Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم معین گفت: تشکیل شبکه مردمی سایبری انقلاب برگرفته از کارویژه بسیج است و اکنون دریای عظیم چند ده هزار نفری در شبکه‎های اجتماعی باعث سردرگمی جریان مقابل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در همایش "خاکریزهای مجازی" در جمع فعالان فضای مجازی اظهار کرد: یک اشکال و اشتباهی که از ابتدای بروز فضای مجازی در کشور اتفاق افتاده است، ترجمان غلط از واژه سایراسپیس به ترجمه تحت اللفظیِ بی معنایی به عنوان فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این کلمه چیزی که به ذهن متبادر می‎شود فضایی است که وجود ندارد  و یا زندگی دوم است در حالیکه یک ریاضیدان آلمانی واژه سایبرنتیک را به آن اطلاق کرد که  به معنای کنترل، رهبری و مفهوم کنترل یک ذهن برتر نسبت به یک پست‎تر را در خود گنجانده و این مفهوم را در ذهن متبادر می‎کند که فضای سایبری یک فضای کنترل است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج گفت: رژیم پهلویِ اول با تمام بنگاه‎ها اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مردمی و حتی امکانات کشورهای متخاصم تلاش می‎کند تا پوشش مردم ایران را تغییر دهد اما موفق نمی‎شود و از دل آن تلاش‎ها جمهوری اسلامی بیرون می‎آید.

وی افزود: در حال حاضر روزانه تفاوت‎های بارزی در فرهنگ و سبک جامعه دیده می‎شود که این مسئله ناشی از بهره‎برداری حداکثری دشمن از همین ابزار کنترل ذهن و تغیرر باورهاست.

معین در ادامه گفت: امروز هدف دشمن قطعا و بدون تردید براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همین ابزار کنترل ذهن و فضای مجازی است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج افزود: تغییر نظام جمهوری اسلامی نیز تنها به معنای تغییر ساختاری نیست بلکه ممکن است همین قوه‎ها و نهادهای حاکم استحاله شوند و بدون کارویژه خود وجود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پایشی انجام شد از سال‎های 88 تا 97 در کشور که نشان می‎دهد جریان‎سازیِ جریان انقلاب و نیروهای انقلابی که بتوانند خط اصلی رسانه‎ای در فضای مجازی شوند، از تعداد انگشت‎های یک دست کمتر بود.

معین بیان کرد: از سال 97 تا امروز همین بچه‎های کف میدانی بیش از 200 عملیات در فضای مجازی و رسانه‎های مجازی و اجتماعی انجام داده‎اند که با مفهوم‎سازی‎ها حداقل 20 عملیات بعد ملی و حداقل 4 مورد بین‎المللی شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شبکه مردمی سایبری انقلاب برگرفته از کارویژه بسیج است و اکنون دریای عظیم چند ده هزار نفری در شبکه‎های اجتماعی باعث سردرگمی جریان مقابل شده است.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در پایان تصریح کرد: به فضل الهی اجازه شکل‎گیریِ بحران در فضای مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی را نمی‌دهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است

امام‌جمعه گلپایگان گفت: تظاهرات در غرب بر علیه استکبار جهانی به مرز بحران رسیده و نظام لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه- در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) پایه‌گذار حوزه علمیه بودند و شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کردند.

وی افزود: امروز به برکت علما و بزرگان و دانشمندان مکتب تشیع شاهد تحولات سیاسی و اجتماعی در جهان هستیم بنابراین نباید این عظمت را نادیده گرفت.

امام‌جمعه گلپایگان ادامه داد: اگر امروز دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم فلسطین و غزه و در محکومیت رژیم جنایتکار اسرائیل و حاکمان جنایتکار برخاستند به برکت بیداری اسلامی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و پیام‌ها بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام کرامتی افزود: خوشبختانه تظاهرات در غرب بر علیه استکبار جهانی به مرز بحران رسیده و نظام لیبرال دموکراسی در حال فروپاشی است.

وی با بیان اینکه با مطالعه قرآن و شناخت درست اسلام هرگز تحت تأثیر رسانه‌های غرب قرار نخواهند گرفت، اضافه کرد: دلیل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی حاکم شدن ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 750334

دیگر خبرها

  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است