Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رستمی روز پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شهر فرودگاهی در سال ٩٤ و برای اینکه بتواند به ماموریت اصلی خود(هاب دوم مسافر و هاب اول بار در منطقه) برسد توانست امتیازات ویژه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی را دریافت کند.
وی ادامه داد: بر همین اساس از زمان آغاز فعالیت منطقه آزاد تاکنون بیش از ١١٠ سرمایه‌گذار برای حضور در شهر فرودگاهی اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) توضیح داد که بر اساس طرح جامع فرودگاه امام که با حضور و مشارکت مشاوران داخلی و خارجی به سرانجام رسید، شهرفرودگاهی امام خمینی در سه فاز  و در دوره‌های ٥ ساله؛ ١٠ و ١٥ ساله به هدف نهایی خود یعنی جابجایی ١١٠ میلیون مسافر و بیش از ٤ میلیون تن بار می‌رسد.
به گفته رستمی در فاز نخست طرج جامع افتتاح ترمینال سلام و توسعه اپرون و شروع کار منطقه آزاد هدفگذاری شده بود که اکنون محقق شده است. توسعه زیر ساخت‌ها از محل درآمدهای شرکت نیز در فازهای دوم و سوم طرح جامع پیگیری می‌شود.
رستمی در خصوص ارزیابی انجام شده از میزان رضایت ایرلاین‌ها و مردم از راه‌اندازی پروازهای داخلی فرودگاه امام نیز گفت: پروازهای کانکشن(اتصالی) مورد استقبال ایرلاین‌ها قرار گرفته است؛ پیشتر ایرلاین‌ها مجبور بودند برای پروازهای خارجی هواپیمای خود را خالی به فرودگاه برسانند اما اکنون از  استان‌های مختلف با مسافر داخلی به این فرودگاه می‌رسند و بعد برای مقصد خارجی مسافرگیری می‌کنند.
رستمی خبر داد: در همین راستا پرواز مشهد- فرودگاه امام- تاجیکستان از دوشنبه هفته آینده برقرار می‌شیود.
مدیرعامل شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی هم چنین خبر داد که درحال حاضر٣٥ ایرلاین خارجی در شهر فرودگاهی حضرت امام حضور دارند و در ایام عید و تعطیلات حضور شرکت‌های هواپیمایی خارجی در شهر فرودگاهی به بیش از ٤٥ ایرلاین می‌رسد.
رستمی در پاسخ به ایرنا در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر برنامه توسعه پروازهای فرودگاه و برقراری پروازهای بین المللی گفت:هیچ مسیر هوایی تاکنون به دلیل تحریم‌ها کنسل نشده و خروج برخی ایرلاین‌های خارجی از فرودگاه امام به دلیل مشکلات داخلی ایرلاین‌ها و نه فشار تحریم‌ها بوده است.
به گفته رستمی بسیاری از مشکلات فرودگاه اتفاقا در دوران تحریم‌ها و با اتکا بر توان و ظرفیت داخلی برطرف شده است.
رستمی خبر داد که در حال حاضر از فرودگاه امام به ٦٠ مسیر خارجی پرواز مستقیم برقرار است و پیش‌بینی کرد این ظرفیت در ٦ ماهه دوم سال افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام هم چنین از آمادگی برای انجام پروازهای اربعین خبر داد و گفت: ظرفیت افزایش پروازها در ایام اربعین در فرودگاه وجود دارد.
 رستمی هم چنین تکمیل شبکه پروازی در این فرودگاه را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: شیعیان هندوستان ترجیح می‌دهند از طریق فرودگاه دبی به مشهد مقدس برسند و حال اینکه با برقراری پروازهای کانکشن در فرودگاه امام از این به بعد شیعیان هند و برخی کشورهای دیگر می‌توانند مسیر فرودگاه امام به مشهد را انتخاب کنند و دیگر مجبور به سفر زمینی به فرودگاه مهرآباد نیستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ایرنا اربعین منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز

ایسنا/خراسان شمالی مدیر فرودگاه شهدای بجنورد از آغاز برقراری پروازهای فوق العاده این فرودگاه در هفته جاری از امروز خبر داد.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قرار است پنج پرواز طی هفته جاری از تهران به بجنورد و همچنین بجنورد به تهران برقرار شود که این اقدام با پرواز هواپیمای ATR۷۲ ایران ایر از تهران به مقصد بجنورد و نشستن آن در فرودگاه بجنورد آغاز شد.

وی تاکید کرد: این پروازها قرار است در چهار روز شنبه، یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه با هواپیمای ATR۷۲ ساعت ۶:۳۰ دقیقه از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۹ از بجنورد به مقصد تهران پرواز داشته باشد.

وی ادامه داد: پرواز روز چهارشنبه نیز قرار است ساعت ۱۴ از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۱۶ از بجنورد به مقصد تهران با هواپیمای فوکر ۱۰۰ برقرار شود.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه این پروازها با پیگیری های بسیار و مشارکت بخش خصوصی برقرار شده است، افزود: یکی از مشکلات این استان، عدم مشارکت سرمایه گذاران در برقراری پروازها است و اکنون که کشور به لحاظ تعداد ناوگان در محدودیت قرار دارد، حضور سرمایه گذاران می تواند شرکت های هواپیمایی را مجاب به برقراری پروازهای بیشتر کند.

به گفته قدمگاهی، پروازهای روزهای سه‌شنبه و جمعه که جزو برنامه مستمر پروازی این فرودگاه است نیز برقرار بوده و آن ها نیز توسط ایران ایر انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم