Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@07:09:41 GMT

دیدار رئیس کتابخانه مجلس با رئیس کتابخانه ملی یونان

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۵۸۶۳

دیدار رئیس کتابخانه مجلس با رئیس کتابخانه ملی یونان

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در حاشیه کنگره بین‌­المللی ایفلا و سی و پنجمین دوره ایفلای پارلمانی که در شهر آتن یونان برگزار شد با رئیس کتابخانه ملی یونان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدعلی عماد رئیس کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در حاشیه این کنگره بین‌المللی، با فیلیپوس چیبوقلو؛ رئیس کتابخانه ملی یونان، دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار رسمی که دکتر حلمی؛ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان نیز رئیس کتابخانه مجلس را همراهی می‌کرد، مواضع مشترک دو کتابخانه بزرگ ملی یونان و مجلس شورای اسلامی ایران، ‌بررسی شد.

 

در ابتدای این دیدار، فیلیپوس چیبوقلو، رئیس کتابخانه ملی یونان، ضمن خوشامدگویی وضعیت ساختمان جدید این کتابخانه که ساختمانی عظیم و با امکانات کامل است، تشریح کرد و همچنین شیوه انتقال منابع به ساختمان جدید نیز به تفصیل بیان شد؛ در ادامه نیز منابع و بخش‌های مختلف این کتابخانه را نیز بیان کرد.

 

پس از آن، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ایران درباره قدمت و منابع این کتابخانه بزرگ پارلمانی کشور، توضیحاتی داد.

 

حجت‌الاسلام عماد پس از معرفی کتابخانه مجلس، در مورد روابط قدیمی و مستحکم دو کشور متمدن ایران و یونان و تأثیرگذاری فرهنگ این دو تمدن بزرگ بر سایر کشورهای جهان اظهاراتی بیان کرد و گفت: اگر دانشمندان ایرانی نبودند، دانش، حکمت و فلسفه تمدن بزرگ یونان، به این حد گسترش نمی‌یافت و اینکه امروزه دو تمدن بزرگ ایران و یونان در جهان شناخته شده است، مدیون تعامل فرهنگی دانشمندان ایرانی و یونانی با یکدیگر است.

 

پس از این دیدار رسمی، بازدیدی نیز از کتابخانه ملی یونان صورت گرفت و بخش‌های مختلف این کتابخانه اعم از همه مخازن قدیم و جدید، مخزن نسخ خطی، واحد حفاظت و مرمّت، واحد صحّافی، بخش دیجیتال‌سازی بازدید شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز روز جهانی مسجد خبرگزاری شبستان روز جهانی مساجد هفته دولت بزرگداشت روز جهانی مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر امام جمعه شیراز یونان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایرانبا رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است، صبح چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲  با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 این تیم که با نام سردار شهید حاج محمدرضا زاهدی در این مسابقات شرکت کرده بود، موفق شد با هفت پیروزی متوالی، بر سکوی نخست دنیا بایستد.

KHAMENEI.IR عکس یادگاری بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب را منتشر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد