Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در آیین افتتاح این دفتر که با حضور جمعی از مسئولان و مردم محله دولت آباد برگزار شد؛ رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به تاثیر این دفاتر در توسعه محلات حاشیه نشین، گفت: این دفاتر با تمام‌شماری جمعیت محلات و شناسایی ظرفیت‌ها، بستری مناسب برای توسعه مناطق حاشیه نشین را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام بادکو با اشاره به حضور کارشناسان در این دفاتر افزود: توفیق این دفاتر در خدمات رسانی مطلوب زمانی خواهد بود که مردم محلات حاشیه نشین نیز پای کار آمده و همکاری موثری با کارشناسان داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های خوب دفاتر تسهیل گری در توسعه محلات حاشیه نشین، گفت: اکنون هشت مرکز تسهیل گری در سطح استان فعال است که از این تعداد پنج دفتر در شهر کرمانشاه، ۲ دفتر در اسلام آبادغرب و یک دفتر در شهرستان هرسین فعالیت می‌کند.

علیرضا گودرزی افزود: امروز شاهد افتتاح نهمین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در استان با مشارکت جهاد دانشگاهی هستیم که ششمین دفتر در سطح شهر کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ۱۳ محله حاشیه نشین در شهر کرمانشاه، گفت: هر یک از این محلات به یک دفتر تسهیل گری نیاز دارد، بنابراین توسعه این دفاتر در دستور کار قرار دارد.

گودرزی با اشاره به رشد ناموزون شهرها از سال ۱۳۵۰ گفت: این امر موجب ایجاد محلات حاشیه نشین در اطراف شهرها شده و با وجود راهکارهای بسیاری طی سالیان گذشته در جهت رفع مشکلات این مناطق اندیشیده شده، اما هنوز هم بسیاری مشکلات این مناطق به قوت خود باقی است و امیدواریم راه اندازی دفاتر تسهیل گری بتواند تا حد زیادی از مشکلات این مناطق کم کند.

او موفقیت عملکرد این دفاتر را منوط به همکاری همه جانبه مردم دانست و افزود: زمانی می توان طرح ها و پروژه ها را در مناطق حاشیه نشین پیش برد که مردم پای کار بیایند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در پای کار آوردن مردم در مسیر توسعه اشاره کرد و افزود: ایشان بسیار تاکید دارند که مردم باید در مسائل توسعه ورود کنند و برای همین محور فعالیت دفاتر تسهیل گری نیز مشارکت و حضور مردم خواهد بود.

فرماندار کرمانشاه نیز در این مراسم فرهنگ را بسترساز توسعه عنوان کرد وافزود: اگر هر اقدام مثبت عمرانی و اقتصادی انجام دهیم اما فرهنگ و اجتماع را در آن نادیده بگیریم، قطعا به توفیقی که باید نخواهیم رسید.

وی افزود: هر اقدام اقتصادی و عمرانی باید یک پیوست فرهنگی و اجتماعی هم داشته باشد و برای هر کاری که انجام می دهیم باید مطالعات علمی و فرهنگی پیرامون آن صورت گیرد.

فضل الله رنجبر گفت: یکی از اقدام فرهنگی موثر پای کار آوردن مردم و استفاده از ظرفیت خود آنها در پیشبرد امور است و امیدواریم دفاتر تسهیل گری بتوانند این اتفاق مهم را رقم زده و با استفاده از ظرفیت خود مردم در جهت توسعه گام بردارند.

ماموستا مرادی امام جمعه دولت آباد نیز در این مراسم با اشاره به جمعیت بالای این محله و امکانات اندک آن گفت: هم اکنون دولت آباد با جمعیت چند ۱۰ هزار نفری خود با بسیاری شهرستان های استان به لحاظ جمعیتی برابری می کند و این امر می طلبد که امکانات این منطقه نیز در حد یک شهرستان در نظر گرفته شود.

وی افزود: تنها واحدهای مسکن مهر دولت آباد با استقرار پنج هزار خانوار در آن در حد یک شهر است که به دولت آباد اضافه شده اما با اضافه شدن آن در بحث امکانات و خدمات آب از آب تکان نخورد و اعتبار و امکانات خاصی به دولت آباد اختصاص پیدا نکرد.

امام جمعه دولت آباد خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت این منطقه حتی یک پزشک متخصص ندارد و این جمعیت کثیر مجبور می شوند تا مرکز شهر تردد کرده و خود را به پارکینگ شهرداری برسانند.
وی افزود: کلانتری این منطقه نیز تنها با چند نیرو اداره می شود، حال آنکه این جمعیت که به اندازه یک شهرستان است به یک فرماندهی انتظامی نیاز دارد.

وی به استفاده تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر و مجلس شورای اسلامی از مردم این منطقه اشاره کرد وافزود: زمان انتخابات دولت آباد در صدر است، اما بعد از پایان گرفتن آن نمایندگان منتخب سراغی از این مردم نمی گیرند.

امام جمعه دولت آباد با قدردانی از مجموعه جهاد دانشگاهی و استانداری در راه اندازی دفتر تسهیل گری در این منطقه، ابراز امیدواری کرد راه اندازی این دفتر بتواند بستری مطلوب برای توسعه منطقه دولت آباد فراهم کند.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان کرمانشاه را در خود جای داده است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه محلات کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران

در برنامه صف اول آقای علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت حاضر شد و به سوالاتی پاسخ داد.

علی آبادی گفت: امروز اجلاس آفریقا را داشتیم و فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های کشور برای معرفی به بیش از ۲ هزار بازرگان و تاجر بین المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می‌تواند تاثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد.

او افزود: آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ما است. از جمله مهمترین این فرصت توسعه نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالا‌هایی که تولید می‌کنیم به جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم. به عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالا‌های قاچاق هستیم.

وزیر صمت ادامه داد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشور‌های آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالا‌های ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملا مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به ۱۲ مورد میرسد و تعداد مراکز بازرگانی به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

او در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهمترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزار‌های مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

علی آبادی افزود: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی که در مسیر صادرات است را برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می دهیم که صادرات محور و دانش بنیان هستند. شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

او افزود: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تاسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند. به زودی اطلاعیه‌ها در این باره منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به معنای واقعی و الگوی تازه محقق کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز