Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گالف بیزینس، خبرگزاری رسمی عربستان (SPA) گزارش داد فرودگاه بین‌المللی ابها اواخر روز گذشته هدف حمله انصارالله قرار گرفت.

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی در سخنانی که اذعان به ناتوانی سامانه‌های پدافندی غرب قلمداد می‌شود، تأیید کرد: ساعت ۲۳:۳۵ چهارشنبه شب پرتابه‌ای به این فرودگاه اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اعلام کرد هیچ کشته و یا زخمی تا کنون گزارش نشده است. ترکی المالکی تصریح کرد این حادثه از سوی مقامات ذی ربط تحت بررسی و تحقیق قرار دارد.

اذعان این مقام سعودی به ناکامی سامانه‌های پدافندی غربی در رهگیری موشک شلیک شده از سوی نیرو‌های یمنی در حالی بیان می‌شود که تاکنون بار‌ها مقامات این کشور تلاش کرده‌اند عملیات نیرو‌های مقاومت یمن را بی‌اثر جلوه داده و اعلام کنند قادر به رهگیری موشک نیرو‌های یمنی هستند.

عربستان از فرودگاه‌های غیرنظامی در جنوب کشورش برای فعالیت‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌کند به نحوی که یک مرکز کنترل از راه دور برای پهپاد‌ها در فرودگاه‌ها با هدف انجام مأموریت‌های رصد و حمله به خاک یمن ایجاد شده است.

همچنین چند روز پیش نیز یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله پهپادی گسترده به یک هدف نظامی مهم در پایتخت عربستان خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در نشست هم‌اندیشی حج تمتع ۱۴۰۳ با بیان این‌که زائران خانه خدا در قالب ۶۲۲کاروان به سرزمین وحی می‌روند، اظهار کرد: عملیات حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت آغاز و تا ۳ خرداد روزانه ۲۱۰۰ زائر عازم کشور عربستان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع

وی ادامه داد: از ۴ تا ۱۷، روزانه ۴۰۰۰زائر و از ۱۸ تا ۲۱ خرداد روزانه ۲۱۰۰ زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند. یکی از دغدغه‌های ما این است که حجاج زمان کمتری در کشور عربستان باشند و این موضوع ارتباط مستقیم با افزایش ناوگان دارد.

وی با بیان اینکه تمام هماهنگی لازم برای برگزاری عملیاتی موفق در حج تمتع ۱۴۰۳ به‌عمل آمده است، گفت: تمامی دستگاه‌های مربوطه از آمادگی کامل برخوردار هستند و عوامل حج پیش از اعزام نخستین کاروان ایرانی در کشور عربستان حضور خواهند داشت.

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نیز در این نشست، اظهار کرد: ۵۸هزار و ۶۲۱ زائر خانه خدا از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها عازم مدینه منوره و مکه مکرمه خواهند شد.

وی اضافه کرد: هریک از نهادهای مربوطه به وظایف خود آگاه هستند و به‌خوبی می‌دانند کوچکترین ناهماهنگی در این عملیات عظیم هزینه‌های سنگینی برای زائران و آبروی نظام جمهوری اسلامی به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تجربه سال‌های گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت عملیات‌های پیشین حج تمتع این امکان را فراهم می‌کند تا شاهد برگزاری عملیات مطلوبی در حج تمتع ۱۴۰۳ در فرودگاه‌های کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229911 برچسب‌ها حج عمره

دیگر خبرها

  • آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • اعتراف انگلیس: حماس با حمله زمینی علیه رفح ریشه کن نمی‌شود
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند