Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر نانبخش روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زیرساخت‌های اینترنتی و نرم‌افزاری برای توسعه خدمات الکترونیک حذف دفترچه‌های کاغذی در شهرستان‌های شوط، پلدشت و چالدران نیزانجام شده است و با فراهم شدن امکانات لازم، اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی در این شهرستان‌ها از شهریور امسال آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک در این شهرستان‌ها پس از نقده و سلماس کلید خورد تا توسعه خدمات الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی در این شهرستان نیز آغاز شود.

وی ادامه داد: پزشکان مؤسسه تشخیصی درمانی با تعریف نام کاربری ویژه و رمزعبور وارد سامانه الکترونیکی تجویز دارو می‌شوند و تجویزهای خود را برای بیمه‌شدگان این سازمان به راحتی انجام می‌دهند.

نانبخش اضافه کرد: در این سامانه به محض ورود شماره ملی بیمه شده، سامانه مشخصه فرد بیمه شده را نمایش می‌دهد و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود که پزشک می‌تواند بر اساس این اطلاعات اقدام به تجویز نسخه کند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نسخه در این روش به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، بیان کرد: اگر دفترچه فرد مراجعه کننده دارای اعتبار باشد، حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.

وی گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرایی می‌شود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بیمه سلامت تبادل الکترونیکی اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ چگونه در صندوق‌ های الکترونیکی رأی دهیم؟

بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روشن خواهد شد. قرار است دومین مرحله از این انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار شود.

دریافت 34 MB

خبرنگار: مریم همتی / گوینده: فرگاه افشار / تدوینگر: محمدرضا زمانیان

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • (ویدئو) چگونه در صندوق‌های الکترونیکی رأی دهیم؟
  • ویدیو/ چگونه در صندوق‌ های الکترونیکی رأی دهیم؟
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند