Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:39:47 GMT

رشد ۲۲۷ درصدی اعطای تسهیلات بانکی در ۶ سال گذشته

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۵۱۱۰

رشد ۲۲۷ درصدی اعطای تسهیلات بانکی در ۶ سال گذشته

تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در سال ۹۷ به هفت هزار و ۷۳۷ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به آغاز به کار دولت یازدهم در سال ۹۲ رشد ۲۲۷.۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شبکه بانکی مهم ترین منبع تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی به شمار می‌رود که در طول فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم، حجم تسهیلات پرداختی آنها روندی افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بررسی آمار مربوط به تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی نشان می‌دهد که حجم تسهیلات پرداختی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۲ حدود پنج هزار و ۳۷۵ هزار میلیارد ریال رشد داشه است.

 

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ منتشر شده توسط سازمان برنامه و بودجه، در سال ۱۳۹۲ حدود ۲ هزار و ۳۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این میزان در سال ۱۳۹۷ به هفت هزار و ۷۳۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

 

روند افزایشی اعطای تسهیلات در سال ۹۸ به ویژه بخش صنعت نیز ادامه دارد به طوری که در ۲ ماهه نخست امسال، میزان تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسه‌های اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی حدود ۹۲۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

 

میزان پرداخت تسهیلات در ۲ ماه نخست امسال بخش صنعت ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و بازرگانی ۱۱۷هزار میلیارد ریال بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد شیراز خبرگزاری شبستان شبستان یزد بزرگداشت روز جهانی مسجد روز جهانی مساجد روز جهانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ارائه تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی تسهیلات بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان در بخش‌های تسهیلات ضروری، وام کارگشایی و تسهیلات مسکن در شهرستان جم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان جم، اکبر پورات ظهر امروز در جلسه با مسئولان شهرستان جم با اشاره به ایجاد میز خدمت همراه با کاروان خدمت مسئولان در این شهرستان اظهار داشت: در میز خدمت شهرستان جم همراه با کاروان خدمت مسئولان به این شهرستان با 173 نفر از مردم با حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر دیدار چهره به چهره انجام شد.

وی ادامه داد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان جم، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی رفع دغدغه‌ها در دیدار چهره به چهره با مردم و محرومین است، تصریح کرد: برپایی این چنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی از اختصاص 365 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های کم‌بضاعت و 45 میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند خبر داد و عنوان کرد: همچنین به سه نفر وسایل و خدمات توانبخشی اختصاص داده شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

پورات از تخصیص 6.6 میلیارد ریال وام به نیازمندان در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در این دیدار با مردم شهرستان جم، 255 میلیون تومان تسهیلات ضروری، 110 میلیون تومان وام کارگشایی و 300 میلیون تومان تسهیلات مسکن به افراد مختلف در این شهرستان تخصیص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهمترین موضوع متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرا طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

انتهای پیام/190

  

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!