Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل اداره راهداری استان یزد اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری ستاد اربعین کشور، مرز خروجی تعیین شده برای زائرین استان یزد فقط مرز چذابه خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حاجی‌صفری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، بابیان این‌که بخش ناوگان حمل و نقل مسافری استان برای ایام اربعین حسینی آمادگی لازم را دارد اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری ستاد اربعین کشور، مرز خروجی تعیین شده برای زائرین استان یزد فقط مرز چذابه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات برگشت مسافرین اربعین اظهار داشت: توصیه ما این است که زائران به‌صورت گروهی برای سفر اقدام کنند و به انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافری مراجعه و قرارداد دربستی منعقد کنند تا در برگشت مشکلی نداشته باشند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد تصریح کرد: مسافرین اربعین همه با یک توان و انرژی به هر نحوی به سمت مرز حرکت می‌کنند اما در زمان برگشت بخش قابل‌توجهی از زائرین نه بلیط برگشتی از قبل تهیه‌کرده‌اند و نه در پوشش ناوگان کاروان هستند که با توجه به حجم مسافر بالایی که وجود دارد  و مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا اتوبوس از یزد به مرز اعزام شود با مشکل مواجه خواهند شد.

افزایش دوبرابری قیمت بلیط اتوبوس اربعین

حاجی‌صفری در خصوص افزایش قیمت بلیط اتوبوس در ایام اربعین گفت: طبق دستورالعملی که وجود دارد در زمان پیک مسافر مانند ایام اربعین شرکت‌های مسافری می‌توانند نرخ خود را تا دو برابر افزایش دهند چراکه هرساله اتوبوس‌ها یکسرخالی می‌روند یا برمی‌گردند اما اگر قرارداد دربستی منعقد شود نرخ مشخصی دارد و دیگر نباید هزینه اضافی پرداخت کنند.

زائرین قرارداد دربستی منعقد کنند

وی بابیان این‌که امسال ویزای سفر به کشور عراق حذف‌شده و احتمالاً امسال تعداد زائرین نیز نسبت به سال‌های قبل افزایش خواهد داشت  ادامه داد: علاوه بر این بعد از اربعین، شهادت امام رضا (ع) را نیز در پیش داریم که حجم مسافرین و هیئت‌های مذهبی به سمت مشهد خواهد بود و بیشتر ناوگان اتوبوسی به سمت خراسان خواهد رفت ازاین‌رو زائرین برنامه سفر خود را مشخص و حتماً قرارداد دربستی منعقد کنند یا بلیط برگشت خود را از قبل تهیه‌کرده باشند تا در برگشت با کمبود ناوگان مواجه نشوند.

حاجی‌صفری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از کمبود ناوگان با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز مکاتباتی انجام‌شده تا برنامه‌ریزی‌هایشان به‌گونه‌ای باشد که ترخیص دانشجویان با ایام اربعین هم‌زمان نشود تا مشکلی در تأمین ناوگان برای دانشجویان به وجود نیاید و بتوان بیشتر ناوگان را به سمت مرز هدایت کرد.

افزایش کنترل‌های ایمنی ناوگان اتوبوسی استان یزد

وی بابیان این‌که کنترل‌های فنی ایمنی ناوگان حمل و نقل مسافری  افزایش خواهد یافت ادامه داد: موکب‌هایی تحت عنوان موکب‌های استقبال و بدرقه  از سوی اداره راهداری استان در مسیرها برپا خواهند شد که موکب بدرقه در پاسگاه پلیس‌راه تفت و موکب استقبال نیز در فراغه ابرکوه و دهشیر برقرار و چک‌لیست و بررسی فنی انجام خواهد شد و علاوه بر این در مرز نیز موکبی از حوزه حمل و نقل مسافر مستقر خواهد شد تا ناوگانی که می‌خواهد از مرز به سمت استان حرکت کند را بررسی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • فیلم| بازداشت اتوبوسی دانشجویان آمریکایی!
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد