Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اشاره به اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها مبنی بر ایجاد شکاف و انشعاب در طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: اخیراً اخباری مبنی بر شکاف میان طالبان از سوی رسانه‌ها منتشر شده که نه تنها از مستندات کافی برخوردار نیست، بلکه نشان می‌دهد تحلیلگران و اشخاصی که این خط خبری را دنبال می‌کنند، شناخت کافی از صفوف طالبان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرسش این است که چرا این ادعاها در اثنای مذاکرات مطرح می‌شود؟ طبیعی است که پروپاگانداهای متعدد با محتوای متفاوت بارها و بارها منتشر شده اما به هر ترتیب اعلام می‌کنم که باورها و عقاید مجاهدان در امارت اسلامی یکی است و شکاف ممکن نخواهد بود. طالبان یک صف واحد است و تلاش دارد در همین چارچوب فعالیت خود را در جهت تامین منافع افغانستان ادامه دهد.

مجاهد با رد ادعای رسانه‌ها مبنی بر پیوستن برخی از اعضای طالبان به داعش، تصریح کرد: مساله دیگری که در همین راستا مجدداً از سوی رسانه‌ها مطرح شده، تعمیق شکاف و نهایتاً پیوستن اعضای طالبان به داعش است. تاکید می‌کنم که این موضوع هم صحت ندارد. هدف داعش در افغانستان ایجاد فتنه و چند پاره کردن وحدت مردم افغانستان است. لذا پیوستن مجاهدان طالب به داعش را تکذیب کرده و تعجب می‌کنم که چرا تحلیل‌ها و تقاطع‌گیری‌ رسانه‌ها در این مورد تا به این حد اشتباه و ضعیف است. در پس پرده این ادعاها، ایجاد تشویش در افکار عمومی است که متاسفانه همزمان با برگزاری مذاکرات صلح صورت پذیرفته است  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • وقوع انفجار در کابل
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است