Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» گفت: گام‌هایی برای توسعه کتاب و کتاب خوانی برداشته شده، ولی میزان فعالیت کافی نیست. اگر امروز شاهد کاهش روز به روز تعداد مخاطبان کتاب هستیم موضوعی است که دلایلش را باید در شرایط و رویداد‌های گذشته پی گیری کرد. تاریخ انتشار: 15:00 - 07 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۱۳۲

وحید خضاب نویسنده کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با اشاره به شیوه فعالیت انتشاراتی‌ها در انتخاب کتاب گفت: انتشاراتی‌ها بر اساس نیاز سنجی‌های خود اقدام به چاپ کتبی می‌کنند که جامعه آن را نیاز دارد و به عبارت دیگر کشش خوبی در جامعه برای آن کتاب احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاپ کتاب‌های ارزشی و یا مدافعان حرم برای مخاطب جذاب است لذا انتشاراتی‌ها به این کتاب‌ها می‌پردازند.

وی پیرامون کتاب‌های الکترونیکی افزود: وجود کتاب‌های الکترونیکی و یا کتاب‌های صوتی می‌تواند تاثیر بسیاری بر توسعه کتابخوانی داشته باشد، ما باید بتوانیم مخاطبان را به کتاب‌خوانی جذب کنیم و تعداد افرادی که با دیدن محتوا و یا کتاب مناسب حاضر به خریدن و خواندن کتاب می‌شوند کم نیستند،باید بر روی این افراد برنامه ریزی کرد و از پتانسیل بهره برداری کنیم تا بتوانیم فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را ترویج کنیم، این طیف تاثیر خوبی را بر فضای کتاب و کتاب خوانی می‌گذارند.

خضاب به گسترش نا محسوس و خزنده فضای مجازی در زندگی افراد پرداخت و ابراز کرد: فن آوری تاثیر بسیاری بر تمام ابعاد جامعه داشته، گوشی‌های تلفن همراه که امروز به جزو لاینفک زندگی تبدیل شده اند، می‌توانند تغییراتی را در سطح فضای کتابخوانی کشور فراهم کنند و مخاطبان کتاب‌های مناسب را از این طریق دریافت کنند.

این نویسنده به برنامه‌های اجرا شده در سطح جامعه اشاره و اظهار کرد: گام‌هایی برای توسعه کتاب و کتاب خوانی برداشته شده، ولی میزان فعالیت کافی نیست. اگر امروز شاهد کاهش روز به روز تعداد مخاطبان کتاب هستیم موضوعی است که دلایلش را باید در شرایط و رویداد‌های گذشته پی گیری کرد این مسئله تاثیر فرآیند فرهنگی است که در چند  نسل دست به دست شده و شکل گرفته پس قطعا درونی کردن فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند زمان بسیار است و به تدرجی ایجاد خواهد شد.

خضاب ابراز کرد: ضرورت توجه به مرحله پس از چاپ یعنی مقوله تبلیغ و توزیع کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب درست موضوع «سوژه کتاب»، تبلیغات اینترنتی و رساندن کتاب به دست مخاطب چه در شهرستان‌ها و چه در خود پایتخت تاثیر گذار خواهد بود و می‌تواند مورد اقبال عمومی قرار بگیرد.

وی به رویکرد‌های برخی انتشاراتی‌ها برای تبلیغ کتاب‌هایشان اشاره و تاکید کرد: تبلیغ برای جذب مخاطب و ترفند‌های برخی انتشاراتی‌ها در این حوزه سبب دیده شدن برخی کتاب‌ها و یا نویسندگان می‌شود، آن‌ها کتاب‌های مورد استقبال مخاطب را را بلد می‌کنند و با کمک رسانه‌ها، برگزاری جشن و جلسات نقد وبررسی کتاب را به مخاطب جذاب نشان می‌دهند، این عمل از سوی ناشران یک رانت در حوزه کتاب محسوب می‌شود.

این نویسنده افزود: کتاب یک کالا است و باید این مهم را بپذیریم، که یک کالای فرهنگی تا حدی از قواعد اقتصادی پیروی می‌کند. این کالا نیاز به تبلیغ دارد تا به اقبال عمومی برسد. بدین ترتیب تبلیغ و نیاز در جامعه دو مولفه مهم و تاثیر گذار شناخته شده که از دید اهالی نشر دور نمی‌ماند.

خضاب پیرامون کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه» خاطرنشان کرد: کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» حاصل مشاهدات عاطف حزین «خبرنگار مصری» است که در سال ۱۹۹۶ به فلسطین اشغالی سفر کرده و هم در شهر‌های صهیونیست‌نشین «از قبیل تل‌آویو» حضور یافته و هم در شهر‌های فلسطینی‌نشین «مانند غزه». او که به تعبیر خودش برای «شناخت آیندۀ روند صلح» راهی سرزمین‌های اشغالی شده، در طول سفر، هم با شخصیت‌های سیاسی فلسطینی و غیرفلسطینی و هم با مردم عادی دیدار و گفتگو داشته و مشروح این گفتگو‌ها را در کتاب خود درج کرده است. به این ترتیب، با خواندن کتاب او، شناختی دقیق‌تر از آنچه در سرزمین‌های اشغالی می‌گذشته به دست خواهیم آورد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ملی تنظیم گری ایران با حضور مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و نهادهای ذیربط با محوریت این مرکز، رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، طی ماه‌های گذشته، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری میزبان سلسله نشست‌هایی با موضوع نسبت‌یابی نهادهای تنظیم‌گر با دستگاه‌های حاکمیتی از دولت گرفته تا قوه قضائیه و حتی دیگر نهادهای تنظیم‌گر بود.

در این نشست‌ها که با حضور نمایندگان خود نهادهای تنظیم و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و قضائی از وزارتخانه‌های مختلف گرفته تا دیوان عدالت اداری برگزار شد، برخی چالش‌های موجود در تعامل نهادهای تنظیم‌گر با این دستگاه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مشخص شد که برخی از چالش‌های موجود در فضای تنظیم‌گری کشور از طریق ایجاد فضای گفتگو بین خود نهادهای تنظیم‌گر قابل حل است.

بر همین اساس ایجاد یک شبکه برای کنار هم نشاندن نهادهای تنظیم‌گر با نام «شبکه تنظیم گران ایران» و با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

به‌طورکلی دولت از محل پرداختن به این موضوع به دنبال بهبود ساختار تنظیم‌گری در کشور و رسیدن به کارآمدی بیشتر است، تا در سایه تعامل نهادهای تنظیم‌گر با یکدیگر، توسعه هم‌افزایی و جلوگیری از تداخلات اجرایی، شاهد تحقق یک دولت تنظیم‌گر واقعی در کشور باشیم.

این شبکه بستر لازم برای تعامل نهادهای تنظیم‌گر با یکدیگر در قالب یک شبکه واحد را فراهم می‌کند تا از یک طرف زمینه لازم برای حل تعارضات بین این نهادها ایجاد شود و از سوی دیگر امکان ایفای نقش دیده‌بانی بر قوانین و فعالیت‌های مرتبط با بحث تنظیم‌گری در کشور نیز فراهم شود

جمعی از نهادهای ذیربط از جمله معاونت حقوقی ریاست جمهوری، نماینده بانک مرکزی و نمایندگانی از شورای رقابت، سازمان غذا و دارو، سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی، سازمان تنظیم مقررات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این رونمایی حضور داشتند.

کد خبر 6094958

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • احکام شرعی | روش تطهیر کف خانه و مانند آن
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم