Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد حسین امید در خصوص آخرین آمار ثبت نام دانشجویان این دانشگاه برای پذیرش مهر ماه گفت : گرچه امسال کاهش شدید دانشجویان را در کل دانشگاه ها شاهد هستیم ولی دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل اینکه دانشگاه مهارتی است و رشته های این دانشگاه اشتغال پذیری مناسبی دارد، پذیرش مناسبی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ثبت نام داوطلبان دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی تا پایان این هفته وکارشناسی تا پایان هفته بعد ادامه دارد.

امید، بیکاری را معضل خانواده های ایرانی دانست و تصریح کرد: راه کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغال آموزش های مهارتی است که بیش از دو، سوم این آموزش ها بر عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه اغلب رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی بازار کار مناسبی دارند اظهار داشت: رشته های مختلف در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و دانشجویان علاقه مند می توانند به سمت این رشته ها سوق یابند تا بتوانند به اهدافشان برسند.

وی افزود: مهمترین رکن آموزش های مهارتی و ظرفیت کافی برای پذیرش را داریم و مشکلی در این خصوص نداریم و براساس سوابق تحصیلی دانشجویان را جذب خواهیم کرد بگونه ای که مدرک این دانشگاه در خارج از کشور نیز در درجه اعتبار بالای است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اضافه کرد: رشته هایی در دانشگاه داریم که به محض فارغ التحصیل شدن دانشجو، فرد می تواند مشغول به کار شود و افراد دیگر را نیز به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته های تخصصی داریم تصریح کرد: این رشته ها با بازار کاری که دارد اشتغال تضمین شده ای برای فارغ التحصیلان آن دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰درصد از دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند و تا دو سال پیش ۲۰درصد از دانش آموختگان در رشته های خود مشغول به کار بودند ولی امروز به ۳۸درصد رسیده است.

وی انعطاف پذیری را یکی از ویژگی های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و تصریح کرد: نکته قابل توجه در خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که می تواند به راحتی طی شش ماه یک رشته جدید راه اندازی و به همین ترتیب رشته هایی که مورد استقبال قرار نمیگرند را حذف کند.

کد خبر 4705528 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حسین امید دانشگاه جامع علمی کاربردی اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران سازمان سنجش حسین توکلی دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان دانشگاه های ایران دانشگاه جامع علمی کاربردی کنکور 98 پذیرش بدون آزمون وزارت بهداشت دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه