Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: اگر زیرساخت‌های لازم در گمرک اسلام قلعه افزایش یابد این منطقه آمادگی دارد روزانه ۵۰۰ کامیون افغانستانی را از منطقه خارج کند. همین فراهم نبودن زیرساخت‌ها سبب کندی تردد کامیون‌های ترانزیت شده است.

به گزارش تین‌نیوز، سیدحسین آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد:منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نقش بسزایی در اقتصاد استان خراسان رضوی دارد و با توسعه اقتصاد در شهرستان مرزی تایباد نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تدبیرهای انجام شده و با هماهنگی نهادهای مستقل در مرز دوغارون روند ورود و خروج کامیون‌ها در منطقه ویژه اقتصادی تسریع یافته و انتظار رانندگان نسبت به گذشته به ۲۴ ساعت کاهش یافته است.

آقایی با اشاره به ملاقات رئیس کل گمرک کشور افغانستان بیان کرد: این دیدار با هدف افزایش تعداد باسکول‌های گمرک اسلام قلعه و همچنین فعالیت بهتر و مستمر قسمت چک کردن با نام‌های بین المللی انجام گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین در برگزاری سومین اجلاسیه مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی که با حضور مسئولان اقتصادی دو استان در افغانستان برگزار شد، طرفین بر رفع موانع و مشکلات و نیز انجام اقدامات موثر در خصوص رضایت‌مندی تجار و صاحبان کالا و رانندگان در راستای توسعه مراودات اقتصادی دو استان توافق کردند.

آقایی مطرح کرد: شهرستان تایباد از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که این پتانسیل‌ها باید در جهت اشتغالزایی به بهترین شکل ممکن مدیریت شود. نیروهای نخبه زیادی در این خطه مرزی وجود دارد که باید از این استعداد ارزنده استفاده شود و یک کارگروه قوی با حضور این افراد در قالب معین اقتصادی شهرستان تشکیل گردد و بر روی طرح‌های زودبازده فعالیت کنند تا مردم روستا زودتر به اندوخته‌های خود دست پیدا کنند.

وی با اعلام راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی گفت: با هدف تسریع در پذیرش کامیون‌های ایرانی و ایجاد رفاه برای رانندگان سامانه اینترنتی نوبت دهی در پرتال منطقه ویژه اقتصادی دوغارون راه اندازی شده و قابل دسترسی و بهره‌برداری است، رانندگان می‌توانند با اخذ نوبت اینترنتی و در دست داشتن کد رهگیری دریافتی از سامانه بدون قرار گرفتن در صف نوبت دهی و به طور مستقیم وارد منطقه ویژه شوند.

آقایی عنوان کرد:  باسکول 60 تنی با هدف کنترل بیشتر روی توزین کامیون‌های حمل بار به سمت افغانستان در نقطه صفر مرزی راه اندازی شده که باعث تسهیل در کار گمرک و سرعت عمل خروجی کامیون‌ها و کاهش ازدحام و ترافیک شده است.

وی ادامه داد: این باسکول با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال و در مدت دو ماه در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با سرمایه‌گذاری در منطقه به بهره‌برداری رسید.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استان خراسان رضوی افغانستان ترافیک سرمایه گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد