Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در دیدار با جمعی از اعضای خانه کارگر با بیان اینکه بزرگترین افتخار بنده این است که کارگرزاده هستم و پدرم راننده کامیون و مادرم، قالیباف بودند و افتخار می‌کنم که با رزق حلال کارگری بزرگ شدم، اظهار کرد:  یکی از افتخارات بنده این است که ۳۰ سال پیش در وزارت بهداشت، اداره کل بهداشت حرفه‌ای و اولین خانه‌های بهداشت کارگری را راه اندازی کردیم و آن زمان، تمام کارگاه‌ها با تعداد بیشتر از ۵۰ کارگر را مکلف کردیم که خانه بهداشت کارگری راه اندازی کنند و وقتی به عنوان وزیر بهداشت منصوب شدم، دیدم که بهداشت محیط و حرفه‌ای ادغام شده و متعجب شدم چرا این دو بخش که مقوله‌ای جدا و مجزا هستند، ادغام شده و دستور تفکیک این دو حوزه را صادر کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی بیان کرد: خانه کارگر به عنوان تشکیلات ملی، مردمی، دلسوز و پاکیزه در ذهن مردم جا دارد و برخلاف تشکیلاتی که پس از مدتی گرفتار سقوط در سراشیبی دنیاطلبی می شوند، خانه کارگر با گذشت سال‌ها، به جز حق طلبی کاری نکرده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه معتقدم، جامعه کارگری به عنوان جامعه‌ای که اولین آوار هر تحولی در کشور بر دوش آن فرو می‌ریزد، گفت:  بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمه‌ها به ویژه سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت بیشترین فشار را تحمل کردند، سال ۹۱ در سازمان تامین اجتماعی، سهم نه بیست و هفتم، ۱۷۰۰ میلیارد تومان بود که بعد از اجرای طرح تحول سلامت این منابع کاهش یافت و از سال ۹۳ این نسبت، منفی شد و آن زمان با همکاران مان در این سازمان جلسه گذاشتیم و عنوان کردیم که با این آهنگ، باید شاهد فروپاشی سازمان تامین اجتماعی در آینده باشیم.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی به دلیل اینکه خدمت نسبتا ارزانی از وزارت بهداشت گرفته بود و به جای توسعه زیرساخت‌ها و تخت‌های بیمارستانی، این مجموعه به سمت سرمایه گذاری در سایر بخش‌ها رفته بود، در عمل نمی‌توانست خرید راهبردی خدمات داشته باشد و این هم نقصی در این سازمان بود.

بیشتر بخوانید: مردم با پرونده الکترونیک سلامت دارو را از نزدیکترین داروخانه می‌گیرند

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت گفت: سیستم ارجاع، پزشکی خانواده و راهنما‌های بالینی، مقدمات اجرای طرح تحول نظام سلامت بودند و پرونده الکترونیک سلامت، ریل ورود پزشکی خانواده، نظام ارجاع و راهنما‌های بالینی است، وعده داده بودیم که پرونده الکترونیک سلامت تا پایان بهار راه اندازی می‌شود و این امر محقق شد و در حال حاضر، پرونده الکترونیک سلامت حداقل برای ۷۸ میلیون ایرانی، کاملا آماده بود و از یک ماه پیش، اجرای نظام ارجاع نیز در گناباد آغاز شده است.

نمکی ادامه داد: برای راه اندازی پزشکی خانواده به ۱۴ هزار پزشک خانواده نیاز داشتیم که اجرای آن با رویه‌های سابق و تربیت رزیدنت‌های پزشکان خانواده با ۴ سال تحصیل، دشوار بود، اما دوره‌ای کوتاه مدت و سه ماهه برای آموزش پزشکان عمومی آماده شده و با آموزش از راه دور، این کار انجام می‌شود که تا پایان سال، حداقل ۷۰ درصد و تا پایان شهریور سال آینده، نظام ارجاع و پزشکی خانواده در کل کشور اجرایی خواهد شد.

تدوین و ابلاغ ۶۰۰ راهنمای بالینی برای خدمات پرهزینه

وی از تدوین و ابلاغ ۶۰۰ راهنمای بالینی برای خدمات پرهزینه در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اجرای این راهنما‌های بالینی آغاز شده و خوشبختانه در استقرار پرونده الکترونیک سلامت و راهنما‌های بالینی، بیمه ها، مشارکت خوبی داشتند، اما بیمه‌ها باید ساز و کار نظارت بر اجرای این راهنما‌های بالینی را اجرا کنند تا از خدمات پرهزینه و غیرضرور و اتلاف منابع جلوگیری شود.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، تصریح کرد: در مقابل واردات بی رویه دارو به کشور، ایستاده ام و به شدت موضع گرفتیم و اجازه واردات ۱۳۰ قلم دارو که مشابه داخلی داشتند را ندادیم، چراکه اگر صنعت داخلی فرو ریزد، برای تامین نیاز‌های دارویی کشور نیازمند حداقل ۴۴ میلیارد دلار هستیم، بنابراین در حمایت از تولید داخلی، محکم ایستاده ایم.

اگر به کارگران بی مهری شود، جمهوری اسلامی زیر سوال می رود

 نمکی بان کرد: از روزی که به وزارت بهداشت آمده ام، نه تنها ذره‌ای خود را در مقابل وزارت رفاه ندیدم، بلکه خود را پشتیبان جامعه کارگری می‌دانم، چون معتقدم که اگر خدای ناکرده به زحمت کش‌ترین و نیازمندترین قشر جامعه، بی مهری شود، بقای نظام جمهوری اسلامی، زیرسوال می‌رود، وزارت بهداشت، خانه کارگران است، وقتی می‌شنوم که یک کارخانه تعطیل یا کارگران اخراج شده اند، از عمق وجود، ناراحت می‌شوم، چراکه این‌ها نان آوران خانواده‌های شان هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجر شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است. شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسئولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند. خود فرهنگ سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعا در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روز‌ها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد