Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه زکات متعادل‌کننده اقتصاد و شاقول اقتصاد اسلامی است، گفت: نهادسازی مردمی و زکات محور کار کمیته امداد به‌عنوان معین اقتصادی در شهرستان خلیل آباد است که نتیجه این دو توانمندسازی خانواده در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سلامت و فرهنگ می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حبیب الله آسوده، شب گذشته در نشست با معین های اقتصادی شهرستان خلیل آباد که در دفتر فرماندار برگزار شد، با اشاره به برنامه کمیته امداد به‌عنوان معین اقتصادی در شهرستان خلیل آباد، اظهار داشت: زکات متعادل‌کننده اقتصاد و شاقول اقتصاد اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم مدل زکات را در حوزه اقتصاد خلیل آباد ساری و جاری کنیم می توانیم در بحث فقر در حوزه کمیته امداد کار کنیم، خاطرنشان کرد: نهادسازی مردمی و زکات محور کار کمیته امداد به‌عنوان معین اقتصادی در شهرستان خلیل آباد است که نتیجه این دو توانمندسازی خانواده در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سلامت و فرهنگ می شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کمیته امداد در طرح توسعه صرفاً برای مددجویان فعالیت نمی کند ولی دنبال این هستیم که اغنیا و فقرا را به هم متصل کنیم، تصریح کرد: اعتبار ویژه ای در بحث اشتغال شهرستان خلیل آباد در نظر گرفته ایم.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: ایجاد مرکز نیکوکاری ابزار اصلی ما در پیشبرد اهداف ما خواهد بود و به دنبال این هستیم که مردم درگیر بروکراسی اداری نباشند و کار توسط مردم انجام شود.

طرح مثلث توسعه اقتصادی می تواند بستر توسعه همه جانبه خلیل آباد را ایجاد کند

ابراهیم قاسم پور در این نشست با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در بین معین های اقتصادی شهرستان خلیل آباد وجود دارد، عنوان کرد: 6 تفاهم نامه در زمان سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان داشتیم و امروز به 11 تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش 435 میلیارد ریال رسیده که پیش بینی می شود 326 نفر اشتغال ایجاد کند.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: استعداد های دهستان کویر تا حدودی انجام شده و زنجیره ارزش افزوده و شناسایی استعدادهای شهرستانی می تواند ظرفیت مغفول قالی بافی که یک صنعت بسیار خوب و حوزه درآمدی خوبی دارد را در دهستان کویر فعال کنیم.

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه روستاهای جابوز و نقاب در بخش مرکزی و ششطراز شهرستان به‌عنوان پایلوت طرح توسعه مثلت اقتصادی و فرهنگی انتخاب شده اند، بیان کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در مجموعه شهرستان خلیل آباد خواهد توانست بستر توسعه همه جانبه را بخش های مختلف ایجاد کند.

وی همچنین ادامه داد: سقف معین های اقتصادی برای شهرستان خلیل آباد باز است و هر شخص و مجموعه ای که بتواند به نوعی در این حوزه فعالیت کند می تواند معین اقتصادی شهرستان باشد.

وی از معین های اقتصادی به‌عنوان اربابان توسعه نام برد و بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت، کلید اصلی رفع مشکلات کشور را رونق تولید بیان کردند و قطعاً آن چه که ظرفیت شهرستانی باشد در خلیل آباد در اختیار خواهد بود.

مسائل اقتصادی پایه و اساس زندگی و معیشت مردم است

حجت الاسلام علی ناهیدی در این نشست با بیان اینکه بر اساس آیه های قرآن و آموزه های دینی، مسائل اقتصادی پایه و اساس زندگی و معیشت مردم است، اظهار داشت: در مسائل مادی و مالی، تلاش و کوشش یک اصل است و همه بزرگان الهی این سیره و روش را دنبال کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ده سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را موضوعات اقتصادی انتخاب می کنند، خاطرنشان کرد: همه باید باور کنیم که مردم برخی مشکلات اقتصادی را دارند و برخی تا مدتها هنوز باور نداشتند که مردم مشکلات معیشتی دارد و گاهی نگاه آن‌ها به مسائل خارجی بود و شاید بعضاً باشند افرادی که هنوز از کشتی به گل نشسته برجام پیاده نشده اند.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی را بارهای بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: اگر رضایت مندی مردم در باب معیشت تأمین شود هیچ مشکلی از باب امنیت در درون نظام نداریم و این خود مردم هستند که امنیت را ایجاد و حفظ می کنند.

حل مسائل اقتصادی باعث حل معضلات و آسیب های اجتماعی می شود

مجتبی همتی در این نشست با تأکید بر اینکه اگر مسائل اقتصادی حل شود مطمئناً بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی که ناشی از مشکلات اقتصادی است حل خواهد شد، اذعان کرد: باید از پتانسیل طرح توسعه مثلث اقتصادی حداکثر استفاده کرد و الحمدالله در شهرستان خلیل آباد ظرفیت های زیادی در این راستا وجود دارد.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: افراد عادی اقتصاد دادن نیستند و باید الگوهای اقتصادی برای این افراد معرفی شود تا بتوانند در مسیر پیش روی خود موفق باشند.

رئیس دادگستری خلیل آباد در پایان با بیان اینکه وجوه نقدی که به مردم داده می شود باید هدفمند باشد، تشریح کرد: باید به جای ماهی دادن، ماهیگیری یاد بدهیم و دستگاه قضایی نیز در راستای اجرای طرح توسعه مثلث اقتصادی هر کاری که از دستش ساخته باشد دریغ نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها