Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۰۰ موقوفه فاقد سند مالکیت است، اجرای طرح «شمیم حسینی» در خراسان شمالی و مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در بجنورد برگزار شد، بخشی از تیترهای روز پنج شنبه را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام علی پرهیزگار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: برخی از این موقوفات، به علت کوچک بودن زمین، قابلیت صدور سند نیافته و در برخی موارد نیز موقوفه درخت بوده که قانونی برای سنددار شدن آن وضع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ موقوفه این شهرستان سنددار خواهد شد، گفت: در خصوص اخذ سریع سند مالکیت موقوفات، تفاهمنامه ای با ثبت احوال، بنیاد مسکن و منابع طبیعی به امضا رسیده و نقشه برداری و برون سپاری آن انجام شده است.

حجت الاسلام پرهیزگار، یکی از راهکارهای جلوگیری از موقوفه‌خواری را اخذ سند مالکیت موقوفات دانست و افزود: سند مالکیت موقوفات سبب تثبیت حق و حقوق موقوفه و زنده نگه داشتن نیت واقف می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان، وظیفه این اداره را در احیا و تثبیت موقوفات سنگین برشمرد و گفت: اخذ سند مالکیت موقوفات خدمتی ماندگار و ارزشمند برای وقف و ارزش‌های دینی است.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان ۶۱ بقعه متبرکه، ۹۱۰ موقوفه، بیش از سه هزار رقبه، ۲۲۰ مسجد و ۱۸ حسینیه، مهدیه و فاطمیه وجود دارد. 

 

 

۷۰ پروژه عمرانی در شهرستان فاروج افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، ۷۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در شهرستان فاروج افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ ولی الله حیاتی در آیین افتتاح این پروژه ها اظهارداشت: به برکت انقلاب، امروز سرنوشت کشور به دست مردم و با هدایت رهبر انقلاب ترسیم می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: آن چیزی که محاسبات دشمن را همیشه با خطر مواجه می کند، پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب و عجین بودن آنان با ولایت فقیه است.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه استان گفت: نقشه راه مشخص است و براساس آن تلاش می کنیم  با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی براساس شاخص ها کمی و کیفی  نقش فاروج را پررنگ کنیم.

حیاتی گفت: مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاری در استان صادر شده تا سرمایه گذاران بدون دغدغه استعلام، وارد مرحله عملیاتی کار شوند.

 

 

مایوس کردن مردم از حاکمیت؛ هدف دشمن در جنگ اقتصادی تمام عیار است

معاون سیاسی و امنیتی استاندارخراسان شمالی گفت: امروز دشمنان در شرایطی که توطئه های علیه انقلاب افزون تر از گذشته شده، با راه اندازی جنگ اقتصادی تمام عیار در تلاشند تا مردم را از حاکمیت مایوس کنند، ولی مردم همچنان با همبستگی در صحنه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ ولی الله حیاتی، امروز پنج شنبه (۷ شهریورماه) در مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور که در مسجد انقلاب شهر بجنورد برگزار شد، گفت: شهادت رجایی و باهنر در شرایطی شکل گرفت که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود و دشمنان با همکاری 36 کشور اجنبی از خارج و خط دادن به گروه های لیبرالی در داخل، توطئه های ریز و درشتی علیه ما پیاده می کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، با اشاره به اینکه با سناریویی که دشمنان علیه ما اجرایی کرده و در یک روز نخست وزیر و رییس جمهور را به شهادت رساندند،  باید کیان انقلاب از بین می رفت؛ اما با درایت و اقتدار امام راحل و پشتوانه مردمی، هیچ خللی به انقلاب وارد نشد.

وی ادامه داد: ملت ما از همان ابتدا در کوران حوادث انقلاب، پیشقراولان دفاع از انقلاب و نوک پیکان مقابله با توطئه های دشمنان بوده و هستند.

حیاتی، وحدت کلمه و پشتوانه مردم را به عنوان دو رکن اساسی انقلاب از نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی نام برد و گفت: امروز هم در شرایطی که توطئه دشمنان افزون تر از گذشته و با رنگ و لعاب متفاوت تر شده و با راه اندازی جنگ اقتصادی تمام عیار در تلاشند تا مردم را از حاکمیت و مدیران مایوس کنند، مردم ولی همچنان با همبستگی و همراهی، در صحنه حضور دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به دستاوردهای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و با بیان اینکه تمام تلاش مدیران و استاندار این است که محور توسعه استان به گونه ای بچرخد که گره گشایی از مسائل مردم در اولویت باشد، از افتتاح و بهره برداری 516 پروژه با اعتبار 246 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

حیاتی، صدور مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاران را گام عملیاتی در راستای توسعه استان و رفع دغدغه سرمایه گذاران نام برد و اظهارداشت: در سفر هیئت دولت به استان علاوه بر بهره برداری از پروژه های متعدد، 20هزار میلیارد تومان تفاهم نامه با بخش خصوصی در حوزه های مختلف هم به امضا رسید.

وی، توسعه روستایی و اشتغال روستایی را از دیگر اولویت ها خواند و با بیان اینکه اجرای یک پروژه اشتغالزایی در هر دهستان، برنامه بعدی ما است، به راهآورد سفر دکتر روحانی به استان اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار برای سال های 97 و 98 و همچنین پروژه های توسعه ای همچون حمل و نقل جاده ای و ریلی و پروژه های آب و خاک در این راستا به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

اجرای طرح «شمیم حسینی» در خراسان شمالی 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از اجرای طرح شمیم حسینی همزمان با ایام ماه محرم در استان خبر داد.

حجت الاسلام عظیم آسوده به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: همزمان با ایام محرم، برای اولین بار، طرح شمیم حسینی در راستای کمک به هیئات مذهبی جهت برگزاری مراسم عزاداری محرم اجرا می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: کمک های جمع آوری شده برای اجرای این طرح از محل موقوفات منطبق با نیت واقفین است.


وی اظهارداشت: از ابتدای ماه محرم مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) با عنوان طرح "بصیرت عاشورایی" همزمان با نماز مغرب و عشاء در سطح امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود.


حجت الاسلام آسوده اضافه کرد: 32 مبلغ نیز از سوی این سازمان به مناطق محروم و اماکن متبرکه استان در ایام محرم اعزام خواهند شد.


وی همچنین از اجرای طرح تجمع «لبیک یا حسین» در سومین روز از ماه محرم در محل امامزادگان خراسان شمالی خبر داد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: برگزاری برنامه «احلی من العسل»، مراسم شیرخوارگان حسینی، شب شام غریبان و همایش رهروان زینبی از دیگر برنامه های عزاداری در این ماه در محل اماکن متبرکه استان است.

 

 

مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در بجنورد برگزار شد

در آستانه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور امروز در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ در آستانه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور امروز پنج شنبه (هفتم شهریورماه) با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی و قشرهای مختلف مردم در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

ولی الله حیاتی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی در ابتدای این مراسم طی سخنانی که در دو بخش ایراد شد، ابتدا به تشریح وضعیت انقلاب اسلامی در آغاز دوران پیروزی انقلاب پرداخت و پس از آن دستاوردهای دولت تدبیر و امید همزمان با هفته دولت در خراسان شمالی را تبیین کرد.

مشروح سخنان معاون استاندار خراسان شمالی را اینجا ملاحظه کنید.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد هم که به عنوان دومین سخنران حضور داشت، با اشاره به اینکه ما در دهه 60، ترورهای بیشماری را تجربه کردیم، گفت: ثبت 17 هزار شهید ترور که 12 هزار نفر از این تعداد توسط سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسیدند، نتیجه دشمنی های بدخواهان نظام و انقلاب بوده است.

وی، افزود: جمع زیادی از دولتمردان ما به فاصله کوتاهی از یکدیگر به درجه رفیع شهادت نائل شدند به گونه ای که ابتدا شهیدان رجایی و باهنر را از دست دادیم و بعد شهید بهشتی و 72 تَن از یاران انقلاب، به جمع دیگر شهدا پیوستند.

حجت الاسلام نوری، تصریح کرد: همه آنهایی که همچون آمریکا، انگلیس و اسرائیل داعیه مبارزه با تروریسم را داشتند و ما را متهم به تروریسم و حمایت از تروریسم می کنند؛ حتی یک مورد حادثه تروریستی در کشور خود را نشان دهند که ایران از آن حمایت کرده باشد.

امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد: در صورتی که در کنار کاخ سفید و با یک خیابان فاصله، دفتر سازمان مجاهدین خلق همان منافقان کور دل، 12 هزار نفر را در ایران ترور کردند تا جایی که به صورت رسمی و عملی دولت آمریکا اعلام کرد برای مجموعه مجاهدین خلق بودجه می گذارد تا به کار ترور و ایجاد اخلال در نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.  

وی در ادامه با گریزی به شخصیت و سیره و منش شهیدان رجایی و باهنر، ساده زیستی، ولایی بودن، مردمداری، انقلابی بودن و متعهد بودن، سختکوشی و اخلاص در عمل و عبادت را بارزترین سجایای آنان نام برد و به همه دولتمردان توصیه کرد از سیره و روش این بزرگمردان الگو بگیرند.

 

 

کتابخانه مرکزی شیروان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

شهردار شیروان گفت: هم اینک کتابخانه مرکزی این شهر که به عنوان دومین کتابخانه بزرگ استان است با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به علت نبود اعتبارات، مراحل پایانی آن نیمه تمام مانده است.

شاهرخ شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: بودجه این پروژه، تملک استانی است که چون بودجه نداشته قابل بهره برداری نبوده است که در این خصوص پیگیر هستیم تا هر چه سریع تر این طرح به اتمام برسد.

شهردار شیروان بیان داشت: عملیات ساخت این کتابخانه در سال ۹۰ آغاز شد که این طرح بزرگ فرهنگی شهرستان در سه طبقه با زیربنای دوهزارو ۷۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

شاهرخی تصریح کرد: تاکنون برای ساخت این طرح بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه ها و استانداری هزینه شده که برای تکمیل و تجهیز کتابخانه آن، ۲۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه کاهش تخصیص اعتبارات دولتی موجب تاخیر در برخی از پروژه های عمرانی شهرداری این شهر شده است، گفت: کمبود قیر یکی از مواردی است که طرح های عمرانی شهرداری را با کندی مواجه کرده و در دو سال اخیر هیچ گونه قیر رایگان داده نشده است.

شاهرخی افزود: این موضوع یکی از علت های نارضایتی مردم است هرچند که شهرداری تمام تلاش خود را انجام می دهد.

شهردار شیروان از شروع عملیات روشنایی کوهستان پارک شیرکوه شیروان خبر داد و گفت: برای این موضوع که برخی از شهروندان معترض بودند ۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد و طی یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

شاهرخی با اشاره به پروژه بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در شهرک ولیعصر شیروان خبر داد و افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است که با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد رشد و پیشرفت خوبی در منطقه خواهیم بود.

 

 

۲ هزار تابلوی قدیمی محورهای اصلی راه شیروان تعویض می شود

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: دو هزار تابلوی قدیمی محورهای اصلی راه شیروان تعویض می شود که عملیات آن به تازگی آغاز شده است.

حمید جوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این تابلوها در محور شیروان به فاروج و شیروان به بجنورد به طول ۴۵ کیلومتر است که میانگین عمر آنان ۱۰ ساله است ولی هم اینک تابلوهای شیروان با ۸ سال عمر است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: این تابلوها با هدف آگاه سازی و اطلاع رسانی به رانندگان، از سوانح و حوادث و همچنین شرایط عبور و مرور در محورهای پیش روی رانندگان، نصب می­‌شوند. 

جوان افزود: معمولا بر روی این تابلوها هرگونه پیامی از قبیل میزان ترافیک در راه پیشِ رو،‌ سرعت مجاز و علائم رانندگی مربوطه، عوارضی­های موجود در جاده و میزان فاصله با هرکدام و بین شهرها، اطلاع رسانی از وقایع جاده­ای،‌ یادآوری حق تقدم های موجود در جاده و قوانین راهنمایی و رانندگی و  وجود شرایط خطرناک راه وغیره اعلام می شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: علاوه بر تعویض تابلوهای قدیمی در جاده ها، امسال در مکان های پرتردد بزرگراه و جاده شهری شیروان به طول ۱۵۰ کیلومتر خط کشی انجام شده است.

مجموع کل راه های روستایی این شهرستان ۶۵۰ کیلومتر است که از این میزان ۴۸۰ کیلومتر آن آسفالت شده که ۷۸ درصد راه های روستایی این شهرستان از آسفالت برخوردارند.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز خبرگزاری شبستان مسجد بزرگداشت روز جهانی مسجد روز جهانی مساجد روز جهانی مسجد هفته دولت استان بوشهر شهدای دولت رجایی و باهنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص های توسعه استان دارد.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک که با حضور دکتر کریمی معاون وزیر بهداشت در ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، گفت: افتتاح پروژه های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت ها و رشد شاخص های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدفگذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه های مورد نیاز در بخش های مختلف استان، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز د تجهیزات درمانی استان است.

حسین نژاد با بیان اینکه اسکلت بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره ی مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفته نیز  به اتمام رسیده است، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

وی تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت های موجود در استان رفع شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمام پروژه های در حال انجام براساس نیازسنجی و بر حسب نیاز استان پیگیری و با هدف ارایه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن پروژه های بزرگتر در حوزه های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص های توسعه باشیم.

حسین نژاد افزود: در بخش سلامت با پیگیری های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدفگذاری و در حال اجراست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز