Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح‌الله حقیقی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از محصولات فناورانه و افتتاح پروژه‌های دانشگاه زنجان اظهار داشت: افتتاح دانشکده علوم زمین در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه، یکی از مصادیق تقویت ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی و پتانسیل‌های کشاورزی این استان است.

وی با بیان اینکه بهترین کارها این است که اقدامی انجام شود که کسی در آینده نتواند خدشه‌ای به آن وارد کند، خاطرنشان کرد: با ایجاد ردیف بودجه حداقلی برای دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان کسی نمی‌تواند برنامه‌های این دانشگاه را بر هم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی با اشاره به اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به وزارت علوم بابت تجهیز آزمایشگاه‌ها تصریح کرد: جایگاه و قابلیت دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه، بالاتر از مبلغ ابلاغی است و وزارت علوم می‌تواند در تخصیص این مبلغ، تجدید نظر کرده و آن را افزایش دهد.

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت ویژه دانشگاه و دانشجو در تمام مقاطع زمانی، گفت: امروز دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تمام کشور برای خلق حماسه و اقتدار ملیِ انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می‌شود که دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند و سهم دانشگاه در این حرکت ملی، بسیار مهم است.

وی افزود: جایگاه دانشگاه و دانشجویان از نظر نشاط اجتماعی و سیاسی نیز موضوع بسیار مهمی است و افتتاح پروژه‌ها در جایگاه بعدی قرار دارد.

حقیقی، پژوهش را یکی از ۱۲ رکن رقابت اقتصادی در جهان خواند و اظهار داشت: به‌رغم اینکه حرکت‌های مهمی در این بخش صورت پذیرفته و ایران، رتبه ۱۶ دنیا و اول منطقه را در پژوهش دارد اما نتوانسته‌ایم این پژوهش را به ثروت تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای پتانسیل و ویژگی‌های ممتازی است که حضور اعضای کابینه و مسئولان کشوری می‌تواند این پتانسیل‌ها را در سطح کشور، مطرح کرده و گشایش‌های ویژه‌ای برای این استان داشته باشد.

۱۲ پروژه با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

رئیس دانشگاه زنجان نیز گفت: ۱۲ پروژه این دانشگاه با مجموع اعتبار ۴۴ میلیارد تومان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید که با توجه به وضعیت نامطلوب شاخص‌های اقتصادی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ افتتاح این پروژه‌ها اقدام بسیار ارزشمندی است.

سیدمحسن نجفیان با اشاره به رونمایی از ۱۳ محصول فناورانه این دانشگاه، افزود: حرکت اقتصاد جهانی به سمتی است که جهت رقابت باید تولید به شکل سنتی را کنار گذاشته و به رویکرد فناورانه در تمام بخش‌ها توجه شود.

وی اظهار داشت: شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان توانسته‌اند این محصولات را تولید و در معرض نمایش قرار دهند.

نجفیان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی مصوب دانشگاه، شامل احداث ورودی دانشگاه، لابی مرکز همایش‌های بین‌المللی غدیر و ساختمان شماره ۲ دانشکده علوم نیز امروز با حضور با وزیر غلوم، تحقیقات و فناوری آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به عملکرد این دانشگاه در سال ۹۷ گفت: تعداد مقالاتِ مجلات معتبر نمایه‌شده این دانشگاه در JCR (گزارش استنادی مجلات) ۴۰۰ مورد و تعداد مقالات نمایه‌شده در مجلات علمی و پژوهشی در ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) نیز ۳۳۸ مورد است.

وی تعداد دانشجویان با سنوات تحصیلی مجاز این دانشگاه را ۱۰ هزار و ۱۱ نفر خواند و اظهار داشت: این دانشجویان از مقطع کاردانی تا دکتری در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

نجفیان خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان دارای ۴۰۴ عضو هیات علمی، چهار دانشکده، ۳۶ گروه آموزشی، ۱۸۰ رشته و سه گروه پژوهشی در پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی است.

به گزارش ایرنا، ۱۲ پروژه دانشگاه زنجان در این مراسم به بهره‌برداری رسید و ضمن رونمایی از ۱۳ محصول فناورانه، عملیات اجرایی سه طرح مصوب دانشگاه نیز آغاز شد.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد

شهردار زنجان گفت: پارکینگ طبقاتی توفیق در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جریان افتتاح پارکینگ طبقاتی توفیق با بیان اینکه پس از افتتاح، این مکان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد داشت، اظهار کرد: پروسه واگذاری این مکان به بخش خصوصی هم طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طبقه آخر مجتمع تجاری توفیق رستوران روباز و بسته طراحی و واگذاری هم خواهد شد، افزود: این پروژه در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه قسمت تجاری آن ۲۲۰۰ و متر مربع و زیر بنای رستوران ۴۱۶ متر مربع است، بیان داشت: این پروژه در هشت طبقه است که ۲ طبقه آن به زیر زمین، یک طبقه همکف، پنج طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: امیدواریم با این کار گشایش‌هایی به لحاظ تأمین پارکینگ شهری رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز یک روز خوب در تقویم به نام شوراها نامگذاری شده است، گفت: این پروژه در حوزه مولد سازی و سرمایه گذاری شهری به ویژه گشایش‌ها در حوزه ترافیکی است که در سیستم و هسته مرکز شهر با این معضل مواجه هستیم.

شهردار زنجان یکی از راه حل‌های گره ترافیکی شهر زنجان را احداث پارکینگ‌های متعدد طبقاتی به ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: در حوزه مولدسازی، شهرداری تلاش دارد این مهم را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امید است پروژه‌های مهم شهری به مراحل خوبی برسد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهیدان کریمی است که در واقع ۵ پروژه را در خود جای داده که قرار داد اولیه آن هزار میلیارد تومان است.

فیروزفر با بیان اینکه با پایان این پروژه مبلغ قرارداد بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین حذف فاضلاب از زنجانرود که از دارایی‌های مهم زنجان است، رقم خواهد خورد و بلافاصله تفرج سازی این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سال قبل همچون اصلاح معابر نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم زنجان در خواست داریم همانند سال گذشته همراهی داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: آبیاری مکانیزه در حوزه فضای سبز شهری پس از سال‌ها، اصلاح و نوسازی حمل و نقل عمومی پس از یک و نیم دهه از جمله اقدامات مهم شهرداری زنجان بوده است.

کد خبر 748889

دیگر خبرها

  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان