Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:32:21 GMT

با رنگ مهر، رویایی بسازیم

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۷۶۵۰

با رنگ مهر، رویایی بسازیم

هر ساله و در آستانه فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی و شروع فصل بهار علم و دانایی، شور و شوق وصف ناپذیری بر بازار بویژه مغازه های لوازم التحریر، پوشاک و کیف و کفش فروشی ها حاکم می شود.

پدرها و مادرها با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه برحسب وظیفه ذاتی خود، دست در دست فرزندانشان و با صبر و حوصله مغازه به مغازه می گردند تا کالای مورد علاقه فرزندشان را برای حضور در کلاس درس پیدا کنند

اما در این میان هستند کودکانی که تمام روزهای فراغت‌شان را کنار خیابان ها دستفروشی کرده تا کمک خرجی برای والدین‌شان باشند و امروز نظاره گر این صحنه ها بوده و فقط با حسرت ذوق و شوق همسن و سالانشان را می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمارهای موجود بیش از هفت هزار دانش آموز نیازمند در استان کردستان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که این روزها بیشتر از گذشته چشم امیدشان به دستان پر از مهر نیکوکاران و خیرانی است که همواره حامی و پشتیبان نیازمندان و قشر ضعیف و بی بضاعت جامعه هستند.

خیران و نیکوکاران از طریق مختلف کمک های خود را به دست نیازمندان می رسانند اما کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هر سال در آستانه سال نو و آستانه سال تحصیلی جدید با برگزاری ۲ جشن نیکوکاری و عاطفه ها زمینه را برای جمع آوری کمک های مردمی به قشر نیازمند جامعه بویژه دانش آموزان فراهم می کند.

 جشن عاطفه ها امسال در ۲ مرحله برگزار می شود که مرحله اول این جشن امروز همزمان با سراسر کشور با شعار «با رنگ مهر، رویایی بسازیم» در پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) مناطق مختلف استان کردستان آغاز شد و فردا در مصلاهای نماز جمعه و ۱۱ مهر در مدارس استان برگزار می شود.

امام جمعه موقت سنندج در حاشیه آغاز این جشن در میدان آزادی سنندج اظهار داشت: مردم کردستان همواره مردمانی نیکوکار و خیر بوده و در کار خیر پیشگام هستند و در هر شرایطی مهر و عاطفه خود را با همنوعان نیازمند خود تقسیم می کنند

ماموستا سید احسن حسینی با بیان اینکه کمک به نیازمند بویژه قشر دانش آموز دارای اجر معنوی زیادی است از خیران و نیکوکاران استان خواست امسال بیشتر از سال های گذشته در این جشن شرکت کرده و عاطفه خود را با دانش آموزان نیازمند تقسیم کنند.

شناسایی ۱۵ هزار دانش آموز نیازمند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در حاشیه این مراسم گفت: در حال حاضر دانش آموزان اسیب پذیری در جامعه وجود دارند که با توجه به محرومیت های خاصی که با آن مواجه هستند باید بیشتر مورد توجه باشند و جشن عاطفه ها فرصتی برای یادآوری این موضوع به  مردم است.

فرانک قدسی افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار دانش آموز نیازمند در سطح شناسایی شده اند که نیازمند توجه ویژه بوده و علاوه بر اینگونه مراسم ها باید در تمام طول سال از راه‌های مختلف به آنان کمک شود که این کار در استان با جدیت انجام می شود.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از برپایی اینگونه جشن ها تلنگر به آحاد جامعه و دوستداران علم و دانش است که مشکلات و موانع موجود بر سر راه دانش آموزان مناطق محروم که توانایی و استعداد بالایی نیز دارند را بردارند چرا که در آینده می توان از این توانمندی ها برای توسعه و پیشرفت کشور بهره برد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان از مردم خیر و نیکوکار استان خواست مثل همیشه حضور فعالی در جشن عاطفه ها داشته باشند و مهری با نشاط و پر از شور و شوق برای تمام دانش آموزان فراهم کنند.

پیش بینی جمع آوری ۲۰میلیارد ریال کمک مردمی 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز گفت: سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه ها جمع آوری شد و پیش بینی می شود امسال این میزان حدود ۲۰میلیارد ریال باشد.

محمد رسول شیخی زاده افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز همانند سال گذشته بخش زیادی از کمک های مردمی در جشن عاطفه ها به روش‌های نوین و الکترونیکی در استان جمع آوری می‌شود، ضمن اینکه در هر شهرستان یک پایگاه اصلی برای جمع آوری کمک های مردمی دایر شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این پایگاه های اصلی، تمام دفاتر کمیته امداد و  ۳۳ مرکز نیکوکاری که بصورت کاملا مردمی اداره می شوند نیز تا دهم مهر امسال آماده جمع آوری کمک های مردمی برای دانش آموزان بی بضاعت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: نیکوکاران جهت مشارکت در این جشن می‌توانند هم از طریق واریز نقدی به شماره‌ حساب ۰۱۰۱۳۴۶۸۵۶۰۰۶ بانک ملی شعبه آزادی بنام وجوه امانی و شرعی کمیته امداد امام خمینی (ره) و هم بصورت اهدای لوازم التحریر، پوشاک و کمک های غیر نقدی کمک کنند.

وی اضافه کرد: افراد خیری که تمایل داشته باشند کمک های خود را الکترونیکی اهدا کنند می توانند از طریق شماره‌گیری کد #۰۸۷*۸۸۷۷* و یا شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷ از طریق گوشی تلفن همراه اقدام کنند.

شیخی زاده با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از هفت هزار دانش آموز نیازمند زیر پوشش و خدمات حمایتی این نهاد در استان قرار دارند، گفت: کمک های جمع آوری شده قبل از شروع سال تحصیلی جدید در بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

در آستانه فرا رسیدن بهار علم و دانایی نشاندن گل لبخند بر چهره کودکان نیازمند جای جای ایران زمین به مهر و عاطفه شما خیران و نیکوکارانی بسته است که در هر جا و هر شرایطی نیازمندی به کمک نیاز داشته عاشقانه و بدون هیچ چشمداشتی گام برداشته و شادی هایتان را با آنان تقسیم کرده اید.

جشن عاطفه ها امسال در ۲ مرحله برگزار می شود که مرحله اول روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری هفتم و هشتم شهریور در پایگاه های سطح شهرها و همچنین مصلاهای نماز جمعه برگزار خواهد شد

مرحله دوم این جشن نیز روز یکشنبه دهم مهر در سطح مدارس تمام شهرستان‌ها با همکاری فرهنگیان و دانش آموزان و باهدف کمک به دانش آموزان نیازمند همان مدارس برگزار می‌شود.

در حال حاضر ۱۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر از جمعیت استان در قالب ۶۷ هزار و ۶۱۳ خانوار زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام (ره) هستند، بیش از هفت هزار نفر از این تعداد را دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت تشکیل می دهند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سال تحصیلی جدید کمیته امداد امام خمینی ره دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • (ویدئو) مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم