Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:27:54 GMT

۵۴ متکدی در مهاباد جمع‌آوری شدند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۸۵۰۶

۵۴ متکدی در مهاباد جمع‌آوری شدند

حسن گیته روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وجود متکدی در مهاباد چهره این شهر فرهنگی را زشت کرده است، افزود: ۲۳ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده مرد و ۳۱ نفر آنان نیز زن هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر متکدیان از شهرهای اطراف به مهاباد آمده و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند اظهار داشت: ۳۴ نفر از مجموع متکدیان جمع‌آوری شده را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: متکدیان پس از جمع‌آوری در مکانی موقت نگهداری و سپس با تهیه بانک اطلاعاتی از آنان ضمن دریافت تعهد برای گدایی نکردن تحویل خانواده‌ها و شهرهای خود می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: ۱۸ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده تحت پوشش اداره بهزیستی و ۱۷ نفر آنان نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بودند.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری متکدیان بطور مرتب در طول سال اجرا می‌شود، تاکید کرد: روزانه یک گروه سه نفره به همراه یک دستگاه خودرو مخصوص جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر وظیفه جمع‌آوری این افراد را بر عهده دارند.

گیته، ریشه‌کنی این آسیب اجتماعی را مستلزم فرهنگ‌سازی برای کمک نکردن مردم به متکدیان دانست و عنوان کرد: شهروندان باید کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق ارگان‌های دولتی و نهادهای مردمی مورد اعتماد به دست نیازمندان و افراد بی بضاعت برسانند.

وی به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجه با هر نوع تکدی‌گری در سطح شهر مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری گزارش دهند.

شهر ۱۶۶ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه اندازی شده است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد تکدی گری مددجویان بهزیستی شهرداری مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

بهروز خضری رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد مهاباد گفت: از مجموع داوطلبان ۶۴ درصد زن و ۳۶ درصد مرد هستند که در ۵ گروه هنر، علوم ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و زبان‌های خارجه و طی ۲ روز با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه آزمایشی علوم‌انسانی و ریاضی صبح امروز پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر همین روز و داوطلبان گروه علوم‌تجربی هم روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه داوطلبان کنکورسراسری می‌توانند از نمره ۲ آزمون پارسال نیز برای انتخاب رشته استفاده کنند و این نتایج برای انتخاب رشته امسال معتبر بوده، شرایط آرامش‌بخشی برای داوطلب فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در ورودی حوزه‌های امتحانی راس ساعت ۷:۳۰ (هفت و نیم صبح) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته‌شدن در‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

تعداد داوطلبان در نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۵۲ نفر و در آزمون نوبت دوم بیش از ۹۵۰ هزار نفر است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود