Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه 12 در مورد اخطاریه تخریب و گودبرداری بیمارستان سینا با بیان اینکه این بیمارستان در سال ۹۶ برای احداث ساختمان یک مجموعه تخصصی ۱۱طبقه برای بیماری ام اس کلنگ زنی انجام داد، گفت: این کلنگ زنی بدون اخذ مجوزهای لازم انجام گرفت. علی محمد سعادتی در مورد ساخت و ساز و گود برداری غیر مجاز در داخل بیمارستان سینا هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیمارستان سینا در محدوده ساختمان‌های میراث قرار دارد  و به دلیل مجاورت در حریم  میراثی باید بتواند ضوابط سازمان میراث فرهنگی را نیز پاس کند، تاکید کرد: از سال ۹۶ تا اردیبهشت سال جاری رایزنی مسئولان بیمارستان سینا با مسئولان سازمان میراث فرهنگی ادامه داشت تا این که در نهایت توانستند اجازه سازمان میراث فرهنگی را به شرط ارایه نقشه ساختمانی اخذ کنند.   سعادتی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه جاری تاکنون به شهرداری فشار می‌آورند که با توجه به موافقت ضمنی میراث فرهنگی، اجازه ساخت و ساز به آن‌ها بدهد، گفت: این در حالی است که نه تاییدیه نظام مهندسی، نه تاییدیه آتش نشانی و نه حتی نقشه ساختمانی به شهرداری ارائه کردند.   وی با طرح این سوال که شهرداری تهران بر چه اساسی به این بیمارستان مجوز ساخت دهد؟ تاکید کرد: اگر خدای ناکرده حین انجام پروژه ساختمانی اتفاقی رخ دهد و یک نفر جان خود را از دست بدهد چه پاسخی می‌توانیم بدهیم؟   سعادتی افزود: پهنه این ساختمان s۲۲۲ است و طرح آن باید در کمیسیون ماده ۵ مصوب شود. قانون برای همه یکسان و تضمین کننده موفقیت درست است و ما نمی‌توانیم برای این ساختمان ۱۱ طبقه بدون رعایت مقررات اجازه ساخت صادر کنیم.   وی با بیان این که متاسفانه چند روز پیش یکی از مدیران بیمارستان با انتشار مطالبی خلاف واقع و با تحریک عواطف انسانی مبنی بر این که شهرداری اجازه نمی‌دهد که بیماران ام اس دارای مرکزی مجهز شوند، گفت: بر اساس قانون قبل از هر گونه اقدام به تخریب و گودبرداری باید گزارش وضعیت ساختمان‌های همجوار به مراجع ذیربط ارائه شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است و اگر خدایی نکرده بر اثر ریزش گود یکی از صدها نفری که در محوطه بیمارستان تردد می‌کنند جان خود را از دست دهد، چه کسی پاسخگو است؟   سعادتی تاکید کرد: برخورداری از ساختمانی ایمن و مقاوم برای همه بیماران لازم است. مسئولان بیمارستان باید اجازه دهند ساختمان را مهندسان صاحب صلاحیت بر اساس قوانین نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان بسازند.   به گزارش ایسنا تاکنون چندین اخطاریه ازسوی شهرداری تهران به مدیریت بیمارستان سینا درمورد گودبرداری غیرمجاز ارسال شده است که یکی از این اخطاریه‌ها به شرح زیر است: /ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تله کابین تاق بستان، گفت : پاییز سال گذشته دفتر امور پایگاه‌های جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی پس از بررسی‌های انجام شده مخالفت خود را با اجرای تله کابین در تاق بستان اعلام کرد، اما بدنبال آن از طریق استان رایزنی‌هایی با وزارتخانه صورت گرفت تا یک نظر قطعی و نهایی را برای همیشه در خصوص این پرونده اعلام کنند. 

وی افزود: در نهایت مسئولین وزارت میراث فرهنگی از شهرداری کرمانشاه درخواست کردند تا مشاور پروژه جزییات سه مسیر پیشنهادی خود را برای احداث تله کابین در تاق بستان در اختیار دفتر ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه قرار دهد تا آنها نیز کار کارشناسی دقیقی روی این پروژه داشته باشند و نظر نهایی خود را اعلام کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید براینکه پروژه تله کابین کرمانشاه در وزارت میراث فرهنگی هنوز در حال کارشناسی است، گفت: آخرین نشست بین مدیرکل ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی با کارشناسان و مشاوران شهرداری کرمانشاه هفته گذشته برگزار و مقرر شد یک اصلاحیه نهایی را روی نقشه پروژه داشته باشند و آن را دوباره به وزارت میراث فرهنگی تحویل دهند. 

وی خاطرنشان کرد: مسئولین وزارت میراث فرهنگی در تلاش هستند تا راهکاری برای اجرای این پروژه پیدا کنند که البته این امر مستلزم ارائه جزییاتی دقیق از نقشه مسیر‌های پیشنهادی شهرداری برای احداث تله کابین است. 

فرمانی تاکید کرد: معتقدیم پروژه‌ای مانند تله کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند و از آن هم حمایت خواهیم کرد، اما در صورتی که هرکدام از مسیر‌های پیشنهادی بخواهد مانعی برای ثبت جهانی تاق بستان باشد، قطعا با آن مخالفت خواهیم کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • آغاز به کار مرحله دوم ساخت بیمارستان سی سخت
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس