Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جعفری نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به وجود تنوع زیستی جانوری مطلوب در کهگیلویه و بویراحمد و احتمال آسیب دیدگی آنها به ویژه پرندگان شکاری ساخت تیمارگاه در شهرستان دنا در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: عملیات اجرایی این ساختمان از اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان دنا با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری نژاد بیان کرد: هم اینک این تیمارگاه پیشرفت ۷۰ درصدی داشته و امید است که با کمک مسئولان استانی و شهرستانی این ساختمان در سال ۹۸-۹۹ تکمیل شود.

وی عنوان کرد: تجهیزات مورد نیاز تیمارگاه شهرستان دنا اعم از میز معاینه و جراحی، انواع قفس های نگهداری حیات وحش، مواد بیهوشی و اسلحه ی بیهوشی، لوپایب، انژیوکت، نخ بخیه و دیگر موارد نیز خریداری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیش از این در کهگیلویه و بویراحمد چنین مرکزی وجود نداشته که با تکمیل و افتتاح چنین مراکزی کمک بسیاری به  بهبود گونه های حیات وحش آسیب دیده خواهد شد.

 کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده در دل رشته کوه های زاگرس مرکزی گنجینه ای ارزشمند و ظرفیتی بالقوه برای زیست انواع گونه های جانوری از جمله گونه کمیاب و در حال انقراض پلنگ ایرانی است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد. 

 کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است. 

۹۸۶۸/۶۱۱۰


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • نخستین گروه از زائران استان برای عمره مفرده اعزام شدند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد