Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل نظری ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز تخصصی علوم و نجوم، نگارخانه، انجمن ادبی و اتاق فرمان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در سخنانی با تاکید بر احترام به فرهنگ و کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: ایران در کنار همه وسعت جغرافیایی و معرفی هایی را که می شود برای آن داشت، کشوری است که فرهنگ و تمدن چند هزار ساله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین سرمایه ما برای ساختن آینده، کودکان و نوجوانان هستند

وی با بیان اینکه درخشش ایران در حوزه فرهنگ بوده و هست، عنوان کرد: ما اگر می خواهیم آینده خود را درخشان تر و پرفروغ تر کنیم باید از مهم ترین دارایی خود یعنی ظرفیت کودکان و نوجوانان استفاده کنیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه کسی که برای کودک و نوجوان کار می کند به آینده امیدوار است، افزود: این فرد به فردای بهتر از امروز معتقد است.

نظری در ادامه با تاکید بر اینکه بهترین سرمایه ما برای ساختن آینده، کودکان و نوجوانان هستند، تصریح کرد: کودکانی که امروز برنامه اجرا کردند،  اعتماد به نفس خود را نمایش دادند و نمایشی از توانایی های آینده خود را نشان دادند.

وی، بیان داشت: امیدواریم که با تلاش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه اقداماتی که باید در راستای تحول نظام آموزش در آموزش و پرورش صورت گیرد شاهد شکوفایی توانمندی ها در این حوزه باشیم.

 «این پهلو به آن پهلو غلطیدن» آموزش و پرورش را نجات نمی‌دهد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش کشور سالهاست نیاز به تحول جدی دارد، عنوان کرد: از «این پهلو به آن پهلو غلطیدن» در این بستر آن را نجات نمی دهد و امیدواریم تحول بنیادین که در آموزش و پرورش منتظر آن هستیم اتفاق افتد، کودکان ما یاد بگیرند وقتی مدرسه می روند و در محیط های آموزشی قرار می گیرند مهارت هایی را یاد بگیرند که بیشتر از دانش های شناختی به درد زندگی آنها بخورد.

نظری، گفت: ما خودمان بعضی تجربه ها را در زندگی با آزمون خطا آموختیم، ای کاش در کودکی اینها را یاد گرفته بودیم، ای کاش یاد گرفته بودیم که صبر کردن در برابر عصبانی شدن چقدر امتیاز دارد و خیلی از هم نسل های ما به خاطر یک لحظه عصبانی شدن و خشمگین شدن سرنوشت هایشان عوض نمی شد.

وی، تصریح کرد: ای کاش یاد گرفته بودیم که دوست یابی چه مهارتی است، ای کاش نسل ما کامل و دقیق مهارتی مانند «نه» گفتن، پشتکار داشتن، زندگی امن در خانواده، قدردانی از آنچه که دارد را یاد می گرفت تا اینقدر ناسپاس و ناخشنود نباشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه خیلی از نعمت ها را خدا به ما داده به خاطر اینکه این مهارت ها را نداریم قدر آنها را نمی دانیم، افزود: اگر این مهارت ها را پیدا کنیم و از آنچه که داریم راضی باشیم و یاد بگیریم که خوشبختی چیزی نیست که به دنبال آن بدویم و چیزی است که می توانیم آن را با کار نادرست از دست بدهیم، موفق خواهیم بود.

کد خبر 4705769

منبع: مهر

کلیدواژه: فاضل نظری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آموزش و پرورش هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان یاسوج استانداری سمنان عید غدیر خم اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد خرم آباد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم جامعه ما سربلند و سرافراز باشد همه برای حرمت معلم بکوشیم. اگر حرمت معلمان نگاه داشته شود جامعه، جامعه‌ای با حرمت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در آیین سپاس معلم که صبح امروز در دبیرستان دخترانه شهید چمران منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، در ابتدا از همسر شهید مدافع حرم شهید فرامرزی قدردانی کرد و سپس زنگ سپاس معلم را به صدا درآورد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان اظهار کرد: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند و مدرسه جایی است که در آن آینده کشور ساخته می‌شود. بی‌دلیل نیست که در دیدگاه رهبر انقلاب به کرات تاکید شده که جامعه بالنده، جامعه‌ای است که برای معلمان اهمیت قائل است و شأن و منزلت معلم را حفظ می‌کند و ارتقا می‌دهد.

صحرایی با بیان اینکه معلم نورافشانی می‌کند، گفت: کسی که جهل را از بین می‌برد، معلم است. مدرسه‌ها که اصلی‌ترین عنصر آن معلم است جایی است که آینده کشور در آن ساخته می‌شود. بنابراین هر کسی که دل در گرو سرافرازی کشور دارد باید به معلم و مدرسه توجه کند. رهبر انقلاب می‌فرمایند معلم کسی است که زیرساخت سرافرازی کشور را می‌سازد.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم به‌خاطر این توفیق که خدمتگذار معلمان باشیم. امروز همه از پیشرفت‌های کشور به خود می‌بالند و کسی در دنیا جرأت نگاه چپ به کشورمان را ندارد. این قدرت مایه عزت ماست ولی ریشه آن معلمان هستند. ما به هیچ جایی نخواهیم رسید الا از مدرسه‌ها، الا با معلمان و این تضمین‌کننده پیروزی ماست.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: اگر می‌خواهیم جامعه ما سربلند و سرافراز باشد همه برای حرمت معلم بکوشیم. اگر حرمت معلمان نگاه داشته شود جامعه، جامعه‌ای با حرمت خواهد بود.

صحرایی تأکید کرد: دانش‌آموزان ما از معلمان خود یاد گرفته‌اند که چگونه قهرمان باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی صربستان، افزود: آن‌ها نه با بودجه و امکانات بلکه با همت، اراده و استقامت خود پیروز شدند، چیزی که از معلمان خود یاد گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تعدادی از معلمان با اهدای شاخه گل قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است