Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دادگاه تجدیدنظر استان تهران تصمیم نهایی را درخصوص یک قطعه از سه قطعه زمین ۳۰۰۰ متری سعادت‌آباد با کاربری تجهیزات شهری که در سال ۱۳۸۶ برای احداث بنا مطابق طرح مصوب به تعدادی از نمایندگان مجلس واگذار شده و قرار بوده در آن‌جا حسینیه احداث شود اما نمایندگان به اختیار خودشان زمین را فروخته‌ و خریدار با گرفتن مجوز، اقدام به احداث بنای هفت طبقه کرده بود را اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه تجدیدنظر استان تهران بنا بر شش دلیل، تغییر کاربری و احداث بنای هفت طبقه در زمینی که از ابتدا قرار بوده حسینیه شود را غیرقانونی دانسته است. مطابق رای این شعبه، ابطال سند رسمی انتقال شماره ۲۲۶۱۰ مورخ ۸۷/۵/۲، ابطال قرارداد شماره ۴۲۶۶۳ مورخ ۸۶/۳/۳۰، ابطال سند رسمی شماره ۱۰۱۱۷۸ مورخ ۹۶/۶/۲۱ دفترخانه ۳ تهران، خلع ید و اعاده مالکیت قطعه مزبور به دولت، ابطال سند رسمی انتقال شماره ۹۹۲۰ مورخ ۱۳۸۶ دفترخانه شماره ۴۹۵ تهران بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و موسسه خیریه حسینیه قائم و قلع و قمع مستحدثات بنا به جهات و مبانی قانونی شایسته نقض است.

با وجود این‌که رای در تاریخ ۷ مردادماه صادر شده، ولی فعالیت‌های ساختمانی در این بنا متوقف نشده و عوامل مشغول کارند.

گزارش «بساز و بفروشی​ در زمینی که قرار بود حسینیه شود» خرداد سال گذشته در ایسنا ارسال شد. این پرونده با شکایت معاون قضایی وقت دادستان کل کشور علیه واگذارشوندگان وابسته به یک هیات مذهبی در دادسرای زمین‌خواری مطرح و در آن زمان فعالیت ساختمانی متوقف شد؛ اما سازندگان بدون توجه به دعاوی مطروحه به ساخت و ساز ادامه داده و در نتیجه هم‌اکنون ساختمان به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره پرونده

چهاردهم مردادماه سال جاری، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره تغییر کاربری زمین حسینیه سعادت‌آباد به یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: «این خبر تنها سبب تشویش اذهان عمومی شده‌ است، چراکه وزارت مسکن و شهرسازی در سال ۱۳۷۰ زمینی را به یک حسینیه می‌دهد و آن‌ها به اختیار خودشان زمین را می‌فروشند. قرار بود این زمین به حسینیه تبدیل شود. افرادی که این زمین را خریداری کرده بودند، آن را در همان سال به نرخ روز فروختند و با پول آن حسینیه‌ای را بین خیابان انقلاب و آذربایجان احداث کردند».

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فردی که این زمین را می‌سازد، خلاف قانونی نکرده است، گفت: «این فرد طبق قانون مجوز و پروانه ساخت دارد و حق و حقوق شهرداری و همچنین پول زمین را پرداخت کرده است».

دادگاه: زمین باید به مالکیت دولت برگردد

علی رغم این اظهارات، اندکی بعد رای دادگاه بر اساس دستور وزیر سابق راه و شهرسازی به مشاور و نماینده تام‌الاختیار او در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان تهران صادر شد.

داگاه در پاسخ به تجدیدنظرخواهی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به دادنامه شماره ۱۵۲۱-۹۷ مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۳۰ اعلام کرده بنا به شش دلیل، قلع و قمع باید صورت گیرد و زمین مالکیت دولت برگردد. در بخشی از این حکم آمده است: «قرارداد واگذاری به قطعه زمین از طرف سازمان و مسکن و شهرسازی استان تهران در اجرای قانون زمین شهری و آیین‌نامه اجرایی آن و مبتنی بر آن منعقد شده و بر اساس قانون زمین شهری واگذاری زمین برای تامین مسکن و تاسیسات عمومی و خدمات عمومی صورت می‌گیرد و تعریف مجزایی برای واگذاری زمین برای مصارف غیر از موارد گفته شده به عمل نیامده است و تفکیک و فروش توسط وزارت مسکن و شهرسازی تنها به افراد واجد شرایط دریافت زمین جهت مسکن و یا اجرای طرح‌های ساختمان‌سازی مسکونی صورت می‌گیرد و واگذاری زمین نیز تنها به اشخاص واجد شرایط موصوف در قانون و آیین‌نامه آن صورت قانونی به خود می‌گیرد و در صورتی که واگذار شونده اوصاف و شرایط قانونی انتقال زمین را نداشته باشد اثری بر آن انتقال از حیث اعتبار قانونی حاکم نخواهد بود و با عنایت به این‌که موسسه خیریه از اوصاف و شرایط انتقال تعریف شده در قانون و آیین‌نامه اجرایی قانونی زمین شهری برخوردار نیست لذا واگذاری به موسسه یاد شده برخلاف اهداف قانونی، نص صریح آن و فلسفه تقنینی وضع قانون می‌باشد».

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسینیه سعادت آباد برج سعادت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

استاندار قزوین با اشاره به اینکه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد، گفت:وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر موضوع بهره برداری از این پروژه تاکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رییس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر 3 استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می دهد. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از 2 جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعا فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می کند بلکه می تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این 2 راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید. استان قزوین دومین استان ته جدول کشور در زمینه تعداد شهرستان است و امیدواریم با حضور نمایندگان جدید و پیگیری مسئولان ذی ربط مشکل شهرستان شدن الموت مرتفع شود.

وی در پایان با اشاره به تلاش دولت در فضای های بین المللی و داخلی برای بهبود اوضاع کشور افزود: با تدبیر، هوشیاری و وفاداری، فضای میدان و دیپلماسی امروز همراه شده است و منجر به فخر اسلام و ایران شده است و این فضا توفیقات زیادی را چه در خارج کشور و چه در داخل به بار آورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر