌شود.

وی با بیان اینکه با شرایط کنونی کشور در فضای مجازی، مشخص است که مطالبات مقام معظم رهبری آن گونه که باید، در کشور اجرا نشده است گفت: تنها قشری که می‌توان به صورت ویژه انتظار ورود به میدان مجاهدت در فضای مجازی داشته باشیم بسیج است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: بسیج در سال‌های اخیر در اقشار مختلف به‌صورت ویژه وارد فضای مجازی و جریان‌سازی و تاثیرگذاری مثبت در جامعه شدند؛ حضور بسیجیان در فضای مجازی، با انتشار آثار مثبت و محتواهای ارزشی در فضای مجازی اهمیت این حضور را به مراتب افزایش داده است. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مقابله بی‌نظیر بسیجیان با تحرکات منافقین، ضدانقلاب، سلطنت‌طلبان و دشمنان را منزوی کرده و در مقابله با ایران با مشکل روبه‌رو کرده است افزود: نیروهای مومن و انقلابی فضای مجازی رصد کرده و مقابله می‌کنند که بسیار اثربخش و مفید بوده است.

وی با تبریک هفته دولت انواع مواجهه با دولت توسط رسانه‌ها و فضای مجازی را برشمرد و اظهار داشت: یکی از روش‌ها، «مواجهه تقابلی» با دولت است که این روش با مشی مقام معظم رهبری نهی می‌شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یک نوع از مواجهه هم «مواجهه حمایتی مطلق» است که روش درستی نیست اضافه کرد: نباید بدون چون و چرا همه فعالیت‌های دولت را حمایت کنیم، جایی که کار کرده‌اند باید حمایت شوند، در جایی که اشکال است باید تذکر داده شود.

آل‌هاشم مواجهه سوم را «حمایت انتقادی» عنوان کرد و گفت: هم باید از خدمات دولت‌ها و اقدامات مثبت حمایت کرده و قدردانی کنیم و هم روحیه انتقادی نسبت به اشکالات داشته باشیم که این با تخریب تفاوت دارد. باید انتقاد سازنده و با حکمت باشد مخصوصا در مواردی که خط قرمزهای نظام مورد توجه باشد، اما در مجموع بر حمایت از دولت‌ها همواره مقام معظم رهبری و امام بزرگوار تاکید کرده‌اند. 

انتهای پیام/ح

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان با گرامیداشت هفته معلم و اعلام برنامه‌های این ایام اظهار کرد: صداقت و پاکی اصحاب رسانه حاصل زحمات معلمان و مجموعه آموزش و پرورش است که با علاقه و انگیزه به کار خبری می‌پردازید و در این جلسه حضور یافته‌اید.

وی بیان کرد: امروز به نام «سپاس معلم» زنگ سپاس را در مدارس استان همزمان با سراسر کشور داشتیم و جمعی از معلمان نیز قرار است دیداری با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

ناظمی جلال تصریح کرد: شهید «مرتضی مطهری» از بارزترین و پیشروترین متفکران در عصر جدید است که در شناخت مباحث فکری سرآمد هم عصران خود است و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارد و توانست ایمان دینی را بگونه‌ای ارایه کند که پاسخگوی عصر کنونی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: معلم ماندنی‌ترین واژه علم اموزی است که نامش برای همیشه در اندیشه هر فرد ماندگار است و هرساله معلم نمونه براساس شاخص‌هایی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی معلمان نمونه در وهار سطح مدرسه، منطقه، استانی و کشوری انجام می‌شود، افزود: امسال اعمال نظر رای دانش‌آموزان و والدین آنها نیز در انتخاب معلم نمونه نقش داشت.

ناظمی‌جلال تصریح کرد: در راستای انتخاب معلمان نمونه ۴ هزار و ۵۰۰ فرهنگی شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ فرهنگی به مرحله منطقه‌ای و در نهایت ۵۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی عنوان کرد: چهار نفر از برگزیدگان استانی به نرحله کشوری راه یافتند و از این میان «آرمان حسنی» معلم زیویه در مقطع ابتدایی به عنوان یکی از ۲۰ معلم نمونه کشور انتخاب شد.

وی به روز شمار هفته معلم پرداخت و گفت: تجدید پیمان با امام و شهدا، تقدیر از معلمان پیشکسوت، سخنرانی در نمازهای جمعه، تقدیر از خانواده معلمان شهید، تقدیر از معلمان دارای نقش برتر، تقدیر از معلمان جهادگر و ورزشکار، تقدیر از معلمان پژوهشگر و هنرمند در هفته معلم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با رهبر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه،

کد خبر 6092878

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره