Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که برای صحبت درباره خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بسیار زود است. تاریخ انتشار: 10:26 - 07 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۴۹۷

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «ژوزف دانفورد» می‌گوید که برای صحبت درباره خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان بسیار زود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانفورد طی یک نشست خبری مشترک با «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا مدعی شده است: نیرو‌های افغاستان هنوز قادر به ایجاد امنیت در این کشور بدون حمایت نیروهای خارجی نیستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید: من از واژه عقب نشینی در حال حاضر استفاده نمی‌کنم، برآورد ما این است که افغانستان برای مبارزه با این سطح از خشونت به حمایت ما نیاز دارد.

این مقام نظامی آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت که هرگونه توافق با طالبان بر اساس شرط‌های امنیتی خواهد بود.

این اظهارات دانفورد در حالی مطرح می‌شود که دور نهم مذاکرات نمایندگان طالبان و آمریکا در دوحه در حال برگزاری است و  طالبان همواره در مذاکره با آمریکا تاکید کرده که باید تمام نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج شوند، اما مقامات آمریکایی در مواضع ضد و نقیض خواستار ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور هستند. 

در همین حال گفته می‌شود که اظهارات ترامپ درباره ادامه حضور نظامی آمریکا در روند مذاکرات چالش‌های تازه‌ای ایجاد کرد.

اظهارات ترامپ در حاشیه نشست «گروه ۷» مبنی بر ادامه حضور نظامی در افغانستان، اختلاف‌ها بین مذاکره کنندگان طالبان و آمریکا در قطر را افزایش داده است و منابعی آگاه به طلوع نیوز گفته‌اند که اظهارات ترامپ نهایی سازی این توافقنامه را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از فرماندهان سابق طالبان نیز گفته که این اظهارات ترامپ بر مذاکرات قطر اثر گذاشته و به زودی توافق با آمریکا امکانپذیر نیست.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش آمریکا خروج آمریکا از افغانستان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • وقوع انفجار در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود