Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان بیشتر از حد تصوربود و به دلیل گستردگی تخلفات روند تحقیق از این صندوق در مجلس طولانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خاورستان، به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی مبنی بر این‌که در صندوق ذخیره فرهنگیان فساد اقتصادی رخ داده است در اختیار داشتیم که چند نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مسئولیت تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را برعهده گرفته و دیگر نمایندگان نیز امضا کردند در کمسیون آموزش و تحقیقات و در صحن علنی مجلس نیز برای تحقیق و تفحص به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان‌کرد: هیات تحقیق و تفحص هم مشخص شدند که بنده نیز یکی از اعضای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان بودیم که سه ماه تحقیق و تفحص طول کشید و با استفاده از کارشناسان، افراد نخبه، دیوان محاسبات به این پی بردیم که مفاسد خیلی بیشتر است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: مدت تحقیق و تفحص سه ماهه دیگر هم تمدید شدکه در نهایت نه ماه تحقیق و تفحص طول کشید مفاسد بسیار بالا و بیش از حد تصور بود و تخلفات گسترده ای در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه که صندوق ذخیره فرهنگیان سهامدار عمده در این بانک بود صورت گرفت.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: 15 هزار میلیارد تومان تخلف و اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته بود که کار بسیار گسترده ای بود و جزو کارهای ماندگار مجلس دهم است.

وی افزود: بعد از تحقیق و تفحص گزارشی از این تخلفات نوشته شد و در صحن مجلس قرائت شد و این گزارش به رای گذاشته شد و نمایندگان به این گزارش رای مثبت دادند این پرونده به قوه قضائیه رفت و زمانی که مجلس نتیجه تحقیق و تفحص را به قوه قضائیه فرستاد این قوه ورود کرد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: جلسات محاکمه متعددی برای فاسدان و متخلفان صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه صورت گرفت که از رسانه ملی پخش شد که بسیاری از این چهره‌ها پای میز محاکمه نشستند که بارها در جلسات ما حضور داشتند و اقدامات خود را توجیه می کردند که برای ما توجیه پذیرنبود.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: خیلی خوشحالیم قوه قضائیه قاطعانه برخورد می‌کند و افرادی که در بانک سرمایه و هم صندوق ذخیره فرهنگیان تخلفات و یا اختلاس هایی انجام داده بودند محاکمه شدند و بحث های آن ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان فساد بزرگی بود و ما قاطعانه با آن برخورد کردیم.

این عضو کمیسیون و تحقیقات مجلسگفت: علت طولانی شدن روند تحقیق و تفحض به خاطر گستردگی تخلفات و مفاسد بود به طوری که مجلس هم فکر نمی کرد به این اندازه فسادها گسترده باشد و زمان زیادی را از اعضای تحقیق و تفحص و کارشناسان گرفت.

حجت الاسلام عبادی اظهارکرد: مجلس به دلیل گستردگی نمی‌توانست همه زوایای این پرونده را در دست بگیرد و لازم بود که پرونده به قوه قضائیه ارجاع داده شد تا تمام زوایای این پرونده را موشکافی کرده و به دست بیاورد.

وی گفت: قوه قضائیه وقت و نیروی زیادی گذاشت تا برخورد کند و چون پرونده بزرگ بود زمان بیشتری را طی کرد تا دقت بیشتری در روند بررسی صورت پذیرد.

این نماینده مردم در خانه ملت  ادامه داد: روند رسیدگی پرونده‌های تحقیق و تفحص این است که بعد از پی بردن به اشکالات به قوه قضائیه ارجاع داده شود و این قوه با بازجویی و کارشناسی ابعاد فسادها را شفاف سازی می‌کند.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: در بررسی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه توسط برخی دست اندرکاران این فسادها تهدید هم شدیم که ما نادیده گرفته ایم.

وی افزود: خداروشکر اقدام بزرگی بود و ما به سرانجام رساندیم و تحویل قوه قضائیه دادیم و این قوه تاکنون به خوبی در این پرونده پیش رفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌فرماندار قائم شهر در نشست آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظران و کاربران مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه گفت: حوزه انتخابیه قائم شهرجزو هشت حوزه انتخابیه کشور است که مرحله دوم انتخابات مجلس آن به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

مولایی افزود: دوره‌های آموزشی کاربران و متعاقبا رای دهندگان در محلات مختلف از برنامه‌های توجیهی این دوره برای آشنایی و شناخت بیشتر مردم با انتخابات الکترونیکی است که توسط اساتید و کارشناسان انجام می‌شود.

مدیرکل فن آوری استانداری مازندران هم تسهیل در أخذ رأی و عدم دخالت دیگران در رأی دادن افراد به خاطر نمایش تصویر نامزد‌های مورد نظر و سهولت در امر انتخابات و شمارس و جمع بندی آرای اخذ شده در چند دقیقه و درکوتاهترین زمان با دقت بالا را از ویژگی‌ها و تفاوت‌های مهم انتخابات الکترونیکی نسبت به انتخابات غیر الکترونیک برشمرد.

شهابیان افزود: در مرحله دوم انتخابات، واجدان شرایط رای این حوزه انتخابیه که در دوره نخست انتخابات رای دادند و نیز افرادی که در دوره قبل موفق به شرکت در انتخابات نشدند، می‌توانند در انتخابات ۲۱ اردیبهشت شرکت کنند و به کاندیدا‌های مورد نظر خود رأی دهند.

در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۴۱۸شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز الکترونیکی در انتخابات ۲۱ اردیبهشت با آرای الکترونیکی مردم از بین چهار کاندیدای این حوزه دو نفر با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان این حوزه راهی مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد