Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:03:46 GMT

جشنواره ملی جبرئیل امین در شیراز آغاز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۶۷۱۳

جشنواره ملی جبرئیل امین در شیراز آغاز برگزار شد

حافظان وحی پس از ورود از دروازه قرآن شیراز نخست به زیارت بارگاه احمدبن موسی(ع) نائل شدند و پس از آن با حضور در آرامگاه حافظ شیرازی، به این حافظ بزرگ قرآن ادای احترام کردند.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) که متولی این جشنواره است، در آیین گشایش این جشنواره بیان کرد: استان فارس با ۸۶ حافظ بیشترین تعداد حافظان را از این جمع ۲۴۳ نفری به خود اختصاص داده است و پس از آن خوزستان با ۳۷ حافظ، کرمان با ۲۰ حافظ، خراسان رضوی با ۱۴ حافظ، یزد، تهران و بوشهر هریک با ۱۰ حافظ در رده‌های بعد قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام علیرضا شاهسونی ادامه داد: از میان حافظان قرآنی استان فارس، شهرستان شیراز با ۱۷حافظ بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و پس‌ از آن شهرستان استهبان با ۱۳ حافظ و لارستان با ۹ حافظ، در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


وی به جوان‌ترین و مسن‌ترین حافظان این دوره نیز اشاره کرد و گفت: جوان‌ترین حافظ قرآن در این دوره مریم رضایی از شهر جدید صدرای شیراز با ۱۱سال سن و مسن‌ترین طاهره عباس‌پور از شهرستان کازرون با ۵۹ سال سن است.
فارس به قطب قرآنی کشور بدل می‌شود

شاهسونی تعداد حافظان قرآن موسسه بیت‌الاحزان را با احتساب ۲۴۳ حافظی که امسال به این جمع افزوده شده‌اند، ۲هزار و ۲۰۰تن اعلام کرد و گفت: با توجه به سابقه فعالیت این مجموعه و افزوده‌شدن بر تعداد حافظان قرآنی، استان فارس به زودی به فارس قطب قرآنی کشور بدل خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین بیان داشت: فارس در موضوع آموزش قرآن امروز سرآمد کشور است.
صابر سهرابی اضافه  کرد: هیچ‌چیز کشور را نجات نمی‌دهد مگر آمیختگی با آمیزه‌های قرآنی و از همین رو خوشحالیم که حضور جوانان و نوجوانانی که با آموزه‌های دینی خو گرفته‌اند،  موجب برکت خواهد شد.
بیان روایت روح‌الله جلیلی که خود را نجات یافته قرآن خوانده بود، از ماجراهای قرآنی در این برنامه بود که تاثیر بسیاری بر حاضران گذاشت.
او یکی از افرادی است که به جرم حمل مواد مخدر تا پای چوبه دار رفته بود و با حفظ قرآن کریم در زندان از مرگ رهایی یافت و هم‌اکنون به آموزش قرآن در موسسه بیت‌الاحزان می‌پردازد.
در این آیین همچنین از ۲۴۳ حافظ قرآنی سراسر کشور و چهار کشور اسلامی تقدیر شد.
۹۸۸۵ /۱۸۷۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رقابت های قرآنی شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهابی، ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح زندگی با آیه‌ها با هدف ترویج زندگی با قرآن در ابتدای ماه مبارک رمضان شروع به کار کرده، افزود: با پایان مرحله اول این پویش و ارزیابی نهایی، باید تصدیق کرد که این طرح مورد استقبال کرمانی‌ها قرار گرفت.

وی، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان که آزمون به صورت روزانه برگزار می‌شد، روزانه به طور میانگین بین ۵ تا ۶ هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت می‌کردند که جمعاً در این طرح ۲۰۵ هزار پیامک از ۶۲ هزار شماره دریافت شد.

وی، تصریح کرد: یکی از اهداف طرح زندگی با آیه‌ها، حفظ آیه‌های منتخب قرآن توسط شرکت کنندگان بود، که قریب به ۱۵ هزار نفر موفق شدند ۳۰ آیه منتخب را حفظ نمایند.

حجت‌الاسلام شهابی، گفت: این پویش، طرحی سه ساله بوده و هدف بلند مدت آن این است که مخاطبین، ۱۵۰ تا ۲۰۰ آیه قرآنی که در فرآیندی پژوهشی توسط نخبگان انتخاب شده را مورد تدبر قرار داده و حفظ کنند و در نهایت این آیات به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شده و مردم با آن زندگی کنند.

وی، افزود: مراسم اختتامیه و قرعه کشی مرحله اول زندگی با آیه‌ها در روزهای آتی و با اطلاع‌رسانی از کانال ایتای طرح زندگی با آیه‌های کرمان برگزار خواهد شد و جوایز نفرات برتر این مرحله در همان مراسم اهدا می‌گردد.

کد خبر 6097424

دیگر خبرها

  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند