Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها با اعتبار حدود ۲۵۰ میلیارد ریال و در جهت توسعه و تامین عدالت در حوزه سلامت با همت مسئولان و کارگزاران دولت اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ طرح در شهرها و ۶ طرح در روستاهای استان، بهره برداری شد، اظهار داشت: این طرح ها در زمینه های مختلف از جمله خانه بهداشت، مرکز سلامت، بازسازی بخش های درمانی و احداث ساختمان های جدید از جمله پانسیون پزشکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی، احداث ساختمان فناوری اطلاعات دانشگاه در مساحت یکهزار و ۶۲۳ متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال را یکی از این طرح ها اعلام و اضافه کرد: مرکز سلامت میمه در شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در مساحت ۵۱۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد ریال بهره برداری شد.

وی، احداث پانسیون پزشکان در شهر فرخی شهرستان خور و بیابانک و بیمارستان بوعلی چادگان را از دیگر طرح های مذکور خواند و خاطرنشان کرد: ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان برخوار نیز به مساحت یکهزار و ۸۵۸ متر مربع و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بازسازی بخش مامایی بیمارستان شهید بهشتی اصفهان در مساحت ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۶ میلیارد ریال و احداث بخش مراقبت های ویژه ( ICU) بیمارستان فارابی در شرق اصفهان در مساحت ۵۵۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های هفته دولت است.

وی با اشاره به احداث مرکز سلامت و آزمایشگاه بویین در شهرستان بویین و میاندشت در غرب استان در مساحت ۸۶۵ متر مربع و اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، افزود: مرکز سلامت روستایی جیلان آباد در اصفهان با ۵۱۰ متر مربع مساحت و هشت میلیارد ریال اعتبار و مرکز سلامت طالخونچه با مساحت ۸۵۰ متر مربع و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت اراضی با اعتبار یک میلیارد ریال و مرکز سلامت دیزیچه با یکهزار و ۱۲۱ متر مربع و ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان مبارکه از دیگر طرح های افتتاح شده بود.

یوسفی با بیان اینکه خانه بهداشت مهدی آباد با اعتبار ۱.۸ میلیارد ریال و مرکز سلامت دولت آباد با اعتبار چهار میلیارد ریال در شهرستان تیران و کرون از جمله طرح های مذکور بود، اظهار داشت: در خمینی شهر نیز پایگاه سلامت علیمردان خانه با اعتبار ۵.۵ میلیارد ریال و بازسازی و طرح تکمیل طبقه همکف پایگاه سلامت اسفریز با اعتبار ۶ میلیارد ریال بهره برداری شد.

وی، احداث خانه بهداشت شهرخلج در فریدن با اعتبار ۲.۵ میلیارد ریال و  خانه بهداشت زیاد آباد در میمه با اعتبار ۲ میلیارد ریال از دیگر طرح های بهره برداری شده در هفته دولت امسال عنوان کرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: بیمارستان آفتاب هشتم در شهرستان خور و بیابانک در شرق اصفهان در مساحتی بیش از سه هزار متر مربع و اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آماده افتتاح و امید است به زوی با حضور مقام عالی وزارت بهداشت، بهره برداری شود.

اصفهان با پنج میلیون تن جمعیت به عنوان یکی از پر جمعیت ترین استان های کشور دارای نیازهای بسیاری در بخش بهداشت و درمان است که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان علاوه بر انجام امور آموزشی و پژوهشی، وظیفه تامین خدمات، امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی را در این خطه به عهده دارد.

این دانشگاه حدود ۱۰ هزار دانشجو، ۸۰۰ عضو هیات علمی، ۱۱ دانشکده، ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده و ۲۷ هزار پرسنل دارد و در ۳۸ بیمارستان دولتی زیرمجموعه خدمات درمانی خود را ارائه می کند.

استان اصفهان دارای بیش از ۶ هزار تخت در ۵۳ بیمارستان (۳۸ دولتی و ۱۵ خصوصی و خیریه) و همچنین ۴۹۳ خانه بهداشت روستایی، ۲۲۳ پایگاه سلامت شهری، ۸۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، هشت واحد تسهیلات زایمانی و هفت مرکز بیماری های رفتاری است. 

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان هفته دولت کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، ۲۵۰۰ نفر از روستائیان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

 بهزاد برارزاده امروز در بازدید از این مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش‌بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.
وی، از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شده است.
مدیرعامل آبفامازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد