Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، متکی وزیر پیشین امور خارجه چهارشنبه شب در نشست تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع کارکرد‌های دولت اسلامی و تبیین مسائل جاری گفت : سیاست‌های خارجی، داخلی، اقتصادی و فرهنگی در کشور منبعث از نظام جدید و پایگذاری شده است.

او با بیان اینکه در مجلس اول، برخی اخبار وزارت خارجه مبنی بر این بود که دانشگاه تلاوی کرسی‌های اسلام شناسی و شیعه شناسی گذاشته است، گفت: کسانی که در صف دشمن می‌خواهند انقلاب را رصد کنند، اتاق فکر‌های خوبی تشکیل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متکی با بیان اینکه رصد و برنامه ریزی خوب دشمن، رسالت مسئولان نظام را سنگین‌تر می‌کند، افزود: در دیگر کشور‌ها عده‌ای جذب عدالت جویی انقلاب اسلامی شده اند.

وزیر پیشین امور خارجه بیان کرد: نخستین محور مهم بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم این است که داشته هایتان را دائما بازشناسی کنید و پیام‌های انقلاب را مرور کنید.

متکی با بیان اینکه هیچ مکتبی اینگونه نمی‌تواند ادعا کند که برتر از اسلام چیری نیست، افزود: نگاه کوتاه فکر آمریکایی با نگاه رهبری کاملا متفاوت است.

وزیر پیشین امور خارجه اظهار کرد: افق چهل ساله‌ای که رهبری برای انقلاب ترسیم کردند، اولین پاسخ به افراد کوتاه بینی بود که گمان می‌کردند می‌توانند با فوت کردنی شعله‌های انقلاب را خاموش کنند.

وی با بیان اینکه شعار‌های جهانی انقلاب هرگز بی مصرف نخواهد ماند و همواره پویا، زنده و قابل استفاده است، گفت: آزادی، اخلاق، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری به عنوان محور شعار‌ها در تمام دنیا خواهان دارد.

متکی با بیان اینکه هر شخص در دنیا شعار‌هایی مانند ظلم، بدخواهی، چپاول و استسمار را مظهر عناوین بد می‌داند، گفت: بر اساس تاکیدات رهبری باید به داشته هایمان توجه و عنایت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امام، رهبری و مردم به خوبی پیام و اهداف انقلاب را دریافت می‌کنند، افزود: اگرچه مردم به نارسایی‌های موجود معترض بوده و خواستار رفع آن هستند، اما این امر موجب غفلت از اصل هدف انقلاب نمی‌شود.

وزیر پیشین امور خارجه بیان کرد: انقلاب اسلامی قدرتمند، مهربان و با گذشت است و در مواردی به دلیل قضاوت‌های نادرست مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دنیای دو قطبی شوروی سابق و آمریکا را سه قطبی کرده و به عنوان قدرت سوم در جهان شناخته شد، گفت: امروز در عرصه تحولات جهانی، دشمنان می‌گویند جمهوری اسلامی قدرت برتر منطقه است.

متکی بیان کرد: دشمن می‌گوید اگرچه برای مانع گذاری در کار‌های جمهوری اسلامی سعی می‌کنیم، اما هیچ کاری بدون توافق با جمهوری اسلامی در منطقه انجام شدنی نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب در فضای بین المللی تحولی ایجاد کرده است، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی در سطحی ایستاده که جهانی صحبت می‌کند.

وزیر پیشین امور خارجه اظهار کرد: رهبری در بخش اول بیانیه خواستار بازبینی و تکرار داشته‌های انقلاب شدند و در حوزه دوم افق‌های آینده و گام‌هایی که باید برداشته شود را ترسیم کرده اند.

متکی با بیان اینکه یک حکمرانی نظام‌مند باید سند‌های بالادستی اش را تنظیم و آماده کند که بیانیه گام دوم انقلاب سند پیش رو است، گفت: در بخش سوم بیانیه، توصیه‌های رهبری به جوانان آورده شده است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم سند بالادستی است که تنها آمریکا به عنوان مصداقی در آخر سند آورده شده است، افزود: عزت ملی و روابط خارجی شاخصه‌هایی از اصل عزت، حکمت و مصلحت و روابط بین الملل هستند، اما در مورد آمریکا حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با آن جز زیان مادی و معنوی محصولی نخواهد داشت.

متکی با بیان اینکه بیان‌های موجود در گام دوم انقلاب، گفته‌هایی با جذب و با قاطعیت تمام است، افزود: بیان رهبری، بیان برآمده از نگاهی کارشناسی است.

وی بیان اینکه ما از مذاکره فرار نمی‌کنیم همانگونه که در اول انقلاب با الجزایر مذاره شد، گفت: از سال ۸۱ به بعد که مسئله هسته‌ای پیش آمد هم مذاکره انجام شد.

وزیر پیشین امور خارجه با بیان اینکه اگر راه باز شد مذاکره را ادامه دهید، اما طبق فرمایش رهبری به آمریکا اعتماد نداریم، افزود: این بی اعتمادی چراغی برای راه دیپلماسی ما است.

وی با بیان اینکه در دیپلماسی هزاران نکته باریک‌تر از مو وجود داشته که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید به سند بالادستی و چراغ راه توجه داشته باشیم در غیر این صورت دشمن منفذ می‌گذارد.

متکی با بیان اینکه در نظام اسلامی راه برای ما بر اساس رویکرد و استراتژی رهبری است، گفت: تجربه نشان داده که در دوران نهضت اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب آنچه که امام بر آن اصرار داشت، درست بود و رهبری هم همین است.

متکی ادامه داد: حتی در جا‌هایی که رهبری راه را باز کردند و ما قدم برداشتیم، بعد معلوم شد اشتباه کردیم، رهبری جلو می‌آیند و مصداق جمله‌ای می‌شود که ما اشکال پیدا می‌کنیم، ایشان عذر خواهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبری دقیق‌ترین مذاکرات را با دیگر کشور‌ها داشتند، افزود: الان ترامپ در پروژه‌های خارجی توفیقی به دست نیاورده و نگران است.

وزیر پیشین امور خارجه بیان کرد: اگر ترامپ از مواضع برگشت و گفت تحریم نفتی را برمی داریم، باید توجه کنیم که رویکرد جدید آمریکا حاصل مقاومت و ایستادگی رهبری و ملت است.

انتهای پیام/ک

بی اعتمادی به آمریکا چراغ راه دیپلماسی ماست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خارجه رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در متن پیام سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی آمده است:

بسمه تعالی

فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ عَلَى القاعِدینَ أَجرًا عَظیمًا (سوره مبارکه نساء آیه ۹۵)

فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی در تاریخ هفدهم اردیبهشت ۱۳۷۹ به فرمان مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) را به همه مجاهدان راه خدا و فعالان عرصه‌های جهادی تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم.

رهبری با اعتقاد و اعتماد به همت آحاد مردم و عمق حضور گروه‌های جهادی در متن اجتماع و ارتباط گسترده و ساختارمند و عملیاتی، با یک نگاه تاریخی تجربه شده در بسیج مردمی، به ویژه کارکرد این ظرفیت الهی در دوران دفاع مقدس و برای برطرف نمودن چهره محرومیت ایران اسلامی، بسط عدالت و پیشرفت مد نظر معظم له، اقدام به صدور فرمان تاسیس بسیج سازندگی نمودند.

معظم له در مقاطع مختلف فرمودند: «هر جایی که به خدا تکیه کردیم، به نیروی مردم تکیه کردیم و حاضر به حرکت جهادی شدیم، پیروز شدیم...»

«ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.»

بدون شک این مجاهدت فراگیر، موجبات آثار و برکات و در درجه اول تعالی مجاهدان در صحنه خواهد بود.

حرکت مخلصانه مردمی، مبتنی بر نیازسنجی و رصد ظرفیت‌های میدانی و کار کارشناسانه با راهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با اقدامات به موقع، باکیفیت و مقرون به صرفه، ایجاد کننده ظرفیتی عظیم و نوید بخش آینده‌ای درخشان خواهد بود (انشاالله).

ضمن امتنان از وجه تلاش و مساعی دولت خدمتگذار، امید است مسئولان محترم استانی به شکرانه این حضور جهادی و مردمی، با همتی انقلابی، قدردان این نعمت الهی حضور باشند.

با عنایت به ظرفیت‌های بی پایان برخواسته از ایمان و باور‌های گروه‌های جهادی و تاکیدات رهبری عالیقدر مبنی بر ظرفیت نامحدود این جهاد مخلصانه، بار دیگر تجدید پیمان خود را با روح بلند بنیانگذار نظام اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، رهبری معزز و خون‌های مطهر شهدا اعلام داشته و امیدواریم این تلاش و پیگیری‌ها اجر شهادت برای فعالان این راه مبارک را به همراه داشته باشد و باعث زدودن چهره محرومیت و زمینه سازی اجتماع منتظر ظهور امام عصر ارواحنا فداه شود.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است